Aktuality

Za koľko na Slovensku kúpite novú Fabiu? Verziu pod 12-tisíc zatiaľ nedostanete

Fabia dospela, je väčšia aj bezpečnejšia

Nová Škoda Fabia ponúka to najlepšie, čo je aktuálne k dispozícii. Svojou technikou konkuruje autám o niekoľko tried vyššie. A už viac nechce byť malým autom.

Hatchback narástol vo všetkých rozmeroch, zväčšil sa aj jej batožinový či odkladací priestor, čo prináša naozaj vysoký komfort a praktickosť pre celú posádku. Jednoznačne ide o najväčšie auto, ktoré kedy nieslo toto legendárne označenie. Na dĺžku sa oproti 3. generácii zväčšila o 111 milimetrov a na šírku pribrala 48 milimetrov. Naopak, na výšku sa Fabia znížila na hodnotu 1 460 milimetrov (- 7 mm),  rázvor sa natiahol o 94 mm a batožinový sa zväčšil o 50 litrov - celkových 380 litrov tak dostáva Fabiu k premiantom triedy a dokonca vyrovnáva najnovší VW Golf.

Na Slovensku zatiaľ od 12 560 eur, neskôr aj lacnejšie

Populárny model, ktorý kraľuje v predajných štatistikách na Slovensku, štartuje na cene 11 760 eur. To sa však týka verzie 1.0 MPI 48 kW Active, ktorá bude v predaji až počas roka 2022.

Fabia ako taká ponúka štyri benzínové motorizácie s výkonom od 48 kW (65 k) až po 81 kW (110 k). Najvýkonnejšia verzia je k dispozícii aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Naftový motor v ponuke predajcov nenájdete a Fabia nebude k dispozícii ani ako plug-in hybrid alebo elektrické vozidlo.

Cenník novej Škody Fabia v roku 2021
Cenník novej Škody Fabia v roku 2021

Najväčší záujem je zatiaľ o najvyššiu výbavu Style, ktorú si zvolila viac ako polovica zákazníkov a o stredný výbavový stupeň Ambition, čo podčiarkuje fakt, že zákazníci preferujú u našich modelov lepšie vybavené verzie.

Výbavu Active si totiž objednal len približne každý dvanásty záujemca.

Z pohonných jednotiek sa najväčšej priazni teší najsilnejší agregát 1.0 TSI 81 kW (110 k). Pomerne veľký záujem je však aj o motor 1.0 TSI 70 kW (95 k) a 1.0 MPI 59 kW (80 k) s manuálnou prevodovkou.

Zaujímavé sú aj ďalšie štatistiky z objednávok. V prípade farby karosérie vedie tradične obľúbená biela Candy, nasledovaná novou šedou Graphite metalízou a novou oranžovou Phoenix metalízou, obe v identickom pomere.

V priebehu budúceho roka doplní ponuku motorizácií štvorvalcový agregát 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a zákazníci sa môžu tešiť aj na obľúbenú verziu Monte Carlo.

Čo obsahuje základná výbava Active?

Už v základe od výbavového stupňa Active obsahuje Front Assist, Lane Assist, eCall, asistent rozpoznania únavy vodiča, ktoré sú povinné v rámci nových štandardov EÚ.

Ďalej má už v základe Easy Light assist, LED predné svetlomety, obmedzovač rýchlosti, Bluetooth či Maxi Dot displej. Nechýba ani za príplatok dostupný Travel Assist, Park Assist, Side Assist, funkcia rozpoznávania dopravných značiek alebo Asistent manévrovania.

Základná výbava ďalej obsahuje aj položky ako rádio s digitálnym príjmom DAB, 6,5-palcový dotykový displej v strede palubnej dosky, svetelný senzor pre automatické prepínanie svetiel a predĺženú záruku na 5 rokov/100 000 km. Za nedostatok považujeme, že výbava ACTIVE nie je vybavená manuálnou klimatizáciou. S ohľadom na relatívne malé cenové rozdiely medzi jednotlivými stupňami výbav ale predpokladáme, že najnižšiu výbavu si skutočne bude vyberať iba málokto, ako tvrdí Škoda Auto.

Nová Fabia si na svoje konto pripusuje solídny výpočet prvenstiev, tak napríklad:

  • prvýkrát ponúka až deväť airbagov
  • prvýkrát sedem asistenčných systémov
  • prvýkrát je vo vozidle na želanie dostupný Virtuálny kokpit
  • najviac prvkov Simply Clever v histórii modelu, päť z nich má absolútnu premiéru vo vozidle ŠKODA
  • prvýkrát použité vyhrievané čelné sklo a dvojzónová klimatizácia
  • najnižší súčiniteľ odporu vzduchu cx vo svojej kategórii
  • prvýkrát je postavená na modulárnej platforme MQB A0 koncernu Volkswagen
  • prvýkrát prekonáva dĺžku 4 metre
  • najväčší vnútorný priestor a batožinový priestor (380 l, po sklopení sedadiel 1 190 l) vo svojej triede
  • dynamickejší a emotívnejší vzhľad než kedykoľvek predtým
  • prvýkrát použité elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá s funkciou automatického stmievania na strane vodiča
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie