Dacia Sandero už nie je napredávanejšie auto v Európe. Toto je jednotka na európskom trhu

Dacia Sandero je už „len“ tretím najpredávanejším autom v Európe. Na prvé miesto sa prvýkrát vyšvihol model, ktorý nepochádza od európskeho výrobcu. Navyše, ide o elektromobil!
Vydané  Text: 

Po mesiacoch na výslní, prišla Dacia Sandero o prvé miesto v rebríčku najpredávanejších áut v Európe. Mesiac september bol mesiacom v znamení SUV a elektromobility. Napriek tomu, že európsky trh začína naplno pociťovať nedostatok čipov, a s ním súvisiace obmedzené dodávky áut, sa len v septembri na „Starom kontinente“ predalo až 964 800 nových vozidiel. Na čele sa pritom vôbec po prvýkrát usadil model, ktorý nepochádza od európskeho výrobcu. ### Trh naďalej upadá **Medziročné predaje oproti septembru 2020 klesli o citeľných 25%**. V porovnaní so septembrom 2019 je to 24%. Európa teda naplno pociťuje výpadky v dodávkach dôležitých polovodičových komponentov v automobilovom priemysle. Dosvedčuje to aj fakt, že zatiaľ čo prvý polrok 2021 bol až o 27% lepší, čo sa predajov týka, ako rovnaké obdobie roku 2020, teraz je tento náskok už len 7%.
Počet predaných nových áut v Európe naďalej klesá
**Z celkového množstva 964 800 predaných nových áut v Európe až 221 500 kusov tvorili vozidlá s nízkymi emisiami** (toto číslo predstavuje až 44%-ný medzimesačný nárast). Ide teda predovšetkým o plug-in hybridné respektíve elektrické autá. **Na druhú stranu, počet odovzdaných áut s naftovým motorom klesol až o 51% na 167 000 kusov**. Čísla teda jasne napovedajú, že zákazníci o naftové autá už nejavia taký záujem ako kedysi. ### Zákazníci naftu už nechcú **Pred pandémiou COVID-19 na každé jedno elektrické auto predané v Európe pripadalo 10,3 auta s naftovým pohonom. Dnes je tento pomer citeľne menší. Na jedno elektrické auto dnes už pripadá len 1,3 auta s naftovým motorom**. Tento trend by sa mal v najbližších mesiacoch ešte zlepšovať. Nie je teda vylúčené, že sa v blízkej dobe dočkáme väčšieho predaja elektromobilov, ako naftových áut.
Ľudia strácajú záujem o autá s naftovým motorom. Naopak, preferujú elektromobilitu.
### Daciu vystriedala Tesla Odraz doby a vysoký dopyt po elektromobilite sa premietol aj do celkových predajov áut. **Dacia Sandero**, ktorá v posledných mesiacoch vďaka svojej jednoduchej konštrukcii na trhu dominovala, **sa prepadla až na tretie miesto s celkovým množstvom dodaných kusov 17 988**. Ide tak o medziročný pokles predaja o 9%. **Na druhé miesto sa vyšvihol Renault Clio**. V Európe sa ho predalo 18 264 kusov, no aj tak je to medziročne až o 23% menej.
Kvartálne predaje Tesla Model 3 za posledné takmer 3 roky
**Na prvej priečke sa však pomerne prekvapivo usídlila Tesla Model 3. Tento elektromobil si za mesiac september zakúpilo v Európe až 24 591 zákazníkov, čím sa stal jednoznačne najpredávanejším autom. Medziročne si pritom Model 3 polepšil o závratných 58%. Zdá sa, že výpadky polovodičov sa ako keby Tesly netýkali a tak jej po práve patrí prvá priečka**. ### V TOP 10 v pluse okrem Tesly len Hyundai V TOP 10 najpredávanejších áut v Európse sa umiestnili aj VW Golf, FIAT 500, Opel Corsa, Peugeot 2008, Hyundai Tucson, Peugeot 208 či Renault Captur.
Prekvapenie v rebríčku? Tesla Model 3 je najpredávanejšie auto v Európe. Výrazným spôsobom sa však darí aj plug-in hybridným modelom.
**Ďalší zaujímavý údaj hovorí o množstve predaných SUV. Európsky trh sa čoraz viac začína podobať tomu americkému. Možno práve preto až 46,5% zo všetkých nových áut predaných v septembri boli SUV**. Ide zároveň aj o historicky najvyšší mesačný podiel predaných SUV. Dopomôcť k tomu modli aj predaje druhého modelu Tesla. Model Y si totiž v septembri zakúpilo až 8 926 zákazníkov, čím sa zároveň stal aj druhým najlepšie predávaným elektromobilom.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.