Aktuality

Lancia sa chce podobať na Mercedes-Benz! Toto jej má zabezpečiť budúcnosť v novom koncerne

Lancia Ypsilon, facelift 2021

Zo súčasného stavu Lancie sa nemôže tešiť azda žiadny fanúšik talianskych áut, ktorý so sentimentom spomína na slávne časy rely alebo ikonické modely Delta, Fulvia či Montecarlo. Dnes nájdete v ponuke značky len jediný model, zastaraný mestský hatchback Ypsilon, ktorý Lancia predáva výhradne na domácom trhu.

Tento stav by sa však čoskoro mohol zmeniť. Pod krídlami nového koncernu Stellantis si každá značka hľadá svoje miesto a význam v rámci skupiny. Šéf Lancie, Luca Napolitano, má jasnú predstavu o budúcom postavení značky s ambíciou využiť úspešný obchodný model nemeckých prémiových automobiliek ako napríklad Mercedes-Benz či BMW.

Lancia Ypsilon, facelift 2021

Luca Napolitano predstavil generálnemu riaditeľovi Stellantis, Carlosovi Tavaresovi, 10-ročný plán založený na troch nových modeloch. Lancia by v najbližších rokoch mala prísť s novým Ypsilonom s hybridným aj batériovým pohonom, nasledovať by mal v roku 2026 kompaktný crossover, po ktorom príde v roku 2028 plne elektrický kompaktný hatchback.

„Je jasné, že objemy sú dôležité, ale my chceme byť v prvom rade ziskoví," ozrejmil Napolitano.

Lancia chce spoločne s Alfou Romeo a DS v rámci Stellantis naďalej pôsobiť v prémiovom segmente. „Stále musíme napredovať a nasledovať náš vzor, ktorým je Mercedes," povedal Napolitano. „Nemám tým na mysli, že chceme bojovať proti Mercedesu, to by bolo naivné, ale značka predstavuje dobrý príklad toho, čo chceme dosiahnuť."

Zatiaľ čo Alfa Romeo a DS sú globálne značky, cieľom Lancie je zamerať sa na Európu, Najprv na krajiny ako Nemecko a Francúzsko, kde elektrifikácia napreduje rýchlejšie, a potom pridať krajiny ako Španielsko, Belgicko, Rakúsko či Škandináviu.

„Na začiatku by sme chceli predávať 25 až 30 percent áut v zahraničí, cieľom je však zvýšiť podiel až na 50 percent," povedal šéf značky Lancia. „Pomôže nám v tom naša agresívna elektrifikačná stratégia a naše zameranie na segmenty, ktoré sú v Európe veľmi silné."

Lancia Ypsilon, facelift 2021

Desaťročný plán Lancie však nezahŕňa návrat k motoristickým športom ani expanziu mimo Európy. Plán expanzie na starom kontinente bude založený na jednoduchej sieti predajcov len v najväčších mestských oblastiach, čo pomôže značke udržať nízke náklady a zvýšiť ziskovosť.

Napolitano uviedol, že cieľom bolo mať približne 100 predajných miest Lancie po celej Európe v približne 60 mestách, kde by boli autá predávané v showroomoch spoločne s ostatnými značkami koncernu Stellantis, pričom by sa vďaka online službám snažili o zníženie množstva času, ktorý potenciálni kupci strávili u predajcov. „Mojim cieľom je umožniť kúpu auta len tromi kliknutiami cez počítač," povedal Napolitano.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?