
Lexus s hardvérom na streche pre autonómnu jazdu
### Operačný systém Arene
Ponúka väčšie možnosti ako súčasný systém Tesly, ktorý na diaľku aktualizuje softvér auta – palubný počítač, multimédiá, systém autonómnej jazdy a dokonca aj batériu. V Arene chce mať Toyota aj nástroj na diaľkové zvýšenie výkonu auta. Tento prístup Kuffner priniesol do spoločnosti z robotického odvetvia. Toyota ho plánuje sprístupniť aj iným výrobcom automobilov. „**Chceme vytvoriť najlepší svetový operačný systém pre automobilový softvér. Ambície Woven Planet presahujú spoluprácu s Toyotou**, “ zdôraznil **Kuffner**.
### Revolúcia vo výrobe
Šéf Woven Planet si uvedomuje, že dôležitosť softvéru v automobiloch rastie, preto má byť Arene vyvinutý skôr, ako Toyota začne vyrábať autá, v ktorých ho bude používať. Toto poradie podľa Kuffnera predstavuje budúcnosť navrhovania automobilov – auto sa stane obalom pre softvér.
Pre Toyotu to znamená revolúciu v spôsobe výroby automobilov, ktorý zdokonaľovala takmer storočie. Produkčný systém Toyoty, kopírovaný mnohými výrobcami automobilov, je založený na princípe kaizen, čiže postupnom, systematickom zlepšovaní. Doposiaľ najväčšou zmenou výrobného systému Toyoty bolo zavedenie nových princípov TNGA (Toyota New Global Architecture) do výroby. Avšak to, čo má pripravené James Kuffner a jeho tím vo Woven Planet, je obrovskou revolúciou. Preto Akio Toyoda potreboval na dosiahnutie svojich cieľov jedného z najväčších inovátorov zo Silicon Valley.
### Nábor prostredníctvom nákupov
Woven Planet zaviedol do spoločnosti Toyota náborovú metódu, ktorá je v technologickom priemysle široko používaná – kupuje start-upy pričom z nich získava nielen technológie a nápady, ale predovšetkým ľudí. Tento rok skupina Woven spojila sily s Carmerou, tvorcom automaticky aktualizovaných HD máp pre autonómne vozidlá, a v apríli prevzala od spoločnosti Lyft celú divíziu autonómneho riadenia.
Woven Planet posunul Toyotu na novú úroveň tým, že začal s výstavbou Woven City, experimentálneho mesta riadeného umelou inteligenciou, v ktorom má žiť niekoľko tisíc dobrovoľníkov a zamestnancov spoločnosti Toyota. Zároveň slúži ako výskumné a vývojové centrum. Jeho obyvatelia budú využívať nové technológie – inteligentné domy, autonómne a bezemisné vozidlá a roboty, ako aj energiu založenú na obnoviteľnej energii a vodíku. Vedci z celého sveta budú môcť vo Woven City testovať svoje technológie.
### Boj o podiel na trhu s autonómnou dopravou
Kuffnerov experiment s autonómnym Priusom viedol k vzniku Waymo, s ktorým Alphabet (Google) buduje svoje postavenie ma budúcom trhu autonómnej dopravy. Ak sa americkému inžinierovi podarí zrealizovať plány, ktoré Toyota spája s Woven City, japonský gigant prejde dôkladnou transformáciou a stane sa niečím novým.
„**Chceme už existujúci, výnosný biznis obrátiť hore nohami**,” sumarizuje **James Kuffner** jednou vetou svoju misiu v spoločnosti Toyota.