Aktuality

Ženevský autosalón čaká reštart, má byť „silnejší ako kedykoľvek predtým“. Plány zatiaľ kazí Covid aj nedostatok čipov

Expozícia značky BMW na autosalóne v Ženeve v roku 2019
Zdroj: Rudo Banecký pre Autoviny.sk
  • Autosalón v Ženeve sa nebude konať ani v roku 2022
  • Výrobcovia áut majú problémy najmä s nedostatkom čipov, ktorý sa stále nezlepšuje
  • Organizátor sa obáva najmä pandémie Covidu
  • Podarí sa organizátorovi reštartovať ženevský autosalón?

Organizátori ženevského autosalónu vo svojom štvrtkovom vyhlásení uviedli, že budúci rok podujatie organizovať nebudú kvôli „problémom celého odvetvia spojených s pandémiou COVID-19“. (zdroj)

Dnes máme za potvrdené, že autosalón Geneva International Motor Show 2022 sa konať nebude, a to ani v alternatívnej podobe, s akou prišiel veľtrh IAA Mobility 2021 v Mníchove - ten bol náhradou za známy frankfurtský autosalón. Prebiehal v samotnom meste, v exteriéri, pričom automobilky si pripravili vlastné expozície s ohľadom na stále pretrvávajúcu pandémiu ochorenia COVID-19.

Čo hovoria organizátori

Prečo aj organizátori ženevského autosalónu nepristúpili k podobnému konceptu? „Tlačili sme na to a vyskúšali spraviť všetko preto , avy sme ženevský medzinárodný autosalón v roku 2022 znovu spustili,“ vyhlásenie cituje Maurica Turrettiniho, prezidenta Comité permanent du Salon international de l'automobile. „Napriek všetkému nášmu úsiliu musíme čeliť faktom a realite: pandemická situácia nie je pod kontrolou a predstavuje veľkú hrozbu pre veľkú halovú udalosť, akou je GIMS. Toto rozhodnutie však vnímame skôr ako odklad, nie ako zrušenie. Som presvedčený, že medzinárodný autosalón v Ženeve sa v roku 2023 vráti silnejší než kedykoľvek predtým.“

Pokračuje Sandro Mesquita, CEO ženevského autosalónu: „Mnoho vystavovateľov uviedlo, že neistoty spôsobené pandémiou COVID-19 im znemožňujú prijať pevné odhodlanie pre GIMS 2022. Na vrchole toho je negatívny vplyv, ktorý má súčasný nedostatok polovodičov na výrobcov automobilov. Čipová kríza sa pravdepodobne bude ťahať aj do budúceho roka, čo bude mať negatívne finančné dôsledky pre výrobcov OEM. V týchto neistých časoch preto mnohé značky nedokážu prijať záväzok zúčastniť sa veľtrh, ktorý by sa konal o niečo viac ako štyri mesiace. Po zvážení všetkých faktorov bolo zrejmé, že je potrebné show odložiť a novinku oznámiť skôr ako neskôr, aby sa zabránilo zrušeniu v krátkom čase.“

Covid aj čipy

Slová oboch citovaných, Turrettiniho aj Mesquita, poukazjú na aktuálne a veľmi vážne problémy súčasného autopriemyslu nielen v Európe, ale v zámorí a tiež v ázijských krajinách. Spoločne s COVID-19 je vážnym pretrvávajúcim problém nedostatok čipov pre autopriemysel, avšak aj ten je iba dôsledkom vývoja pandémie.

Prípravy už začali

Podujatia ako Geneva International Motor Show sa vždy pripravujú s veľkým predstihom a nie je pre prekvapujúce, že sa začali až tie na rok 2022. Čo bude s vystavovateľmi, ktorí už medzičasom začali riešiť svoje expozície a prezentácie ako také? Organizátor vo svojom vyhlásení informuje aj o tomto , avšak pomerne stroho:

Výrobcovia OEM, novinári a verejnosť boli informovaní, že kroky, ktoré už prebiehajú pre túto platformu, pokračujú, aby sa v roku 2023 naplno rozvinul jej potenciál.“

Prečítajte si aj:


Eko aktivisti protestujú už aj proti elektromobilom: chcú narušiť autosalón v Mníchove

Natália Jančušková


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Vybrané články

  1. 1

    25 testov áut a veľké porovnanie zimných pneu v novembrovom auto motor a športe

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie