Potvrdené: Nová Toyota Yaris GR SPORT bude aj na Slovensku

Kto má rád malé divoké autá, ten by mal sústrediť pozornosť práve na nový Yaris GR Sport.
Vydané  Text: 

Malé autá sú sexi a o aktuálnej Toyote Yaris to platí dvojnásobne. Tie jej tvary a jazdné vlastnosti sa skutočne vydarili, vďaka čomu sa každý redakčný test tohto vozidla končí pozitívnou bilanciou a model si na svoje konto pripísal niekoľko hodnotných ocenení verejnosti aj odborníkov, za všetky spomeňme Európske auto roka 2021. Aktuálnu generáciu päťdverového Yarisu s modelovým rokom 2021 si dnes na Slovensku kúpite od 13 090 eur, čo sa zdá byť trocha vyššia suma, lenže už v základnej výbave ponúka pestrý zoznam funkcií: 7-palcový stredový displej Toyota Touch 2, inteligentný adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu s aktívnym zásahom do riadenia, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, predkolízny bezpečnostný systém či Android Auto, Apple CarPlay. Základná výbava Active je v predaji s jednolitrovým benzínovým motorom 1.0 VVT-i 72 k s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo ako 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 k e-CVT hybrid, pričom výbavy Comfort, Executive a Selection Style ponúkajú aj motor 1.5 Dynamic Force 125 k s manuálnou alebo Multidrive S prevodovkou. Edícia TOKYO EDITION sa predáva len ako hybrid (1.5 Hybrid Dynamic Force 116 k e-CVT hybrid). Samostatnou položkou v modelovom portfóliou je potom **model GR YARIS**. Toyotu GR Yaris Dynamic kúpite od 33 210 eur a od klasického Yarisu sa líši nielen výkonnejším trojvalcom 1.6 Turbo s maximálnym výkonom až 192 kW (261 koní), ale aj pohonom všetkých štyroch kolies GR four 4WD, upravenou technikou podvozka a tiež výlučne trojdverovým vyhotovením karosérie. Teraz Toyota ohlásila, že aj na Slovensku bude ešte koncom tohto roka k dispozícii aj model **YARIS GR SPORT**. Pôjde o kompromis medzi najvýkonnejším variantom GR YARIS a „civilnými“ verziami malého hatchbacku, pričom príbuznosť so športovým variantom by nemala byť iba estetická, ako tomu býva zvykom u iných výrobcov.

Obrovský záujem o GR Yaris. Toyota predĺžila výrobu vrcholnej športovej verzie najmenej do roku 2023

Spoločnosť Toyota predĺžila kvôli veľkému dopytu výrobu vrcholnej športovej verzie GR modelu Yaris o dva roky najmenej do roku 2023. Aj slovenské zastúpenie značky preto začalo prijímať objednávky, ktoré už nie sú limitované prideľovaným počtom vozidiel.

Prikladáme časť z oficiálneho textu od Toyoty: Nový Yaris GR SPORT je k dispozícii buď s hybridným pohonom 1,5 litra, alebo benzínovým motorom 1,5 litra v kombinácii s inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), ktorá pri podraďovaní automaticky zvyšuje otáčky motora v záujme hladkých zmien prevodových stupňov. Systém iMT funguje aj pri radení smerom nahor s cieľom potlačiť rázy od spojky. Samozrejmosťou sú aj hladké rozjazdy z miesta pri zanedbateľnom riziku zhasnutia motora.
Konštruktéri s ohľadom na čo najlepšie jazdné schopnosti upravili zavesenie predných aj zadných kolies. Tlmiče prešli optimalizáciou, aby pri pomalšej jazde reagovali o niečo rýchlejšie v záujme lepších reakcií riadenia a jazdného pohodlia. S ohľadom na hladký jazdný prejav a potešenie za volantom boli ďalej upravené pružiny na zadnej náprave na potlačenie náklonov karosérie alebo zdvíhania kolies pri zrýchľovaní a brzdení. Elektronický posilňovač riadenia bol pre Yaris GR SPORT upravený tak, aby sa skrátil čas reakcie na pokyny od volantu, čo znamená presnejšie sledovanie stopy a lepšiu spätnú väzbu vďaka citlivejšiemu riadeniu. Dodatočné výstuhy pod podlahou po oboch stranách vozidla prispeli k zvýšeniu tuhosti karosérie a zlepšeniu jazdných vlastností a stability. Zlepšenie aerodynamiky zaisťujú dodatočné vložky vnútri podbehov predných a zadných kolies, ktoré slúžia na potláčanie odporových síl.
EXTERIÉR: Nová Toyota Yaris GR Sport bude v predaji s odtieňom karosérie sivá Dynamic, ktorý je vyhradený iba pre verziu GR SPORT a zahŕňa dvojfarebnú úpravu s čiernymi prvkami. Nové zákazkové kolesá s veľkosťou 18 palcov s brúsenými akcentmi v červenej farbe poukazujú na rodokmeň GAZOO Racing, zatiaľ čo v prípade mriežky chladiča sa objavuje úplne nové vyhotovenie rastra s markantným motívom G. Svoj sebaistý postoj ďalej Yaris GR SPORT hlása prostredníctvom nového difúzora v tvare písmena T.
INTERIÉR: Motív pretekárskeho tímu GAZOO Racing sa premieta aj do interiéru v podobe emblémov GAZOO Racing na volante, hlavových opierkach, tlačidle spúšťania motora a v prístrojovom štíte. Sedadlá zaujmú novým látkovým čalúnením s červeným prešívaním vo vyhotovení Alcantara. Červené stehy nájdeme aj na volante obšitom perforovanou kožou, resp. na voliči prevodovky. Vo výplniach dverí, okolo výduchov ventilácie, na paneli a volante sú použité dekory v sivo kovovom odtieni, vyhradenom iba pre verziu GR SPORT.
Toyota zatiaľ nezverejnila ceny modelu YARIS GR SPORT, vzhľadom na skorú dostupnosť modelu ich však očakávame počas tohto mesiaca.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.