Nový Land Rover Defender máme v redakcii radi. A nielen preto, že sa vyrába na Slovensku pri Nitre. Je to v prvom rade kus impozantného automobilu, ktorý spája prémiový komfort s terénnymi vlastnosťami tak, ako takmer žiadne iné auto na trhu. Nedávno testovanej trojdverovej verzii sme navyše úplne podľahli a je pre nás takmer nemožné novému Land Roveru Defender odolať.
Štatistiky, dáta a ďalšie fakty však odhaľujú temnú stránku britskej legendy. Defender jednoducho trápi svojich majiteľov rôznymi „detskými chorobami“ a nové auto je v servise častejšie než by si ktokoľvek z nich prial. Koncom minulého roka obletela motoristickým svetom správa o dvoch nešťastníkoch, ktorým sa úplne nový Defender pokazil už po 250 kilometroch od prevzatia v predajni.
Nedávno sa k tomu pridali ďalšie negatívne správy od J.D. Power, kde Land Rover na základe štúdie označili za oficiálne najmenej spoľahlivého výrobcu vozidiel. S týmto tvrdením za prakticky zhodla aj poisťovňa Warranty Wise, ktorá britskú ikonu zaradila na 10. priečku k najmenej spoľahlivým výrobcom ako sú Bentley, Chrysler, Tesla či McLaren.

Akoby toho nebolo málo, pred niekoľkými dňami vyšla na povrch správa o možných technických rizikách, ktoré by mohli spôsobiť požiar modelu Defender. Informácie o zvolávacej akcii prichádzajú až z Austrálie, pričom komplikácie sa týkajú výfukových zvodov pri verziách D200, D250 a D300. Pri nich hrozí únik výfukových plynov, ktorý môže viesť k prehriatiu, poškodeniu alebo zapáleniu motorového priestoru, a teda k vznieteniu vozidla.
Napriek tomu, že austrálske úrady prišli k tomuto záveru, automobilka oficiálne nezaznamenala žiadne problémy, ktoré by mali viesť k požiaru v modeli Defender. Každopádne nedávne problémy neprospievajú imidžu značky vo svete, ktorej reputácia už tak nepatrila k najlepším.