Aktuality

OFICIÁLNE: Toto je nový Nissan Qashqai! Prináša odvážny dizajn, nové technológie a viac miesta v interiéri

Ako v prípade dvoch predchádzajúcich generácií, dizajn úplne nového Nissanu Qashqai viedol tím Nissan Design Europe so sídlom v centre Londýna vo Veľkej Británii. Exteriér ponúka vylepšený vzhľad karosérie modelu Qashqai s výraznými líniami, predĺženým rázvorom a až 20-palcovými diskami z ľahkej zliatiny, ktoré boli v modeli Qashqai predstavené prvýkrát.

Rázvor kolies sa zväčšil o 20 mm a celková dĺžka o 35 mm. Nová generácia tiež vyrástla o 25 mm a šírka sa zväčšili o 32 mm, pre širší postoj a dostatok priestoru pre posádku. Predná časť úplne nového modelu Qashqai má zväčšenú masku chladiča Nissan V-Motion lemovanú chrómom s druhým lemovaním v dekore saténového chrómu. Vzhľad dopĺňajú FULL LED svetlomety s funkciou Matrix a denné svetlá inšpirované tvarom bumerangu. Z boku pôsobí nový Qashqai atletickejšie a dynamickejšie, nová generácia modelu Qashqai bude po prvýkrát k dispozícii s 20″ diskami kolies z ľahkých zliatin (predchádzajúca generácia ponúkla 19″ disky). Tieto kolesá s väčším priemerom vypĺňajú blatníky a prispievajú k robustnému vzhľadu vozidla. Zákazníci ocenia tiež možnosť personalizácie, nový Qashqai bude k dispozícii v 11 farbách karosérie s piatimi dvojfarebnými kombináciami, ktoré vytvárajú až 16 variácií.

Nissan Qashqai (2021)

Modernejší interiér

Nový Qashqai ponúka informačno-zábavný systém s prvotriednym portfóliom prepojených služieb vrátane jednoduchého pripojenia smartfónu, Wi-Fi vo vozidle až pre sedem zariadení a špecializovaná aplikácia NissanConnect Services na riadenie a monitorovanie vozidla prostredníctvom smartfónu. Väčšia 9″ obrazovka NissanConnect s vyšším rozlíšením je kompatibilná so systémami Android Auto a Apple CarPlay aj bezdrôtovo. Viacero používateľských profilov s nastaveniami pamäte umožňuje každému vodičovi prispôsobiť navigáciu, hudbu a systémové predvoľby. Nový, plne digitálny 12,3-palcový TFT displej s vysokým rozlíšením, ponúka výber konfigurovateľných usporiadaní na zobrazenie navigácie, zábavy, informácií o premávke alebo vozidle. K digitálnemu pozadiu TFT je pridaná tradičná textúra brúseného skla „Kiriko“ – previazanie na japonskú DNA spoločnosti Nissan. Nechýba 10,8-palcový Head-Up Display, ktorý poskytuje najväčšiu veľkosť premietaného obrazu v segmente. Kľúčové informácie ako navigácia, asistencia vodiča a informácie o ceste sú premietnuté na čelné sklo v zornom poli vodiča, čo umožňuje vodičom sústrediť sa na cestu pre väčšie pohodlie a istotu za volantom.

Nissan Qashqai (2021)

Výrobca tiež sľubuje širší zorný uhol z miesta vodiča, tenší dizajn predných stĺpikov a umiestnenie vonkajších spätných zrkadiel na dverách namiesto A-stĺpikov, to všetko s cieľom redukcie prekážok vo výhľade. Zväčšený rázvor náprav nového modelu Qashqai v kombinácii s efektívnejším využitím vnútorného priestoru znamená viac priestoru pre posádku. Priestor pre kolená pasažierov na zadných sedadlách narástol o 28 mm na hodnotu 608 mm, rovnako narástol priestor v oblasti ramien medzi vodičom a spolujazdcom. Priestor nad hlavou narástol o 15 mm vďaka nárastu vonkajších rozmerov.

