Magazín

Na toto všetci čakali: facelift Škody Kodiaq v štýle novej Octavie

O tom, že populárne SUV Škoda Kodiaq čaká facelift, vieme už niekoľko mesiacov. Model je z estetického hľadiska stále hodnotný, ale novinky Octavia, Enyaq a Scala, ako aj očakávaná nová Fabia 2021/2022, nám ukázali vylepšené dizajnové princípy značky. A tie je potrebné nasadiť aj na Kodiaq, neskôr na Karoq.

V decembri český motoristický magazín zverejnil fotografie nového Kodiaqu, ktorý sa však napokon ukázal ako čínsky. Automobilka ponúka svoje modely aj v Číne, ale s upravenou technikou aj vzhľadom, čo pre nás znamená, že by sme nemali zverejnené fotografie považovať za obraz budúcej európskej verzie.

Veď ani Škoda Kodiaq GT (teda karosársky variant SUV-kupé) sa napokon u nás nepredáva, hoci vzbudila veľkú pozornosť aj v našich končinách.

Časopis auto motor a šport medzitým získal o niečo dôveryhodnejšie materiály: ilustrácie budúcej verzie európskeho Kodiaqu od Christiana Schulteho (SCHULTE Design), ktoré podľa doterajších skúseností hodnotíme ako verné realite.

Prečítajte si aj:


Schulte má možnosť vidieť automobily pred oficiálnou premiérou a z toho, čo si zapamätal, vyhotovuje fotorealistické vizualizácie automobilov. Tie bývajú fakticky vždy totožné s tým, čo napokon výrobcovia predstavia o niekoľko týždňov či mesiacov neskôr. Skrátka, Schulte vie, čo si má všímať a vie to aj realisticky interpretovať.

Facelift Škody Kodiaq by mal priniesť do sveta SUV kľúčové dizajnové prvky z novej Octavie a Scaly. Azda najväčšou inováciou prešli predné svetlomety. V porovnaní s aktuálnou verziou pôsobia o niečo dominantnejšie pre svoj uhladenejší tvar. Nový je tiež tvar nárazníka a masky chladiča.

Z ilustrácie nevieme posúdiť, ako model vyzerá odzadu, očakávame však, že estetické inovácie dizajnéri pripravili aj tam.

Oficiálna premiéra novej Škody Kodiaq facelift sa predpokladá už na prvý štvrťrok tohto roka, teda v priebehu nasledujúcich týždňov a mesiacov by sme mali vedieť podstatne viac.

Prečítajte si aj:


Škoda prevalcovala všetkých konkurentov. Je jednotkou v retaile aj firemnom predaji, najväčší dopyt je po Fabii

ERIK STRÍŽ


Škoda začala predávať špeciálny model pre Nemecko za menej ako 34-tisíc eur

ERIK STRÍŽ