Priaznivé letné obdobie využívajú krajiny po celom svete na to, aby zaočkovali aspoň nadpolovičnú väčšinu obyvateľov. Je jasné, že bez vakcinácie sa tak skoro nebudeme môcť vrátiť do normálnych koľají, no na niektorých miestach je počet očkovaných stále nižší než sa očakávalo. S postupne míňajúcim sa časom a novými hrozbami v podobe ďalších mutácií vírusu COVID-19 prichádzajú štáty aj mestá so zaujímavými spôsobmi odmeňovania s cieľom zvýšiť počet zaočkovaných. Zatiaľ čo v Spojených štátoch amerických ponúkajú zaočkovaným ľuďom bezplatne sladkosti alebo pivo, v hlavnom meste Ruskej federácie lákajú miestnych na úplne nové autá.
Počet infikovaných v Moskve opäť stúpa, pričom miera zaočkovaných obyvateľov je pomerne nízka. Starosta mesta, Sergej Sobjanin, koncom mája prehlásil, že z 12 miliónov Moskovčanov bolo v tom období očkovaných len 1,3 milióna ľudí. Radnica tak prišla so zaujímavým plánom zapojiť do lotérie o nové auto každého človeka nad 18 rokov, ktorý sa medzi 14. júnom a 11. júlom nechá zaočkovať. Každý týždeň tak môže 5 šťastlivcov vyhrať úplne nový automobil značky Lada. Nejde pritom o najlacnejšie modely v základnej výbave, ale to najlepšie, čo automobilka ponúka. Aj keď starosta nemenoval konkrétny model, cena každého z 20 áut v lotérii má presiahnuť milión rubľov (v prepočte zhruba 11 500 eur).
Starosta verí, že tento druh motivácie pomôže urýchliť proces vakcinácie obyvateľov v regióne. Nám sa podobná myšlienka páči a veríme, že by mala úspech aj na Slovensku.