Mercedes EQC je odteraz lacnejší aj športovejší. Čo dostanete za 70-tisíc eur?

### Mercedes-Benz EQC 400 – Základová verzia (2021)
[GALLERY id=31353]
Mercedes-Benz EQC je kompaktné SUV s výlučne elektrickým pohonom, do ktorého už výrobca klasické benzínové a naftové motory vôbec nemontuje.
Najnovšie sa model začal ponúkať aj v novej základovej verzii **EQC 400 4MATIC** s cenou tesne nad 70-tisíc eurami, za ktoré budúci majiteľ dostane stále enormný maximálny výkon pohonného systému až 300 kW (408 k)! Dojazd je pôsobivých 462 kilometrov.
Už v tejto základnej konfigurácii automobil stojí na 19″ diskoch z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom, obsahuje infotainment MBUX, tepelnoizolačné a zvukovoizolačné protihlukové sklo, prémiové látkové čalúnenie interiéru Aberdeen (imitácia kože ARTICO s ďalšími položkami v balíku Electric Art je za príplatok 708 eur), automatickú klimatizáciu THERMATIC, prístrojovú dosku v imitácii kože so vzhľadom napy, prahové lišty s nápisom EQC. Ak by ste chceli pestrejšiu výbavu, ako parkovací balík s cúvacou kamerou, bezkľúčový systém KEYLESS GO či bezdrôtové nabíjanie mobilu, ku konfigurácii si je potrebné pridať aj tzv. *balík výhod* za štyritisíc alebo tzv. *prvotriedny balík* za takmer sedem a pol tisíca eur.
### Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC AMG Line (2021)
[GALLERY id=31354]
Rovnako výkonná a efektívna ako základová verzia 400 je aj o necelých deväťtisíc eur drahšia verzia **EQC 400 4MATIC AMG Line**, tá ale za týchto niekoľko tisíc ponúka hodnotnejšie estetické vyhotovenie interiéru a exteriéru vďaka športovým prvkom, ako aj praktické doplnky v batožinovom priestore, aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC či rozšírené služby nabíjania.
Prvky výbavy AMG Line sú napríklad aj:
* multifunkčný športový volant v koži napa;
* športové sedadlá AMG s čalúnením z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA;
* ozdobné prvky so vzhľadom uhlíkových vlákien v antracitovej farbe;
* športové pedále AMG, podlahové rohože AMG;
* kryt ložného priestoru EASY-PACK;
* balík komfortu sedenia, balík zrkadiel, aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC s cúvacou kamerou;
* pokročilý ozvučovací systém, náladové osvetlenie;
* služby poskytované na diaľku či rozšírené služby nabíjania.
Oba modely si možno objednať hneď teraz a k obchodníkom sa dostanú v priebehu druhého kvartálu.
Pre úplnosť, **najlacnejším elektromobilom Mercedes-EQ** je v súčasnosti model **EQA 250**, ktorý sa predáva za menej ako 52-tisíc eur. Na rozdiel od EQC však tento elektrický kompakt nie je postavený na novej elektrickej platforme, namiesto toho využíva podvozok z modelovej rodiny A, čím sa dá považovať skôr za elektrifikovanú verziu konvenčného automobilu značky Mercedes-Benz.
Naši kolegovia z nemeckého auto motor und sport už mali možnosť novú EQA jazdiť a vyskúšať na vlastnej koži, ako môže pre niekoho dôležitý detail o podvozku napokon ostať celkom nepodstatný:

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk