Mercedes EQC je odteraz lacnejší aj športovejší. Čo dostanete za 70-tisíc eur?

Druhý najdostupnejší Mercedes na elektrinu dostal nový základný model a aj úroveň výbavy AMG Line s hodnotnými vylepšeniami.
Vydané  Text: 
### Mercedes-Benz EQC 400 – Základová verzia (2021) [GALLERY id=31353] Mercedes-Benz EQC je kompaktné SUV s výlučne elektrickým pohonom, do ktorého už výrobca klasické benzínové a naftové motory vôbec nemontuje. Najnovšie sa model začal ponúkať aj v novej základovej verzii **EQC 400 4MATIC** s cenou tesne nad 70-tisíc eurami, za ktoré budúci majiteľ dostane stále enormný maximálny výkon pohonného systému až 300 kW (408 k)! Dojazd je pôsobivých 462 kilometrov. Už v tejto základnej konfigurácii automobil stojí na 19″ diskoch z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom, obsahuje infotainment MBUX, tepelnoizolačné a zvukovoizolačné protihlukové sklo, prémiové látkové čalúnenie interiéru Aberdeen (imitácia kože ARTICO s ďalšími položkami v balíku Electric Art je za príplatok 708 eur), automatickú klimatizáciu THERMATIC, prístrojovú dosku v imitácii kože so vzhľadom napy, prahové lišty s nápisom EQC. Ak by ste chceli pestrejšiu výbavu, ako parkovací balík s cúvacou kamerou, bezkľúčový systém KEYLESS GO či bezdrôtové nabíjanie mobilu, ku konfigurácii si je potrebné pridať aj tzv. *balík výhod* za štyritisíc alebo tzv. *prvotriedny balík* za takmer sedem a pol tisíca eur. ### Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC AMG Line (2021) [GALLERY id=31354] Rovnako výkonná a efektívna ako základová verzia 400 je aj o necelých deväťtisíc eur drahšia verzia **EQC 400 4MATIC AMG Line**, tá ale za týchto niekoľko tisíc ponúka hodnotnejšie estetické vyhotovenie interiéru a exteriéru vďaka športovým prvkom, ako aj praktické doplnky v batožinovom priestore, aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC či rozšírené služby nabíjania. Prvky výbavy AMG Line sú napríklad aj: * multifunkčný športový volant v koži napa; * športové sedadlá AMG s čalúnením z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA; * ozdobné prvky so vzhľadom uhlíkových vlákien v antracitovej farbe; * športové pedále AMG, podlahové rohože AMG; * kryt ložného priestoru EASY-PACK; * balík komfortu sedenia, balík zrkadiel, aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC s cúvacou kamerou; * pokročilý ozvučovací systém, náladové osvetlenie; * služby poskytované na diaľku či rozšírené služby nabíjania. Oba modely si možno objednať hneď teraz a k obchodníkom sa dostanú v priebehu druhého kvartálu. Pre úplnosť, **najlacnejším elektromobilom Mercedes-EQ** je v súčasnosti model **EQA 250**, ktorý sa predáva za menej ako 52-tisíc eur. Na rozdiel od EQC však tento elektrický kompakt nie je postavený na novej elektrickej platforme, namiesto toho využíva podvozok z modelovej rodiny A, čím sa dá považovať skôr za elektrifikovanú verziu konvenčného automobilu značky Mercedes-Benz. Naši kolegovia z nemeckého auto motor und sport už mali možnosť novú EQA jazdiť a vyskúšať na vlastnej koži, ako môže pre niekoho dôležitý detail o podvozku napokon ostať celkom nepodstatný:

Prvá jazda s Mercedes-Benz EQA: Lacné, smart a elektrické SUV s luxusným interiérom

Historicky prvá generácia modelu EQA od Mercedesu je technologickým hybridom. Je výhradne elektrický, ale postavený na platforme pre kompaktné vozidlá so spaľovacím motorom. Vyzerá to ale tak, že je to úplne jedno.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »