Na Škodu a SEAT bude osobne dohliadať šéf Volkswagenu. Má zabrániť ich neovládateľnému rastu?

Škoda a SEAT údajne majú nespravodlivú výhodu v tom, že môžu používať technológie koncernu Volkswagen a podporovať tak vlastné predaje.
Vydané  Text: 
Šéf základnej značky koncernu Volkswagen, **Ralf Brandstaetter**, bude podľa magazínu [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vws-brand-boss-will-oversee-skoda-and-seat) **osobne dohliadať na aktivity značiek Škoda a SEAT/Cupra**. Tento krok má podľa Automotive News znamenať, že výkonný riaditeľ Volkswagenu, **Herbert Diess**, upustil od plánov vymenovať dvoch výkonných riaditeľov pre Škodu a SEAT s cieľom znížiť prekrývanie jednotlivých značiek. Jeho pôvodným zámerom bolo zvýšiť ziskovosť automobilky. Medzi 12 značiek koncernu VW patria luxusné značky Audi, Porsche a Bentley, ako aj masové značky VW, Škoda a SEAT. **Brandstaetter**, ktorého značka osobných automobilov VW je zďaleka najväčším podnikom koncernu Volkswagen podľa jednotkového predaja, bude dohliadať na všetky značky. Podporí ho pritom jeho nový **hlavný stratég Andreas Walingen**. Brandstaetter sa tak umiestni nad šéfov jednotlivých značiek (Thomas Schaefer za Škodu, Wayne Griffiths za SEAT/Cupra a Carsten Intra). Diess navrhol plán na vymenovanie dvoch prevádzkových riaditeľov, ktorí mali dohliadať na objem a prémiové značky skupiny, aby zastavili samostatnú prácu značiek na podobných projektoch. Automotive News Europe tvrdí, že predáci značky VW sa už dlho sťažujú, že Škoda a SEAT majú nespravodlivú výhodu vďaka využívaniu technológií vyvinutých vo Wolfsburgu a financovaných hlavnou značkou.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

### Príliš ambiciózna partia Diessov plán bol obsadiť do vedúcich pozícií dvoch dlhoročných manažérov a tí sa už mali pripravovať na svoju novú prácu. Podľa magazínu Automobilwoche bol však plán príliš ambiciózny a nekorešpondoval s vnútornou firemnou štruktúrou Volkswagenu vo Wolfsburgu. Údajne existovali pochybnosti o tom, či by sa dvaja COO (výkonní riaditelia) dokázali presadiť proti sebavedomým šéfom značiek – najmä CEO Audi Markusovi Duesmannovi a CEO Porsche Oliverovi Blumeovi. Obaja sedia v správnej rade skupiny, zatiaľ čo Brandstaetter a šéfovia Škody a Seatu nemajú v správnej rade žiadne miesta. Diessov plán pre nové najvyššie pozície má byť teda v súčasnosti zmetený zo stola, uviedli zdroje blízke spoločnosti, ako to avizuje Automotive News Europe. Duesmann bude naďalej niesť výlučnú zodpovednosť za Audi, ktoré riadi aj značky Bentley a Lamborghini. Blume bude aj naďalej výhradne zodpovedný za Porsche a Bugatti. Diess zostáva zodpovedný za skupinu značiek v správnej rade skupiny. Bude však povolaný iba v prípade sporov medzi hlavami značiek a podporovať ho bude výbor členov predstavenstva.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.