KOMENTÁR: Už stačilo! Šikana motoristov zachádza priďaleko, nerieši pritom základný problém bezpečnosti na cestách

Najmä EÚ sa pri snahe zachrániť svet pred ekologickou katastrofou zameriava na úplne nesprávne miesta, vymýšľa čoraz zložitejšie pravidlá a pritom riešenie môže byť veľmi jednoduché.
Vydané  Text: 
Vieme, že podľa dát z roku 2016 prispieva doprava iba 30 percentami k celkovej tvorbe skleníkových plynov v EÚ. Z tých 30 % má cestná doprava podiel 72 % a na tej majú osobné automobily podiel 60,7 %. Takže sme sa po prepočte dostali k 13 percentám. Aj keby sme za cenu obrovských nákladov pre automobilky (ktoré zaplatí spotrebiteľ) znížili tieto emisie o 30 %, dosiahneme celkové zlepšenie o 3,9 %. **Stačí vyrobiť novú nákladnú loď a sme späť tam, kde sme boli.** A možno sme si aj pohoršili. Ak ste teda úradník z Bruselu, čo vymyslíte? Začnete dotovať elektromobily a vytvárať nové problémy s infraštruktúrou (ktorá sa nepostaví bez produkovania emisií), kriviť trh a **nútiť ľudí jazdiť na autách, ktoré im nevyhovujú.** Tlačiť na znižovanie cien drahých elektromobilov, čo si výrobcovia vyberú na kvalite a použitých materiáloch. Zakážete autám so spaľovacím motorom vjazd do miest. Ak ste úplne odtrhnutí od reality, dokonca zakážete ich výrobu. **Začnete vymýšľať nezmyselné parkovacie politiky, dane, poplatky, skrátka budete vodičom znepríjemňovať život, len aby sa áut vzdali.** Na druhej strane tlačíte na čoraz otravnejšie a ťažšie vypínateľné asistenčné a bezpečnostné systémy, aby si za volantom auta neublížil ani ten najhorší šofér. Potom stačí jedno výdatnejšie sneženie a zrazu nefunguje ani jeden. > „Úplne by stačilo, keby sa vodičské preukazy prestali rozdávať len za účasť na skúškach.“ Riešenie? Ak chcete znížiť emisie, zlepšiť dopravu a parkovanie, **úplne by stačilo, keby sa vodičské preukazy nerozdávali každej živej bytosti, ktorá sa vie podpísať.** Možno to znie drsne, ale šoférovanie nie je právo. Treba si ho zaslúžiť. Auto je dnes dvojtonová zbraň. A tie sa nerozdávajú len tak, za účasť. Osobne by som bol za extrémne sprísnenie vodičských skúšok, najmä v praktickom smere. Dynamické šoférovanie, rýchle rozbiehanie, defenzívna jazda. K tomu povinne zvládnutá (nie iba absolvovaná) škola šmyku. A pokojne aj pravidelné preškoľovanie. **Nemáš na to? Tu je taxi, tu MHD.** Výsledok? **Buď by klesli počty áut na ceste a tým aj emisie, pričom by sa zlepšila dopravná situácia, alebo by si za volant sadali iba skutočne dobrí šoféri,** ktorí nemajú problém s koncentráciou, svižným rozbiehaním z križovatky a majú zvládnuté krízové situácie, čo by zas zlepšilo štatistiky nehodovosti, zvýšilo plynulosť premávky a možno by sme nemuseli pred každým štartovaním auta vypínať tucet asistenčných systémov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.