Vylepšená Cupra Formentor VZ5 má 5-valcový TSI a nižší podvozok

Španielska značka Cupra nás už presvedčila, že vie robiť dobré športové autá, to sme však ešte nevedeli o špičkovom modeli Formentor VZ5.
Vydané  Text: 

Päť valcov, zdvihový objem 2,5 litra, priame vstrekovanie paliva s preplňovaním, maximálny výkon 287 kW (390 PS) a krútiaci moment až 480 Nm. Ak by vám ani tieto technické údaje nestačili, vedzte, že nová Cupra Formentor VZ5 (310 PS) je v porovnaní s východiskovou verziou VZ nižšia o celý jeden centimeter, adaptívny podvozok ponúka 15-stupňové nastavenie tvrdosti, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne za 4,2 sekundy. A k tomu všetkému pohon všetkých kolies 4Drive a štyri výfukové koncovky, z ktorých ani jedna nie je falošná. Mimochodom, to je o značný kus lepšie zrýchlenie, aké dosahuje Formentor vo verzii 2.0 TSI 228 kW/400 Nm so 4,9 sekundami. Formentor VZ5 stojí na 20-palcových diskoch s jedinečným dizajnom s medenou povrchovou úpravou, je vybavený 18-palcovými brzdami Akebono, ďalej ponúka na výber z niekoľkých jazdných režimov, progresívne riadenie, 12-palcový infotainment, úplne nové športové sedadlá CUPBucket, komplexnú paletu asistenčných systémov, vrátane prediktívneho adaptívneho tempomatu či funkcie pre asistovanú jazdu Travel Assist. Špecifickou výbavou má byť kombinácia hnedp-čiernej farebnej schémy interiéru *Dinamica Black* a exteriérového laku *Taiga Grey*. Aby Cupra podnietila záujem kúpychtivej verejnosti o novú verziu VZ5, sprístupnila ju ako limitovanú edíciu 7 000 kusov. V predaji bude v poslednom kvartáli tohto roka za zatiaľ nezverejnenú cenu. Pre zaujímavosť, CUPRA Formentor sa dnes na Slovensku dá zakúpiť od 26 990 eur a za verziu VZ 2.0 TSI 310PS DSG 4DRIVE si predajca pýta necelých 46-tisíc eur. ### Prečítajte si náš redakčný test CUPRA FORMENTOR:

Prvá jazda: CUPRA Formentor 2.0 TSI 228 kW – Brave New World

Toto je nové auto snov, ktorého plagáty si budú chlapci lepiť na steny detských izieb a v bunkroch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.