Malé autá sú sexi a o aktuálnej Toyote Yaris to platí dvojnásobne. Tie jej tvary a jazdné vlastnosti sa skutočne vydarili, vďaka čomu sa každý redakčný test tohto vozidla končí pozitívnou bilanciou a model si na svoje konto pripísal niekoľko hodnotných ocenení verejnosti aj odborníkov, za všetky spomeňme Európske auto roka 2021.
Aktuálnu generáciu päťdverového Yarisu s modelovým rokom 2021 si dnes na Slovensku kúpite od 13 090 eur, čo sa zdá byť trocha vyššia suma, lenže už v základnej výbave ponúka pestrý zoznam funkcií: 7-palcový stredový displej Toyota Touch 2, inteligentný adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu s aktívnym zásahom do riadenia, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, predkolízny bezpečnostný systém či Android Auto, Apple CarPlay.
Základná výbava Active je v predaji s jednolitrovým benzínovým motorom 1.0 VVT-i 72 k s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo ako 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 k e-CVT hybrid, pričom výbavy Comfort, Executive a Selection Style ponúkajú aj motor 1.5 Dynamic Force 125 k s manuálnou alebo Multidrive S prevodovkou. Edícia TOKYO EDITION sa predáva len ako hybrid (1.5 Hybrid Dynamic Force 116 k e-CVT hybrid).
Samostatnou položkou v modelovom portfóliou je potom model GR YARIS. Toyotu GR Yaris Dynamic kúpite od 33 210 eur a od klasického Yarisu sa líši nielen výkonnejším trojvalcom 1.6 Turbo s maximálnym výkonom až 192 kW (261 koní), ale aj pohonom všetkých štyroch kolies GR four 4WD, upravenou technikou podvozka a tiež výlučne trojdverovým vyhotovením karosérie.
Teraz Toyota ohlásila, že aj na Slovensku bude ešte koncom tohto roka k dispozícii aj model YARIS GR SPORT. Pôjde o kompromis medzi najvýkonnejším variantom GR YARIS a „civilnými“ verziami malého hatchbacku, pričom príbuznosť so športovým variantom by nemala byť iba estetická, ako tomu býva zvykom u iných výrobcov.
Prečítajte si aj:
Prikladáme časť z oficiálneho textu od Toyoty:
Nový Yaris GR SPORT je k dispozícii buď s hybridným pohonom 1,5 litra, alebo benzínovým motorom 1,5 litra v kombinácii s inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), ktorá pri podraďovaní automaticky zvyšuje otáčky motora v záujme hladkých zmien prevodových stupňov. Systém iMT funguje aj pri radení smerom nahor s cieľom potlačiť rázy od spojky. Samozrejmosťou sú aj hladké rozjazdy z miesta pri zanedbateľnom riziku zhasnutia motora.

Konštruktéri s ohľadom na čo najlepšie jazdné schopnosti upravili zavesenie predných aj zadných kolies. Tlmiče prešli optimalizáciou, aby pri pomalšej jazde reagovali o niečo rýchlejšie v záujme lepších reakcií riadenia a jazdného pohodlia. S ohľadom na hladký jazdný prejav a potešenie za volantom boli ďalej upravené pružiny na zadnej náprave na potlačenie náklonov karosérie alebo zdvíhania kolies pri zrýchľovaní a brzdení.
Elektronický posilňovač riadenia bol pre Yaris GR SPORT upravený tak, aby sa skrátil čas reakcie na pokyny od volantu, čo znamená presnejšie sledovanie stopy a lepšiu spätnú väzbu vďaka citlivejšiemu riadeniu.
Dodatočné výstuhy pod podlahou po oboch stranách vozidla prispeli k zvýšeniu tuhosti karosérie a zlepšeniu jazdných vlastností a stability.
Zlepšenie aerodynamiky zaisťujú dodatočné vložky vnútri podbehov predných a zadných kolies, ktoré slúžia na potláčanie odporových síl.



Toyota zatiaľ nezverejnila ceny modelu YARIS GR SPORT, vzhľadom na skorú dostupnosť modelu ich však očakávame počas tohto mesiaca.