Aktuality

Nie, Mercedes neskončil s plug-in hybridmi: toto je dôkaz, že koncepciu PHEV vie využiť aj inak ako ostatní

V uplynulých dňoch sa aj slovenským internetom šíria informácie o tom, že automobilka Mercedes-Benz skončila s plug-in hybridnými pohonmi. Média citovali šéfa vývoja v automobilke, Markusa Schäfera.

Neplánujeme do budúcna ich žiadny nový vývoj (...) Investovali sme do nich a plody ich doterajšieho vývoja teraz využívame.“

Mercedes-Benz teda podľa Schäfera skutočne skončil s vývojom plug-in hybridného pohonného systému, čo sa však nesprávne interpretovalo ako ukočenie používania plug-in hybridných automobilov v modelovom portfóliu značky.

Uvedenie na pravú mieru

Daimler nedávno uviedol, že od roku 2025 budú plne elektrické a hybridné elektrické vozidlá tvoriť až 50 percent predaja, čo je skôr, ako sa predpokladalo v predchádzajúcej predpovedi, že sa tak stane až v roku 2030. Teda ešte pred niekoľkými mesiacmi považoval plug-in hybridy za dostatočne dôležité, aby ich zachoval minimálne do roku 2025 ako jeden hlavných typov pohonu automobilov.

Ani na autosalóne IAA Mobility Schäfer nepovedal, že Mercedes končí s plug-in hybridmi, takéto nadpisy teda máme za zmätočné. Poukázal iba na to, že ich výrobca neplánuje vyvíjať ďalej a pripomenul, že teraz značka využíva riešenia, ktoré vyvíjal doteraz.

Pýtali sme sa slovenského zastúpenia automobilky Mercedes-Benz, ako je to naozaj.

Markus Schäfer mal vo svojom vyjadrení na mysli, že nebude vyvíjaná nová generácia hybridnej technológie dobíjateľnej zo siete. Súčasná štvrtá generácia PHEV, ktorá sa nachádza v aktuálnej Triede S alebo Triede C, bude samozrejme uvedená v nových modeloch v budúcnosti,“ potvrdilo slovenské zastúpenie Mercedes-Benz pre Autoviny.sk.

Najnovší plug-in hybrid prekonal všetky očakávania

Dôkaz, že automobilka má o koncepciu pohonu PHEV záujem, svedčí pred niekoľkými týždňami odhalený najvýkonnejší plug-in hybrid, štvordverový Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance (2023). Údaje pohonu tohto luxusného GT sú mimoriadne, 620 kW (831 koní) a astronomických 1 400 Nm krútiaceho momentu.

Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door (2023)

Z technického hľadiska je zaujímavé predovšetkým použitie prevodovky na zadnej náprave s elektrickým pohonom, ktorá prepína na druhý prevodový stupeň až pri rýchlosti 140 km/h, čo zodpovedá maximálnej rýchlosti rotora elektromotora, a to 13 500 otáčok za minútu.

Kuriózne pritom je, že batéria má kapacitu len 6,1 kWh, umožňuje čisto elektrický dojazd na úrovni 12 kilometrov a nabíja sa pomocou palubnej nabíjačky na striedavý prúd rýchlosťou len 3,7 kW. Podstatou tohto akumulátora totiž nie je zabezpečovať dlhý elektrický dojazd, ale poskytovať energiu pre dosahovanie obzvlášť dobrých výkonov. Batéria kontinálne do pohonného systému dodáva energiu s výkonom 70 kW a na dobu desať sekúnd až 150 kW.

Oceňujeme, že Mercedes-Benz našiel aj novú oblasť využitia svojej technológie plug-in hybridného pohonu. Namiesto toho, aby sa sústredil na čo najdlhšiu lokálne bezemisnú jazdu, sústredil všetky dispozície tejto koncepcie pohonu do podpory výkonu športového vozidla. Aj toto je jedna zo správnych ciest!

Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door (2023)

Budúcnosťou sú však elektromobily

Mercedes-Benz Daimler medzičasom informoval, že v rokoch 2022 až 2030 plánuje investovať viac ako 40 miliárd eur (47 miliárd dolárov) do vývoja plne elektrických vozidiel a do konca tohto obdobia chce byť pripravený na trh s výlučne elektrickými vozidlami. To znamená, že od roku 2030 môže byť Mercedes-Benz už len výrobcom elektromobilov. Čo je však potrebné spomenúť, že modely so spaľovacími motormi budú dovtedy, kým to bude potrebné..

Spoločnosť tiež postaví osem závodov na výrobu batérií s cieľom zvýšiť kapacitu výroby elektromobilov.

Mercedes-Benz EQE 350 (modelový rok 2022)
Najnovší elektromobil značky Mercedes-Benz, Trieda EQE v konfigurácii 350 (modelový rok 2022). Ide o kompaktnejšiu verziu limuzíny Triedy EQS.

Mercedes-Benz uviedol, že od roku 2025 budú plne elektrické a hybridné elektrické vozidlá tvoriť až 50 percent predaja, čo je skôr, ako sa predpokladalo v predchádzajúcej predpovedi, že sa tak stane až v roku 2030.

Tento trend pre Autoviny.sk potvrdilo aj slovenské zastúpenie Mercedes-Benz: Na našej ceste k bezemisnej mobilite hrajú hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete dôležitú úlohu. Ale hlavné zameranie pre budúcnosť je 'EV Only'.“

V roku 2025 uvedie automobilka na trh tri elektrické platformy - jednu pre osobné automobily, jednu pre dodávky a jednu pre vysoko výkonné vozidlá.

Aktuálne modelové portfólio značky Mercedes-Benz pozostáva z viacerých elektromobilov. Sú to modely EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, ďalej EQV a úžitkové eSprinter a eVito, v krátkej dobe značka odhalí aj ľahké úžitkové vozidlo eCitan.

Prečítajte si aj:


Elektrická dodávka s dojazdom 150 km nie je nezmysel. Exkluzívny test Mercedes-Benz eVito 41 kWh

ERIK STRÍŽ


Mercedes EQC je odteraz lacnejší aj športovejší. Čo dostanete za 70-tisíc eur?

ERIK STRÍŽ


Deň s najlacnejším elektromobilom od Mercedesu: EQA nie je žiadny kompromis

ERIK STRÍŽ


Testovali sme jedno z najdôležitejších áut vo vašom živote: Mercedes-Benz eSprinter (test)

ERIK STRÍŽ


Prvý Mercedes-Benz EQS 580 na Slovensku: zaujme špičkovým interiérom aj prvotriednou funkčnosťou

ERIK STRÍŽ


Mercedes má nové auto pre poctivých živnostníkov, novú generáciu Citanu

ERIK STRÍŽ


Mercedes dal tvrdú ranu kritikom elektromobilov! Batérie v EQE obsahujú už len desatinu kobaltu! Nový Mercedes-Benz EQE je tu!

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Vybrané články

  1. 1

    25 testov áut a veľké porovnanie zimných pneu v novembrovom auto motor a športe

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie