Najviac kritizované je nakoniec najpredávanejšie. Puma je najpredávanejší Ford v Európe, prinášame podrobnosti

Ford v Európe predal skoro dvakrát toľko púm ako Focusov. Crossovery sú naďalej mimoriadne atraktívnym segmentom osobných automobilov.
Vydané  Text: 

### Vždy sa sťažujú len tí, ktorí nové autá nekupujú Keď automobilka Ford znovuzrodila model Puma, motoristická verejnosť bola v malom šoku. Z malého takmer športového auta sa stal crossover, nepochybne pod tlakom všeobecného dopytu po tomto karosárskom vyhotovení osobných automobilov. Mnohí tento krok Fordu kritizovali ako prvoplánovaný, neperspektívny a dehonestujúci odkaz pôvodnej Pumy, avšak ako sa ukazuje, boli to opäť iba plané reči. Spotrebiteľské správanie jednoznačne poukazuje na to, že crossovery nachádzajú cestu k platiacim zákazníkom, a to až do takej miery, že v Európe sa počas prvého polroka 2021 model stal vôbec najpredávanejším od značky Ford. Je to vôbec prvýkrát, čo sa najlepšie predávaným Fordom stalo SUV. Napokon, Ford napĺňa stratégiu s podporou modelov SUV už od roku 2018, keď americký výrobca presmeroval investície z ostatných typov vozidiel práve na SUV. Aktuálna Puma sa predáva od roku 2019 a predstavuje lepšiu alternatívu k cenovo dostupnému modelu EcoSport. Podľa magazínu [Autonews Europe](https://europe.autonews.com/automakers/ford-puma-passes-fiesta-focus-become-automakers-top-seller-europe) sa v rebríčku desiatich najpredávanejších modelov od Fordu umiestnili modely [Puma](https://www.autoviny.sk/testy/121050/test-nova-puma-stavila-na-praktickost-tuto-vychytavku-si-zamilujete), Transit Custom van, [Fiesta](https://www.autoviny.sk/testy/118964/rychly-test-ford-fiesta-st-je-to-skroteny-divoch), [Kuga](https://www.autoviny.sk/novinky/122568/ford-kuga-plug-in-hybrid-najlepsi-ford-sucasnosti), [Transit van](https://www.autoviny.sk/novinky/121904/ford-transit-je-legenda-ktora-postavila-europu-na-nohy-co-ponuka-svetu-dnes), [Focus](https://www.autoviny.sk/testy/120871/poctiva-jazdecka-masinka-inspirovana-rely-autami-privitajte-ford-focus-st), [Ranger Pick-up](https://www.autoviny.sk/testy/121181/ford-ranger-raptor-je-sportiak-to-si-snad-robia-srandu), Transit Connect van, [EcoSport](https://www.autoviny.sk/testy/119793/test-ford-ecosport-15-tdci-najlacnejsie-suv-od-fordu-v-najdrahsej-verzii) a [Tourneo Custom](https://www.autoviny.sk/testy/122590/vsetko-je-inak-ford-znizil-ceny-pridal-na-vybave-aj-sluzbach-ponuka-na-connect-je-odteraz-vyrazne-prepracovana). Všetky tieto vozidlá sme už niekoľkokrát testovali, odkazy na naše recenzie nájdete aj pod článkom.
### Najpredávanejšie SUV modely v Európe Silné predaje Pumy v tomto roku ju posunuli pred Daciu Duster a Hyundai Kona, čím sa dostali na štvrté miesto v európskom segmente malých SUV hneď za Peugeot 2008, Renault Captur a Volkswagen T-Cross. Podľa údajov prieskumov trhu JATO Dynamics predaje modelu Ford Focus klesli za prvých šesť mesiacov o 40 percent, zatiaľ čo predaj Fiesty klesol o 9,4 percenta. Pokles predaja týchto dvoch automobilov je ešte dramatickejší, ako sa na prvý pohľad zdá, pretože väčšina modelov zaznamenala v prvom polroku oživenie v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2020, keď bolo mnoho predajcov nútených zatvoriť európske predajne, pretože vlády zaviedli opatrenia na kontrolu pandémie ochorenia Covid-19. ### Čipy chýbali aj Američanom Rovnako ako ostatné automobilky aj produkciu spoločnosti Ford zasiahol globálny **nedostatok polovodičových súčiastok pre autopriemysel**, týkal sa všetkých jej európskych výrobných závodov, vrátane rumunskej Craiovy, kde sa vyrýba Puma. Od 26. apríla do mája továreň v Craiove fungovala na dve smeny namiesto troch a podľa spoločnosti šesť dní bola výroba zastavená úplne. Ford uviedol, že Puma nedostala prednosť pre polovodiče z iného dôvodu, ako je vyšší dopyt. „Prioritu majú objednávky zákazníkov a vozidlá spĺňajúce emisie CO2 v celom rozsahu,“ uviedol hovorca spoločnosti. Výrobcovia automobilov v Európe **uprednostňujú vozidlá s nízkymi emisiami**, aby sa vyhli pokute Európskej únie za chýbajúce povinné ciele zníženia CO2. Puma sa nekvalifikuje ako vozidlo vyhovujúce požiadavkám z dôvodu nedostatku plug-in hybridného variantu. Auto je ponúkané s mild-hybridnou technológiou, predáva sa aj s naftovým motorom. Ford Puma sa na Slovensku predáva od 20 690 eur vo verzii EcoBoost mHEV 92 kW so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za naftu EcoBlueTDCi 88 kW zaplatíte od 21 690 eur. ### Naše redakčné testy Fordov:

TEST: Nová PUMA stavila na praktickosť. Túto vychytávku si zamilujete!

ŠELMA PO OBEDE: Počujem váš plač. Chcete späť malé ľahké kupé s predným náhonom, nie zbytočne silným motorom, no zato s výborným podvozkom. Lenže naozaj by ste si ho aj kúpili? .......... No vidíte.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.