Facelift tretej generácie Kie Ceed priniesol nielen estetické, ale aj funkčné vylepšenia, dokonca sa modernizovala aj ponuka motorizácií.
### Nový zážitok z elektrifikácie
Model Kia EV6 je postavený na novej globálnej modulárnej platforme E-GMP, ktorá je určená výhradne pre elektrické vozidlá. Architektúra E-GMP zaručuje, že model EV6 poskytne nový zážitok z elektrifikácie vďaka výbornému jazdnému výkonu, ultra-rýchlemu nabíjaniu, dlhšiemu dojazdu a vyššej miere bezpečnosti.
Platforma E-GMP tiež zaisťuje, že model EV6 napriek kompaktným vonkajším rozmerom ponúka aj prvotriedny priestor vo vnútri. Rázvor kolies 2,9 m spolu s minimálnym predným a zadným previsom vytvárajú v kabíne priestor, ktorý je podobný veľkosti interiéru vozidiel z väčších segmentov. Výnimočne veľkorysý priestor na nohy 1 078 mm vpredu a 990 mm vzadu zaisťuje všetkým cestujúcim dostatok pohodlia.
Zažeňte obavy, či budete mať kde nabiť vozidlo – je tu systém viacnásobného vysokorýchlostného nabíjania
Model EV6 predstavuje prvý systém viacnásobného vysokorýchlostného nabíjania na svete, ktorý poskytuje jeho vodičom prístup k širšej nabíjacej infraštruktúre. Viacnásobné vysokorýchlostné nabíjanie znamená, že systém je kompatibilný s ultra-rýchlym nabíjaním 800 V aj s bežnejšie používaným rýchlym nabíjaním 400 V bez toho, aby ste potrebovali špeciálny adaptér alebo prídavnú palubnú nabíjačku.
Nabíjačka 800 V dodáva prúd priamo do akumulátora ultra-vysokou rýchlosťou a nabije ho z 10% kapacity na 80% už za 18 minút pri maximálnom výkone 239 kW. Keď sa zastavíte na nabíjačke 400 V, vozidlo EV6 pomocou elektromotora a meniča napätia premení prúd s napätím 400 V, ktorý vychádza z nabíjacej stanice, na prúd s napätím 800 V, aby mohlo nabíjať akumulátor s maximálnym výkonom, aký nabíjačka poskytuje.
Kia by mohla vytvoriť silného konkurenta pre VW Tiguan Allspace, ak by sa model Sportage stal sedemmiestnym.
### Najlepší dojazd na trhu
Spoločnosť Kia zvýšila štandard dojazdu kombináciou architektúry E-GMP, výkonovej elektroniky a dizajnu, vďaka ktorým sa model EV6 vyznačuje jedným z najlepších elektrických dojazdov na trhu.
Kia EV6 je v ponuke z možnosťou výberu plne elektrických konfigurácií pohonnej sústavy s nulovými emisiami, vrátane vysokonapäťového akumulátora pre štandardný dojazd (58 kWh) a dlhý dojazd (77,4 kWh). Homologizované hodnoty WLTP potvrdzujú, že model EV6 s pohonom zadných kolies a výkonom 77,4 kWh dokáže v kombinovanom cykle prejsť až 528 kilometrov (kombinovaná spotreba elektrickej energie 16,5 kWh/100 km), čo je približne ako vzdialenosť zo Ženevy do Paríža na jedno nabitie. Menej častým nabíjaním sa tak eliminuje jedna z najzávažnejších prekážok vlastníctva elektrického vozidla.
Výborný dojazd má aj model EV6 s pohonom všetkých kolies – až 506 km v kombinovanom cykle WLTP. Spotreba elektrickej energie v kombinácii s týmto pohonom je len 17,2 kWh/100 km.
Keď má Kia EV6 nízku hladinu nabitia akumulátora, oznámi to vodičovi a pomocou dynamických bodov na mape (POI) a stavu aktuálnej dostupnosti navedie vodiča k najbližšej nabíjacej stanici za pomoci navigačného systému vozidla.
Zabudnite na všetky predsudky. Vlastniť Kiu Rio nie je žiadna hanba, pretože je to šikovné auto so skvelou dynamikou a prekvapivo hodnotným interiérom.
### Prenosný zdroj energie
Spoločnosť Kia vyvinula integrovanú riadiacu jednotku nabíjania (ICCU), ktorá riadi zabudované obojsmerné nabíjačky, a systém riadenia nabíjania vozidla (VCMS). Jednotka ICCU umožňuje prenos 3,6 kW energie z akumulátora vozidla do iných zariadení. Táto funkcia nabíjania z vozidla (V2L, z angl. vehicle to load) umožňuje cestujúcim nabíjať na cestách rôzne elektrické zariadenia, napríklad laptop alebo domáce spotrebiče, pomocou vonkajšieho párovacieho konektora V2L.
Možné je aj nabíjanie medzi vozidlami (V2V, z angl. vehicle to vehicle), v rámci ktorého je možný prenos energie do iného elektrického vozidla, napríklad v prípade núdze, pomocou nabíjačky integrovanej do nabíjacieho kábla (ICCB) a párovacieho konektora V2L. Vlastný akumulátor modelu Kia EV6 sa ušetrí tak, že stav jeho nabitia neklesne pod hranicu 20% – v prípade jej dosiahnutia by sa nabíjanie V2V zrušilo.
Každá z dôsledne navrhnutých inovácií, ktoré sú k dispozícii na modeli EV6, bola vyvinutá s cieľom uľahčiť používanie, zaistiť intuitívnu funkčnosť a sprístupniť vlastníctvo elektrického vozidla širšej verejnosti ako reálnu alternatívu.
Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.