BMW trend okázalých vyhlásení o konci vývoja spaľovacích motorov nezdieľa!

Dnes je pomaly problém nájsť automobilku, ktorá by s hrdosťou neohlásila koniec vývoja spaľovacích motorov. Otázka je, či je to múdre. Automobilový svet totiž na hraniciach EU nekončí. Skôr naopak.
Vydané  Text: 

BMW je vo svojich vyhláseniach a plánoch do budúcnosti podstatne reálnejšie. Vedenie automobilky predpokladá, že v roku 2030 bude v rámci jej celosvetového odbytu podiel elektromobilov a automobilov vybavených spaľovacími motormi približne 1:1. Skončenie vývoja benzínových a dieselových motorov ako aj s nimi súvisiacej techniky teda v prípade BMW v žiadnom prípade nehrozí. Práve naopak. Automobilka nedávno ohlásila, že intenzívne pracuje na vývoji novej modulárnej platformy určenej pre autá vybavené spaľovacími motormi. Jej presvedčenie, že klasické spaľovacie motory ešte ani zďaleka nekončia podčiarkuje aj fakt, že nová platforma nie je určená pre využitia pre elektromobily! Prvé autá s novou platformou plánuje BMW na trh uviesť v roku 2025. **Tento pragmatický prístup BMW má hneď niekoľko dôvodov. Tým podstatným je vývoj globálneho odbytu automobilov.** BMW si veľmi dobre uvedomuje, že by jej predčasné ukončenie vývoja a výroby modelov vybavených spaľovacími motormi výrazne zhoršilo pozíciu na trhoch s veľkým rastovým a odbytovým potenciálom. Očakávať totiž, že sa krajiny Ázie, Oceánie, Afriky a Južnej Ameriky v dohľadnej dobe vydajú cestou ekologických fanatikov je pravdepodobné asi ako to, že bude v Tanzánii zimná olympiáda. Tieto krajiny majú dnes problém zabezpečiť úplne iné problémy a výzvy. Ďalším nemenej významným trhom, kde bude benzín a nafta ešte veľmi dlho vládnuť je Rusko. BMW teda zjavne myslí globálne. Uvedomuje si, že trend radikálneho nástupu elektromobilov bude mať skôr teritoriálny ako celosvetový charakter.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.