Nissan Qashqai (2021)

Hybrid áno, nafta nie

Mild hybridný 12V systém, ktorý je k dispozícii v novom modeli Qashqai, je cenovo dostupnejšou hybridnou technológiou, ktorá poskytuje zvýšenie krútiaceho momentu, predĺžené vypnutie motora pri voľnobehu, rýchle znovu naštartovanie a režim plachtenia do zastavenia.

Pri spomaľovaní sa energia získava rekuperáciou a ukladá sa do lítium-iónovej batérie. Táto energia je potom využívaná na zvýšenie krútiaceho momentu benzínového motora. V režime plachtenia do zastavenia, pri rýchlostiach nižších ako 18 km / h a pri "aktívnom brzdení", sa motor vypne a akumulovaná energia sa použije na napájanie elektrických zariadení vozidla. To umožňuje predĺženie zastavenia motora a zníženie spotreby paliva. Mild Hybridný systém je spojený so zážihovým motorom 1.3 DIG-T, ktorý bol predstavený v modeli Qashqai v roku 2018.

Nissan Qashqai (2021)

Benzínový motor 1.3 DIG-T 12V bude ponúkaný s dvoma výkonmi - 138 k a 156 k - buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novou prevodovkou Xtronic (iba 156 k). Maximálny výkonu motor sa dosahuje pri 5500 ot./min, s maximálnym dostupným krútiacim momentom 270 Nm pri praktických 1750 ot./min pre Xtronic s výkonom 156 k a výkonnejší variant s manuálnou prevodovkou.

Pohon 2WD je k dispozícii pri verziách s výkonom 138 i 156 koní, zatiaľ čo pohon 4WD bude k dispozícii len pri modeloch s prevodovkou Xtronic s výkonom 156 koní. Nový riadiaci systém pohonu všetkých kolies a volič jazdných režimov sú intuitívnejšie a inteligentnejšie a prispôsobujú sa vonkajším podmienkam pomocou piatich jazdných režimov - Standard, ECO, Šport, Snow a Off-Road. V prípade preklzu kolesa sa reakčná doba systému pohonu všetkých kolies znížila päťkrát na približne 0,2 sekundy.

Nissan Qashqai (2021)

e-POWER

Posledná verzia kompaktného SUV bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj novú technológiu e-POWER.

Tento hybridný systém sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom svýkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa nachádza v elektrických vozidlách. Jedná sa o funkčné riešenie, ktoré kombinuje plynulé lineárne zrýchlenie charakteristické pre elektromobil, ale bez potreby nabíjania.

Nissan Qashqai (2021)

Najzaujímavejším prvkom systému e-POWER je to, že benzínový motor slúži iba na výrobu elektrickej energie, zatiaľ čo kolesá sú výlučne poháňané elektromotorom. To znamená, že spaľovací motor môže vždy bežať v optimálnych otáčkach a zaťažení, čo vedie k vynikajúcej spotrebe paliva a nižším emisiám CO2 v porovnaní s tradičným typom pohonu. Podobný princíp pohonu dnes môžeme nájsť napríklad aj v Honde Jazz.

Systém e-POWER už bol nejaký čas dostupný pre zákazníkov v Japonsku, na starý kontinent sa však dostane s niekoľkými vylepšeniami. Kým systém e-POWER bol v prípade japonského modelu Note vybavený 1,2-litrovým benzínovým motorom, pre európsky trh dostane Qashqai 1,5-litrový benzínový motor s konečným výkonom na úrovni 140 kW (190k) a krútiacim momentom 330 Nm. Z elektrického Leafu si nový Qashqai s pohonom e-POWER vypožičia funkciu jazdy s „jedným pedálom“. Ide o režim e-Pedal, pri ktorom vodiči môžu akcelerovať a spomaľovať iba pomocou pedálu akcelerátora až pri 90% jazdných situácií.

TEXT: Tlačová správa

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie