Aktuality

Ďalší obor na obzore. Audi už na Nürburgringu testuje mohutné SUV Q9. Jeho predstavenie je teda za dverami

ďalší obor na obzore. Audi už na Nürburgringu testuje mohutné SUV Q9. Jeho predstavenie je teda za dverami
Prototyp Audi Q9 | Reprofoto: CarSpyMedia
Zdroj: CarSpyMedia

Už nejakú dobu sa hovorí o tom, že sa Audi chystá predstaviť ďalšieho zástupcu rodiny Q. Nepôjde pritom o malú Q1, ale rovno o najväčší model značky. S označením Q9 chce Audi vypáliť rybník takým obrom ako sú BMW X7 či Mercedes-Benz GLS. K jeho predstaveniu sme opäť čoraz bližšie, nakoľko jeden z testovacích prototypov sa preháňal po legendárnej trati.

Svoje gény nezaprie

Šikovným fotografom z CarSpyMedia sa na Nürburgringu podarilo zachytiť kompletne zamaskovaný prototyp najväčšieho SUV so štyrmi kruhmi na kapote. Napriek tomu, že celý povrch karosérie bol pokrytý hrubou vrstvou kamufláže, niektoré detaily sú predsa len viditeľné. Asi nikoho neprekvapí, že Audi pôjde v duchu svojej tradície a model Q9 tak dostane obrovskú mriežku chladiča.

ďalší obor na obzore. Audi už na Nürburgringu testuje mohutné SUV Q9. Jeho predstavenie je teda za dverami
Audi Q9 na počas testovania na Nürburgringu | Reprofoto: CarSpyMedia
Zdroj: CarSpyMedia

Podľa videa a fotografií sa zdá, že s touto mriežkou budú prepojené úzke svetlomety, ktoré by sa tvarovo mali odvolávať na aktuálny dizajnový jazyk značky. Testovací prototyp Q9 taktiež jednoznačne ukazuje, že pôjde o poriadny kus auta. Je viac než isté, že sa dočkáme až troch radov sedadiel. Celková dĺžka by pritom mala byť slušných 5,2 metra, čím automobilka z Ingolstadtu jednoznačne cieli na svoju nemeckú konkurenciu.

Prečítajte si aj:


Nové Audi A8 prináša vylepšený dizajn popretkávaný najmodernejšou technikou. O slovo sa hlási aj legendárne označenie Horch.

David Hecl


Pod kapotou len to najlepšie

Nakoľko pôjde o prémiové SUV, prémiová bude aj cena a taktiež pohon. Je veľmi pravdepodobné, že sa nová Q9 bude spoliehať na podobnú ponuku motorizácií, ako je to už teraz v prípade modelov Q8 a A8. Základom by teda mal byť trojliter TFSI. Pri tomto agregáte nie je vylúčené jeho spojenie s plug-in hybridným systémom s celkovým dojazdom až 50 elektrických kilometrov.

Možné taktiež je aj nasadenie objemnejšieho, štvorlitrového vidlicového osemvalca TFSI, ktorý automobilka plánuje použiť v modernizovanej Audi A8. Okrem luxusného sedanu nájdeme silný štvorliter aj pod kapotou RS Q8. Môžeme tak len hádať, či sa v budúcnosti dočkáme aj poriadne mohutného RS Q9, ktorý by bol priamou konkurenciou pre X7 M či Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie