Vylepšená Cupra Formentor VZ5 má 5-valcový TSI a nižší podvozok

Španielska značka Cupra nás už presvedčila, že vie robiť dobré športové autá, to sme však ešte nevedeli o špičkovom modeli Formentor VZ5.
Vydané  Text: 
Päť valcov, zdvihový objem 2,5 litra, priame vstrekovanie paliva s preplňovaním, maximálny výkon 287 kW (390 PS) a krútiaci moment až 480 Nm. Ak by vám ani tieto technické údaje nestačili, vedzte, že nová Cupra Formentor VZ5 (310 PS) je v porovnaní s východiskovou verziou VZ nižšia o celý jeden centimeter, adaptívny podvozok ponúka 15-stupňové nastavenie tvrdosti, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne za 4,2 sekundy. A k tomu všetkému pohon všetkých kolies 4Drive a štyri výfukové koncovky, z ktorých ani jedna nie je falošná. Mimochodom, to je o značný kus lepšie zrýchlenie, aké dosahuje Formentor vo verzii 2.0 TSI 228 kW/400 Nm so 4,9 sekundami. Formentor VZ5 stojí na 20-palcových diskoch s jedinečným dizajnom s medenou povrchovou úpravou, je vybavený 18-palcovými brzdami Akebono, ďalej ponúka na výber z niekoľkých jazdných režimov, progresívne riadenie, 12-palcový infotainment, úplne nové športové sedadlá CUPBucket, komplexnú paletu asistenčných systémov, vrátane prediktívneho adaptívneho tempomatu či funkcie pre asistovanú jazdu Travel Assist. Špecifickou výbavou má byť kombinácia hnedp-čiernej farebnej schémy interiéru *Dinamica Black* a exteriérového laku *Taiga Grey*. Aby Cupra podnietila záujem kúpychtivej verejnosti o novú verziu VZ5, sprístupnila ju ako limitovanú edíciu 7 000 kusov. V predaji bude v poslednom kvartáli tohto roka za zatiaľ nezverejnenú cenu. Pre zaujímavosť, CUPRA Formentor sa dnes na Slovensku dá zakúpiť od 26 990 eur a za verziu VZ 2.0 TSI 310PS DSG 4DRIVE si predajca pýta necelých 46-tisíc eur. ### Prečítajte si náš redakčný test CUPRA FORMENTOR:

Prvá jazda: CUPRA Formentor 2.0 TSI 228 kW – Brave New World

Toto je nové auto snov, ktorého plagáty si budú chlapci lepiť na steny detských izieb a v bunkroch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.