Porsche oslavuje 50 rokov Porsche Design limitovaným modelom 911 Targa 4 GTS

Porsche Design tento rok oslavuje už 50. výročie a Porsche na to reaguje predstavením limitovanej edície vozidiel 911 Targa 4 GTS. Vznikol tak špeciálne upravený model 911 Targa odkazujúci na 70. roky minulého storočia.
Vydané  Text: 

Keď čítame, že niečo oslavuje polstoročie, často sa pristihneme pri tom, že automaticky uvažujeme o 50. rokoch 20. storočia. V skutočnosti to bol rok 1972, čo Ferdinand Porsche položil základy dizajnérskeho štúdia Porsche Design. To už 50 rokov navrhuje najrozmanitejšie doplnky životného štýlu. Všetko sa začalo hodinkami Chronograph I, ktoré navrhol sám Ferdinand Porsche a tie sa teraz stali inšpiráciou pre edíciu Porsche 911 Targa 4 GTS s výstižným názvom „**Edition 50 Years Porsche Design**“, ktorá je limitovaná na nie celkom skromných 750 kusov. ### Porsche 911 Targa 4 GTS Edition 50 Years Porsche Design Porsche 911 Targa dodáva v čiernej farbe, rovnako ako vyššie spomenuté hodinky. Poťahy sedadiel so štvorcovým vzorom odkazujú na obdobie vzniku Porsche Design.
Samozrejme, nechýba ani logo, ktoré má pripomínať, že máte dočinenia so špeciálnou edíciou, a to kruhovým emblémom priamo na zadných partiách targy. Doplnený je o podpis Ferdinanda Porscheho a nesmú chýbať ani nápisy „Porsche Design“ zakomponované do pruhov na bokoch auta.
Nápadnejší odkaz na hodinky sa nachádza v interiéri priamo na palubnej doske. Hodinky majú, rovnako ako na Chronograf I, červenú sekundovú ručičku. Automobilka Porsche pri tejto príležitosti ukázala aj model 911 Targa z roku 1972. Presnejšie povedané, Targa S 2.4. Toto auto dostalo rovnakú čiernu farbu, pruhy Porsche Design a okrem toho sa Porsche popasovalo s ochranným rámom Targa. Ten je podľa automobilky laserom vybrúsený do platinovo-saténového povrchu. Podľa Porsche je to moderná interpretácia brúsenej nehrdzavejúcej ocele originálu. Aj tu nájdete špeciálny štítok na kapote, ktorý označuje, že ide o auto na počesť 50 rokov dizajnu Porsche. #### Fotogaléria: Porsche 911 S 2.4 Targa (1972) [GALLERY id=32044] Klasickú 911 Targu síce zákazníci za svoje peniaze nezískajú, ale k dispozícii im automobilka ponúka modernú 911 Targa 4 GTS Edition 50 Years Porsche Design. Mala by stáť minimálne 241 900 eur. A kto chce ešte viac, ten má možnosť zadovážiť si a na zápästí nosiť úplne novú edíciu hodiniek Chronograph I. ### Technické údaje Porsche 911 Targa 4 GTS je vybavené pohonom všetkých kolies, 7-stupňovou manuálnou prevodovkou, 6-valcovým benzínovým motorom so zdvihovým objemom valcov 2 981 ccm a maximálnym výkonom 353 kW (480 k), ktorý dosahuje pri 6 500 ot./min. K tomu je potrebné pripočítať mimoriadny krútiaci moment až do 570 Nm pri 2 300 ot./min a pohotovostnú hmotnosť 1 625 kg. Najvyššia rýchlosť 307 km/h je podobne mimoriadna ako akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h, a to 4,3 sekundy. Kapacita palivovej nádrže je 67 litrov, čo sa zdá byť dosť, ale s ohľadom na predpokladanú spotrebu priemerného zákazníka schopného vyplatiť za vozidlo viac ako 242-tisíc eur bude Porsche častým návštevníkom čerpacích staníc.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.