Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
### Nariadenia a normy
**Prísne bezpečnostné a emisné normy nútia výrobcov do zlepšovania asistenčných systémov a najmä vývoja motorov, ktoré musia spĺňať často až krkolomné emisné normy**. Bez zvyšovania cien vozidiel by takéto doháňanie nariadení nebolo finančne rentabilné a tým pádom by mali automobilky ekonomické problémy.
V prípade zlepšovania základnej výbavy zase musíme počítať s úzkym prepojením s vyššie spomenutým javom. **Dnes už aj auto v absolútnom „základe“ musí mať bezpečnostné prvky, ktoré mali viac-menej len prémiové autá na začiatku tisícročia**. Vývoj takýchto riešení si vyžaduje nemalé financie, ktoré sa potom logicky odrazia na cene vozidla. Je však dôležité spomenúť, že každým rokom sa pasívna a aj aktívna bezpečnosť vozidiel zvyšuje a tým pádom nedochádza k takému množstvu smrteľných nehôd, ako kedysi.
Podľa nemeckej asociácie automobilového priemyslu VDA sú navrhované podmienky pripravovanej normy Euro 7 pre spaľovacie motory nesplniteľné.
**Netýka sa to však len Škody. Nárast cien je pozorovaný naprieč všetkými automobilkami. Za 21 rokov však narástla aj inflácia a minimálna mzda. Zatiaľ čo priemerný Slovák v roku 2000 zarábal 11 430 SKK, teda pri prepočte vyššie uvedeným kurzom niečo okolo 270 €, dnes je to už 1 124 €. Môžeme teda povedať, že s rastom platov rastie aj cena áut a všetkého tovaru na trhu**.
Samozrejme, že vtedajšie modely nemali ani zďaleka takú výbavu ako dnešné. Dalo by sa povedať, že Fabia alebo Octavia v roku 2000 nemali v najvyššej výbave prvky, ktoré sú dnes už štandardom. K zvyšovaniu cien rovnako dopomohla aj zmienená inflácia, ktorá dopomohla k plošnému rastu cien za všetok tovar. Či sa s tým zmierime alebo nie, automobilky si chtiac-nechtiac budú pýtať za autá čoraz viac peňazí. Bohužiaľ za to môže veľké množstvo faktorov, ktoré samotní výrobcovia ovplyvniť nemôžu.