Aktuality

Najviac kritizované je nakoniec najpredávanejšie. Puma je najpredávanejší Ford v Európe, prinášame podrobnosti

Vždy sa sťažujú len tí, ktorí nové autá nekupujú

Keď automobilka Ford znovuzrodila model Puma, motoristická verejnosť bola v malom šoku. Z malého takmer športového auta sa stal crossover, nepochybne pod tlakom všeobecného dopytu po tomto karosárskom vyhotovení osobných automobilov. Mnohí tento krok Fordu kritizovali ako prvoplánovaný, neperspektívny a dehonestujúci odkaz pôvodnej Pumy, avšak ako sa ukazuje, boli to opäť iba plané reči.

Spotrebiteľské správanie jednoznačne poukazuje na to, že crossovery nachádzajú cestu k platiacim zákazníkom, a to až do takej miery, že v Európe sa počas prvého polroka 2021 model stal vôbec najpredávanejším od značky Ford. Je to vôbec prvýkrát, čo sa najlepšie predávaným Fordom stalo SUV.

Napokon, Ford napĺňa stratégiu s podporou modelov SUV už od roku 2018, keď americký výrobca presmeroval investície z ostatných typov vozidiel práve na SUV. Aktuálna Puma sa predáva od roku 2019 a predstavuje lepšiu alternatívu k cenovo dostupnému modelu EcoSport.

Podľa magazínu Autonews Europe sa v rebríčku desiatich najpredávanejších modelov od Fordu umiestnili modely Puma, Transit Custom van, Fiesta, Kuga, Transit van, Focus, Ranger Pick-up, Transit Connect van, EcoSport a Tourneo Custom. Všetky tieto vozidlá sme už niekoľkokrát testovali, odkazy na naše recenzie nájdete aj pod článkom.

Ford Puma ST Line X 1.0 EcoBoost

Najpredávanejšie SUV modely v Európe

Silné predaje Pumy v tomto roku ju posunuli pred Daciu Duster a Hyundai Kona, čím sa dostali na štvrté miesto v európskom segmente malých SUV hneď za Peugeot 2008, Renault Captur a Volkswagen T-Cross.

Podľa údajov prieskumov trhu JATO Dynamics predaje modelu Ford Focus klesli za prvých šesť mesiacov o 40 percent, zatiaľ čo predaj Fiesty klesol o 9,4 percenta.

Pokles predaja týchto dvoch automobilov je ešte dramatickejší, ako sa na prvý pohľad zdá, pretože väčšina modelov zaznamenala v prvom polroku oživenie v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2020, keď bolo mnoho predajcov nútených zatvoriť európske predajne, pretože vlády zaviedli opatrenia na kontrolu pandémie ochorenia Covid-19.

Čipy chýbali aj Američanom

Rovnako ako ostatné automobilky aj produkciu spoločnosti Ford zasiahol globálny nedostatok polovodičových súčiastok pre autopriemysel, týkal sa všetkých jej európskych výrobných závodov, vrátane rumunskej Craiovy, kde sa vyrýba Puma. Od 26. apríla do mája továreň v Craiove fungovala na dve smeny namiesto troch a podľa spoločnosti šesť dní bola výroba zastavená úplne.

Ford uviedol, že Puma nedostala prednosť pre polovodiče z iného dôvodu, ako je vyšší dopyt.

„Prioritu majú objednávky zákazníkov a vozidlá spĺňajúce emisie CO2 v celom rozsahu,“ uviedol hovorca spoločnosti.

Výrobcovia automobilov v Európe uprednostňujú vozidlá s nízkymi emisiami, aby sa vyhli pokute Európskej únie za chýbajúce povinné ciele zníženia CO2.

Puma sa nekvalifikuje ako vozidlo vyhovujúce požiadavkám z dôvodu nedostatku plug-in hybridného variantu. Auto je ponúkané s mild-hybridnou technológiou, predáva sa aj s naftovým motorom.

Ford Puma sa na Slovensku predáva od 20 690 eur vo verzii EcoBoost mHEV 92 kW so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za naftu EcoBlueTDCi 88 kW zaplatíte od 21 690 eur.

Naše redakčné testy Fordov:

Prečítajte si aj:


Rýchly test Ford Fiesta ST: Je to skrotený divoch!

Ratmír Mozolák


Test Ford Ecosport 1.5 TDCI: Najlacnejšie SUV od Fordu v najdrahšej verzii

ERIK STRÍŽ


Poctivá jazdecká mašinka inšpirovaná rely autami - privítajte Ford Focus ST!

Martin Šebesta


TEST: Nová PUMA stavila na praktickosť. Túto vychytávku si zamilujete!

Michal Čabai


Ford Ranger Raptor ako športiak? Treba sa povoziť, pochopíte!

Michal Čabai


FORD KUGA PLUG-IN HYBRID: Najlepší Ford súčasnosti?

ERIK STRÍŽ


Všetko je inak! Ford znížil ceny, pridal na výbave aj službách. Ponuka na Connect je odteraz výrazne prepracovaná

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Vybrané články

  1. 1

    25 testov áut a veľké porovnanie zimných pneu v novembrovom auto motor a športe

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie