Nové auto za menej ako 20 000 € čoskoro nekúpime. Pripravované emisné normy môžu ukončiť éru dostupných modelov

Návrhy novej emisnej normy Euro 7 by mohli malé autá výrazne predražiť!
Vydané  Text: 

Zatiaľ čo mnohé automobilky dnes intenzívne pracujú na vývoji elektromobilov pre nasledujúce desaťročie, klasické spaľovacie modely dovtedy čaká postupné zdražovanie. O tom, že publikované návrhy novej emisnej normy Euro 7 sú ťažko dosiahnuteľné, sme vás na našom webe už [niekoľkokrát informovali.](https://www.autoviny.sk/novinky/122186/nova-emisna-norma-euro-7-moze-byt-konecnou-pre-spalovacie-motory-poziadavky-su-odtrhnute-od-reality) Spaľovacie motory tak budú vyžadovať ďalšie náročné technické úpravy, ktoré finančne zaťažia rozpočet automobiliek aj samotných zákazníkov. **Otvorene o tejto problematike hovorí aj šéf značky Škoda, Thomas Schäfer,** ktorý v rozhovore s britským magazínom Auto Express varuje pred negatívnymi dopadmi tejto agresívnej politiky na automobilový priemysel. Európska komisia v súčasnosti zvažuje rôzne návrhy svojich predpisov pre spaľovacie vozidlá, ktoré budú pravdepodobne povinné od roku 2025. **Schäfer varuje, že ak sa rozhodnú pre prísnejší súbor pravidiel, autá s cenovkou pod 20 000 eur prakticky zmiznú z trhu.**
*„Ak príde Euro 7 v takej podobe, o akej sa dnes hovorí, môže to znamenať, že Fabia bude najmenej o 5 000 eur drahšia ako dnes,“* povedal pre Auto Express šéf značky Škoda, Thomas Schäfer. *„Dopad na malé autá by bol proporcionálne oveľa vyšší, ako by bol na väčšie modely. Je to šialené.“* Schäfer si tiež myslí, že sprísnenie emisných noriem pre spaľovacie autá môže nepriamo skomplikovať a oddialiť vývoj dostupných elektromobilov. **Časť rozpočtu, ktorý by totiž automobilky mohli dnes použiť na vývoj elektromobilov, tak budú musieť opäť presmerovať do vývoja spaľovacích motorov len kvôli tomu, aby spĺňali požiadavky normy Euro 7.** *„Priniesť novú emisnú normu pár rokov pred úplným zákazom spaľovacích motorov je nezmysel, pretože teraz musíme investovať veľa peňazí do medzikroku, ktorý sme mohli rovno preskočiť. Naozaj nám to komplikuje prechod k elektromobilite,“* vysvetľuje Schäfer. Postihne to tiež kupujúcich, ktorí buď nie sú pripravení na elektromobily, alebo si nemôžu dovoliť väčšie modely. EÚ by mohla dobre poslúžiť, keby v tejto záležitosti počúvala výrobcov automobilov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.