Posledné roky sa elektrickým vozidlám mimoriadne darí a každý rok prichádzajú na trh nové modely s čoraz dlhším dojazdom na jedno nabitie. Aj vďaka tomu už nemusia batériové vozidlá zastávať výhradne funkciu druhého auta v rodine, pričom väčšina súčasných modelov je bez problémov použiteľná aj za mestom.
Nabíjacia infraštruktúra mimo miest je však o niečo horšia, čo v prípade neočakávaného poklesu dojazdu môže vodičovi spôsobiť nemalé ťažkosti. Majitelia s ťažkou nohou na akcelerátore tak môžu veľmi jednoducho skončiť na krajnici s prázdnymi baterkami. Táto situácia sa stala aj Benovi Sullinsovi, ktorého Tesla „vypovedala službu“ približne kilometer od cieľa.
Pre takéto prípady si však zaobstaral mobilný batériový zdroj, s ktorým môže v prípade potreby napájať domácnosť, spotrebiče alebo aj vlastný elektromobil. Základná jednotka tejto prerastenej powerbanky disponuje kapacitou až 3,6 kWh, čo by malo priemernému elektromobilu pohodlne stačiť na ďalších 20 kilometrov jazdy. Pochopiteľne, nepôjde o nijak zvlášť rýchle nabíjanie, ale svoj účel v krízovej situácii splní. V podstate ide o modernú náhradu bandasky na palivo pre elektrické autá.

V porovnaní s klasickou bandaskou však táto veľká powerbanka váži až 45 kilogramov. Do batožinového priestoru v aute sa síce zmestí, ale pravidelne s ňou manipulovať by sa nám nechcelo. Skutočný problém však vidíme skôr v cene tejto hračky. Slovenský internetový obchod ponúka rovnaký model batériového zdroja EcoFlow Delta Pro za 3 800 eur. A to je suma, za ktorú by ste si už mohli kúpiť celkom slušné jazdené auto do mesta. Nehovoriac o tom, že akákoľvek jazdenka ponúkne lepší dojazd než sľubovaných 20 kilometrov zo záložného zdroja.