NOVÝ YARIS je najpredávanejšie auto sveta. Rebríčkom všeobecne kraľuje Toyota

Toyota medziročne zvýšila svoje tržby o 8,3 % a dosiahla predaj 2,06 milióna áut.
Vydané  Text: 

NOVÁ TOYOTA YARIS si na svoje konto pripisuje ďalší významný úspech. V prvom štvrťroku 2021 sa Toyota umiestnila na prvom mieste nielen v rámci značiek, ale aj výrobcov. **Yaris sa zaradil na zoznam 10 najpopulárnejších automobilov na svete** ku Corolle, RAV4 a Camry. Víťaz súťaže Auto roka 2021 postúpil medziročne až o 7 miest. Týmto sa však skvelé výsledky Japoncov nekončia – v TOP 10 sa nachádzajú aj Honda CR-V a Civic.
NOVÁ TOYOTA YARIS: Víťaz súťaže Auto roka 2021 postúpil medziročne až o 7 miest v rebríčku najlepšie predávaných áut sveta.
Aktuálna generácia Toyoty Yaris sa naozaj vydarila. Už [naše celkom prvé zoznámenie s touto novou generáciou](https://www.autoviny.sk/testy/121420/prva-jazda-na-novom-yarise-konecne-ten-slavny-wow-efekt) nás nenechalo chladnými, ocenili sme nielen jej zovňajšok, ale aj spracovanie interiéru a **veľmi dobré jazdné vlastnosti**:

Prvá jazda na novom Yarise: Konečne ten slávny wow-efekt

Yaris sa stal výrazne komfortnejším a modernejším autom, zachoval si pritom svoj charakter šikovného obratného autíčka do mesta. Ako hybrid bez nabíjania káblom jazdí na elektrinu nápadne veľké porcie kilometrov.

Čoskoro potom importér zverejnil aj [slovenské ceny novej Toyoty Yaris](https://www.autoviny.sk/novinky/121049/cennik-novej-toyoty-yaris-pre-slovensko-prvky-vybavy-motorizacie-a-dalsie-podrobnosti), ktoré sa takisto ukázali ako veľmi prijateľné. Bolo teda zrejmé, že auto má našliapnuté na vynikajúcu kariéru. Medzičasom sa nový Yaris stal víťazom AUTO ROKA 2021 a na trhy prišla aj [športová verzia GR YARIS](https://www.autoviny.sk/novinky/120553/nova-toyota-gr-yaris-s-261-konovym-trojvalcom). Teraz sa dozvedáme zaujímavé správy o tom, že sa Toyote projekt novej generácie Yarisu vypláca aj z obchodného hľadiska, hlási podstatne lepšie predaje ako predtým. **Veľkým víťazom prvého štvrťroka 2021 bol práve Yaris**, ktorý medziročne vzrástol na 71,2 % a postúpil až o 7 miest na šiestu priečku. Ten sa v marci stal aj Európskym autom roku 2021 a v prvých 3 mesiacoch sa predalo 168 077 exemplárov. O prvenstvo bojoval s Toyotou Camry, ktorej predaj dosiahol 153 305 áut (+19 %). Ďalší pick-up, Chevrolet Silverado stratil 6,7 % a klesol až o 4 miesta s predajom 145 089 kusov. Prvú desiatku uzatvárajú Volkswagen Tiguan (142 475 predaných áut, +18,3 %) a Honda Civic (130 912 predaných áut, +7,6 %).
Najpredávanejšie auto na svete: TOYOTA COROLLA.
Corolla, ktorá sa už niekoľko rokov umiestňuje na prvom mieste, zaznamenala za január až marec 2021 predaj 303 808 kusov, čím medziročne získala 12,2 %. Druhé miesto patrilo Toyote RAV4 s výsledkom 267 913 áut a 19,1 %, čím predstihla Ford F Series. Americká automobilka, ktorá uzatvára stupne víťazov, predala 238 854 kusov tohto modelu (-2 %). Honda CR-V postúpila zo 6. na 4. miesto (206 239 predaných áut, +53,8 %), a piaty bol Ram Pick-up (170 504 predaných áut, +18,2 %).
Toyota RAV4 je najpredávanejšie SUV na svete s globálnym trhovým podielom až 19,1 %
### Najobľúbenejšie značky na svete Toyota kraľuje svetovému rebríčku popularity značiek minimálne od roku 2010, odkedy Focus2Move uverejňuje globálne výsledky predaja. V prvom štvrťroku Toyota medziročne zvýšila svoje tržby o 8,3 % a dosiahla predaj 2,06 milióna áut. To predstavuje na svetovom trhu podiel 11,3 %. Volkswagen dosiahol iba 6,6 % a zákazníkom dodal 1,2 milióna vozidiel (+6,1 %). Na treťom mieste sa umiestnil Ford s 1,01 milióna predaných áut (-0,2%). Americká značka ako jediná v Top 10 predala v prvom štvrťroku 2021 menej automobilov ako rok predtým. Do prvej päťky sa dostali aj Hyundai (950 730 predaných áut, +13,8 %) a Nissan (885 051 predaných vozidiel, +9,4 %). Na ďalších priečkach sa umiestnili Honda (862 105 predaných kusov, +13,6 %), Chevrolet (742 607 predaných automobilov, +1,2 %), Kia (658 573 predaných vozidiel, +3,2 %) a Mercedes (608 973 predaných áut, +12,9 %). Prvú desiatku uzatvára BMW, ktoré zaznamenalo veľmi vysoký nárast, až o 19,1 %, pri predaji 516 541 automobilov. ### Najväčšie automobilové koncerny Toyota Group je stále najväčším výrobcom automobilov na svete. Od januára do marca tohto roku dodali Japonci zákazníkom 2,3 milióna vozidiel (+7,9 %), čo im zabezpečilo podiel na trhu 12,6 %. Koncern Volkswagen predal 2 milióny áut, o 6,9 % viac ako pred rokom. Nemecký výrobca mal v prvom štvrťroku trhový podiel 11,4 %. Zákazníkom Renault Nissan Alliance bolo dodaných 1,8 milióna automobilov, o 10 % viac ako rok predtým. Koncern Stellantis, ktorý vznikol 16. januára po zlúčení FCA a PSA, dosiahol predaj 1,8 milióna áut (+9,8 %). Hyundai-Kia skončila štvrtá. Kórejčania predali 1,7 milióna áut, čo je o 11,2 % viac ako pred rokom. Zákazníci General Motors si kúpili 1,5 milióna automobilov (medziročný nárast o 15,1 %). Ešte v roku 2010 predával americký výrobca najviac automobilov na svete. Vďaka širokému portfóliu značiek a modelov si udržiaval náskok pred konkurenciou neuveriteľné dve desaťročia. Kvôli nízkej ziskovosti však GM obmedzil rozsah a modelový rad, predal značku Opel skupine PSA a uvoľnil tak cestu na vrchol Toyote a Volkswagenu. Druhý americký výrobca, Ford Group, predal 1 milión automobilov, o 0,4 % menej ako rok predtým. Honda medziročne získala 14,3 %, zákazníkom poskytla 905 000 áut, zatiaľ čo dopyt po automobiloch Mercedes Daimler sa zvýšil o 13,8 % na 620 000. Rebríček Top 10 uzatvára BMW s výsledkom 587 000 automobilov (+17,2 %).








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.