Lepší podvozok a 260 koní. Toto je nová Škoda Enyaq Sportline iV

Značka Škoda predstavila takmer športový elektromobil Enyaq Sportline iV. Má vylepšený podvozok a kopec estetických doplnkov.
Vydané  Text: 
Škoda Enyaq iV je prvý od základov vytvorený elektromobil od mladoboleslavskej automobilky a po tom, [čo sme aj my ohlásili jeho vstup na slovenský trh](https://www.autoviny.sk/testy/121826/skoda-dnes-spustila-vyrobu-enyaq-iv-my-sme-vyskusali-jeden-z-prvych-kusov-na-slovensku), značka informovala o takmer-športovej verzii Sportline. Preto takmer, pretože automobil nedostal výkonnejší pohon, ale má nižší podvozok, čo by malo prospievať jazdným vlastnostiam pri dynamickom jazdnom štýle. Modely vo výbave Sportline patria k tradičnej škodováckej ponuke nielen na našom trhu a preto odhadujeme, že sa tento výbavový stupeň stane populárnym. Už na prvý pohľad totiž Enyaqu dodáva dominantnejší vzhľad vďaka väčšiemu množstvu nápadne umiestnených čiernych doplnkov na karosérii. Konkrétne sa jedná o masku chladiča, lišty okolo bočných okien, strešný nosič, difúzor zadného nárazníka, nápis ŠKODA a plakety na piatych dverách. > Interiér a exteriér zdobia výrazné čierne lakované prvky, ďalej vozidlo ponúka znížený športový podvozok a taktiež 20- a 21-palcové kolesá Interiér je vo významnej miery doplnený o čierne prvky, najmä strop, športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, karbónový dekor a čalúnenie prístrojovej dosky do syntentickej kože. Nechýba tu ani trojramenný športový kožený volant či kryty pedálov s „hliníkovým vzhľadom“. **V ponuke budú tri varianty pohonu:** * **Enyaq Sportline iV 60** ponúka maximálny krútiaci moment 310 Nm, elektromotor umiestnený na zadnej náprave s max. výkonom 132 kW a * akumulátor s netto kapacitou 58 kWh (max. 62 kWh). Dosahuje dojazd viac ako 400 km v režime WLTP. * **Enyaq Sportline iV 80** má silnejšiu batériu s netto kapacitou 77 kWh a dojazd až 527 km v režime WLTP. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má max. výkon 150 kW. * **Enyaq Sportline iV 80x** bude po vstupe na trh *neskôr v tomto roku* disponovať max. výkonom 195 kW a maximálnym krútiacim momentom 425 Nm. Táto verzia má dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Dojazd činí až 501 km v režime WLTP vďaka batérii s netto kapacitou 77 kWh (max. 82 kWh) > Škoda Enyaq iV je jediné vozidlo na báze platformy MEB koncernu Volkswagen, ktoré sa v Európe nevyrába v Nemecku.

Škoda dnes spustila výrobu Enyaq iV, my sme „vyskúšali“ jeden z prvých kusov na Slovensku

Majitelia novej Škody Enyaq iV môžu získať aj univerzálnu nabíjaciu kartu MyPowerPass platnú pre 140-tisíc nabíjacích staníc v Európe.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.