S týmto tmelom máte defekt opravený za 10 minút, môžete prejsť ďalších 200 kilometrov a v servise vám pneumatiku jednoducho očistia - nemusíte kupovať novú.

Spoločnosť Continental ešte v roku 2019 odprezentovala kolesá so zabudovaným kompresorom, ktorý dokázal pneumatiky nahusťovať podľa potreby - stačilo zadať pokyn do systému, ako keď meníte jazdný režim auta.
### Obmedzené podmienky použitia
Výhodou rezervného alebo núdzového kolesa je, že ho osadíte na vozidlo, poškodené koleso uložíte do kufra a môžete na rezerve jazdiť hoci aj niekoľko dní. Ak je **rezerva plnohodnotným kolesom s korektným rozmerom**, potom ju meniť naspäť nemusíte vôbec. Obmedzenia rezervného kolesa sa týkajú predovšetkým nahustenia jeho pneumatiky, ktoré si mal zodpovedný motorista priebežne kontrolovať. Takisto použitie rezervného kolesa nepripadá do úvahy, keď došlo k dopravnej nehode, ktorá poškodila nápravu.
Sady na opravu pneumatiky však majú podstatne početnejšie obmedzenia, [pripomína ADAC](https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/sicherheit/reifendichtmittel-reifenpannenset/). Samozrejme platí, že **ak bola poškodená náprava, sada na opravu defektu motoristovi nepomôže** a bude sa musieť spoľahnúť na odťahovú službu, ktorú obyčajne ponúkajú poisťovne ako súčasť benefitov k [povinnému zmluvnému poisteniu PZP](https://autoviny.sk/obsah/znacka/pzp).

Spoločnosť Continental ešte v roku 2019 odprezentovala kolesá so zabudovaným kompresorom, ktorý dokázal pneumatiky nahusťovať podľa potreby - stačilo zadať pokyn do systému, ako keď meníte jazdný režim auta.
Zásadným obmedzením použitia sád na opravu pneumatík sa týka sprejov. Mnohé majú v manuáli uvedený **teplotný rozsah použitia**, spravidla sa s nízkymi teplotami ich účinnosť zhoršuje. Ak ste teda našli svoje auto s vyfučanou pneumatikou po tom, čo dlho stálo vonku v zime, účinnosť spreja môže byť znehodnotená. Ide najmä o **teploty okolo nuly alebo mínusové teploty**.
Podobne výrobcovia neodporúčajú použitie sprejov s lepiacou hmotou v prípade, že ich teplota dosahuje alebo presahuje **45 stupňov Celzia**. V rozhorúčenom aute v lete pritom nie je problém dosiahnuť takéto teploty.
Objavili sa už v polovici rokov osemdesiatych, no dnes sú populárnejšie ako kedykoľvek predtým a dokonca mnohí výrobcovia tieto pneumatiky využívajú ako primárne obutie na svoje modely. V čom spočívajú ich výhody?
### Naše odporúčanie
Motoristom odporúčame, aby vo svojich vozidlách vozili rezervné koleso (či už núdzové alebo plnohodnotné) a tiež sadu na opravu pneumatiky. Ideálna je takáto kombinácia, pretože môže motoristovi pomôcť v prípade dvoch poškodených pneumatík.
Súčasne odporúčame, aby si každý motorista počas roka niekoľkokrát skontroloval stav rezervného kolesa, najmä jeho nahustenie, či je v súlade s predpísanou hodnotou.