Aktuality

Maximálne 180 km/h a iba na elektrinu. Nové BMW iX3 bolo oficiálne odhalené

  • BMW odhalilo facelift modelu iX3;
  • Elektrické SUV bude štandardne dodávané so športovým paketom M Sport;
  • K dispozícii bude len pohon zadných kolies pomocou elektromotora s výkonom 210 kW;
  • Výrobca zverejnil aj ceny a dostupnosť modelu.

Elektrické SUV BMW iX3 sa práve dočkalo oficiálneho predstavenia svojho prvého faceliftu. Inovácia prichádza po tom, čo sme o nej vedeli už od mája, kedy sa na internete objavili fotografie nastávajúceho vylepšenia.

Dnes už s istotou vieme, že facelift v tomto prípade znamená predovšetkým evolučné zmeny. Tá hlavná spočíva v zväčšení prednej masky chladiča, úprave dizajnu predného nárazníka a zúžení predných svetlometov.

BMW iX3 (facelift 2021)

Zaujímavosťou je, že v modeli iX3 sa odteraz stáva štandardom esteticko-funkčný balíček M Sport a príplatkovou opciou je M Sport Pro. Tie elektrickému SUV dodávajú agresívnejší vzhľad vďaka špotovému bodykitu. V prípade M Sport Pro dostane zákazník aj head-up displej, audiosystém Harman Hardon, ovládanie infotainmentu gestami, parkovací asistent Plus, stmavené pozadie svetiel, automatický asistent prepínania diaľkových svetiel či komfortný vstup.

SUV stojí na 19-palcových diskoch a elektrický pohon pripomínajú svetlomodré akcenty na predných i zadných partiách. To, čo v X3 býva výfukom, je tu zaslepené modrým panelom.

BMW iX3 (facelift 2021)

Interiér s poctivou ergonómiou

Aj v interiéri si iX3 udržiava konvenčné bavorácke vyhotovenie, taktiež s modrými detailmi. Tie sú decentne zapracované najmä do stredovej konzoly s novou pákou prevodovky, obzvlášť pútavo vyzerá modré štartovacie tlačidlo.

BMW iX3 (facelift 2021)

V aute je štandardne osadený digitálny prístrojový panel Live Cockpit Professional s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálny displej s infotainmentom BMW Operating System 7 má rovnakú uhlopriečku. Zabezpečená je aj podpora pre Android Auto a Apple CarPlay, vstavaná navigácia má pritom inteligentne reagovať na hlasové povely hovorené prirodzenou rečou, ako napríklad „Take me home“ (vezmi ma domov).

BMW iX3 (facelift 2021)

BMW sa snaží udržiavať optimálny pomer medzi dotykovými plochami a fyzickými ovládačmi, vďaka čomu tu má vodič na jediné stlačenie tlačidla k dispozícii jazdné režimy SPORT, COMFORT a ELECTRIC (v skutočnosti sú elektrické všetky režimy) a pomocou páky prevodovky možno nastaviť aj režim intenzívnej rekuperácie počas jazdy (B).

Iba pohon zadných kolies

O pohon elektrického SUV sa stará vzadu osadený elektrický motor s max. výkonom 210 kW a max. krútiacim momentom 400 Nm.

Energiu čerpá z lítio-iónového akumulátora v podlahe (max. 80 kWh) s prepracovanou vnútornou architektúrou a podľa slov automobilky pokročilým pomerom hmoty a kapacity („mass-to-capacity“). Energetická výdatnosť má byť až o 20 percent vyššia ako u predchodcu. Predchodca mal rovnaký výkon pohonného systému, ale dojazd 453 kilometrov.

BMW iX3 (facelift 2021)

Podľa metodiky WLTP toto kompaktné elektrické SUV prejde na plné nabitie 460 kilometrov, čo znamená, že v reálnych podmienkach môžeme očakávať 350 až 400 kilometrov. Všetko má však v rukách a nohách vodič. Je ale zrejmé, že s BMW iX3 nebude nikto jazdiť veľmi šetrne, napokon akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne za 6,8 sekundy, čo je preukaz solídnej dynamiky.

Maximálna rýchlosť tohto modelu je elektronicky limitovaná na 180 km/h. To neznie fantasticky, napriek tomu v našich podmienkach nemáme dôvod sťažovať sa, veď aj keď sa na diaľnici skutočne pomáhame, obyčajne nejazdíme viac ako 160 km/h. Energetická spotreba elektromobilu pri vyšších rýchlostiach by už mohla dosahovať závratných hodnôt.

Ďalším prekvapením je samotný pohon. Pohon štyroch kolies tu opäť nie je, a to ani po zohľadnení paketu M Sport Pro. Elektrické iX3 sa ponúka výhradne s pohonom zadných kolies. BMW môže tvrdiť, že pohon takto zodpovedá sloganu „Ultimate Driving Machine“.

BMW iX3 (facelift 2021)

Cena a dostupnosť

BMW zverejnilo ceny a dostupnosť faceliftovaného BMW iX3 priamo v tlačovej správe o novinke. Verzia BMW iX3 M Sport má vo Veľkej Británii začínať na cene 59 730 libier, za M Sport Pro zákazník zaplatí od 62 730 libier.

Naše ceny by mali byť zodpovedajúce.

Už dnes sa na Slovensku BMW iX3 (pred faceliftom) s max. výkonom 210 kW predáva od 66 550 eur, a to bez paketu M Sport. Na výber sú iba dve línie výbavy: Inspiring za uvedenú cenu a Impressive od 71 666 eur s 20-palcovými diskami.

BMW iX3 facelift príde do showroomov v decembri tohto roka.

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie