Toyota v Európe láme rekordy! Nezastavila ju ani pandémia či polovodičová kríza

Japonská automobilka je na starom kontinente čoraz populárnejšia.
Vydané  Text: 
Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) za rok 2021 predala na trhoch západnej, strednej a východnej Európy vrátane Turecka a Ruska, Izraela a radu krajín v strednej Ázii 1 076 300 vozidiel značiek Toyota a Lexus. Opäť tak prekonala výsledky celého trhu, ktorý stagnoval v dôsledku spoločných vplyvov pandémie a kritického nedostatku počítačových čipov. **Celkový trhový podiel vzrástol o 0,4 percentuálneho bodu na 6,4 %, čo znamená historický rekord, do ktorého sa premieta celkový rast o 1,4 percentuálneho bodu od roku 2018.** Vďaka tomu značka Toyota po prvýkrát v histórii obsadila druhé miesto v európskom rebríčku najpredávanejších osobných vozidiel. **Podieľa sa na tom rekordne vysoký zákaznícky dopyt po nízkoemisných modeloch zahŕňajúci širokú škálu čistých elektromobilov, vozidiel poháňaných palivovými článkami, plug-in hybridov a klasických hybridov.** TME predala celkovo 623 777 hybridných vozidiel (medziročne +19 %), čím ich podiel na celkovom predaji vzrástol na 58 % (resp. 70 % v západnej Európe). *„TME vďaka ponúkanej skladbe produktov a pohonných ústrojenstiev dokázala v roku 2021 naplniť emisné ciele EÚ, čo hodláme robiť aj do budúcna v rámci našej cesty k uhlíkovej neutralite,“* uviedol Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe. Značky Toyota a Lexus v decembri minulého roku odhalili niekoľko nových elektrifikovaných produktov, ktoré budú kľúčovou súčasťou firemnej stratégie v oblasti uhlíkovej neutrality. **Celosvetovo bude firma do roku 2030 ponúkať celkovo 30 batériových elektromobilov s pokrytím všetkých segmentov trhu.** **Toyota chce do tej doby v krajinách západnej Európy dosiahnuť v predaji aspoň 50 % podiel bezemisných vozidiel, v prípade značky Lexus je cieľom predávať iba vozidlá s nulovými emisiami.** Vo výhľade do roku 2035 bude TME v rámci EÚ pripravená na 100 % zníženie emisií CO2 pri všetkých nových vozidlách. V najbližšom výhľade (do roku 2025) rozšíri TME svoju produktovú ponuku bezemisných vozidiel na 10 modelov.
### Výsledky jednotlivých značiek a modelov Toyota v roku 2021 zvýšila podiel na mainstreamovom trhu o 0,6 percentuálneho bodu na 6,3 % pri náraste predaja o 9 % na 1 003 859 vozidiel. **Najpredávanejšie modely značky, teda Corolla, Yaris a RAV4, sa na uvedenom predaji podieľali z 55 %.** Hybridné elektrické vozidlá sa na celkovom predaji podieľali z 58 % (+5,0 percentuálneho bodu medziročne), resp. 69 % (+6,0 percentuálneho bodu) v krajinách západnej Európy. Ku kľúčovým novým modelom, ktoré značka uviedla na trh, patrí úplne nové kompaktné SUV s označením Yaris Cross. V apríli 2021 bol oznámený vznik novej čiastkovej značky bZ pre batériové elektromobily postavené na vyhradenej platforme eTNGA a následne v decembri 2021 nasledovala európska premiéra modelu bZ4X z kategórie SUV.
Lexus medziročne zaznamenal nárast predaja o 2 % pri trhovom podiele v prémiovom segmente na úrovni 2,3 %. **Najpredávanejšie modely, teda UX, NX a RX, sa na predaji podieľali z 81 %.** Hybridné elektromobily tvorili 61 % celkového európskeho predaja značky, pričom v krajinách západnej a strednej Európy tento podiel narástol na 90 %. V poslednom štvrťroku 2021 bol uvedený Lexus NX druhej generácie a popri výrazne zlepšenom hybridnom elektromobile predstavila značka svoj historicky prvý plug-in hybrid. **dávno Lexus oznámil, že v polovici roku 2022 uvedie svoje prvé čisto elektrické vozidlo na vyhradenej platforme, model RZ 450e.** Ambiciózne plány značky Lexus zahŕňajú 20 modelových noviniek do roku 2025 a bezmála zdvojnásobenie európskeho predaja na 130 000 vozidiel v rovnakom období.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.