Na toto všetci čakali: facelift Škody Kodiaq v štýle novej Octavie

SUV Škoda Kodiaq čaká modernizácia.
Vydané  Text: 

O tom, že populárne SUV Škoda Kodiaq čaká facelift, vieme už niekoľko mesiacov. Model je z estetického hľadiska stále hodnotný, ale novinky Octavia, Enyaq a Scala, ako aj [očakávaná nová Fabia 2021/2022](https://www.autoviny.sk/novinky/121901/auto-motor-a-sport-a-schulte-design-odhalili-novu-skodu-fabia), nám ukázali vylepšené dizajnové princípy značky. A tie je potrebné nasadiť aj na Kodiaq, neskôr na Karoq. V decembri [český motoristický magazín zverejnil fotografie](https://www.auto.cz/tajemna-skoda-kodiaq-bez-maskovani-je-tohle-chystany-facelift-137185) nového Kodiaqu, ktorý sa však napokon ukázal ako čínsky. Automobilka ponúka svoje modely aj v Číne, ale s upravenou technikou aj vzhľadom, čo pre nás znamená, že by sme nemali zverejnené fotografie považovať za obraz budúcej európskej verzie. Veď ani [Škoda Kodiaq GT](https://www.autoviny.sk/novinky/118768/suv-kupe-kodiaq-gt-sa-predviedol-oficialne-a-je-to-nadhera) (teda karosársky variant SUV-kupé) sa napokon u nás nepredáva, hoci vzbudila veľkú pozornosť aj v našich končinách. Časopis auto motor a šport medzitým získal o niečo dôveryhodnejšie materiály: ilustrácie budúcej verzie európskeho Kodiaqu od Christiana Schulteho (**SCHULTE Design**), ktoré podľa doterajších skúseností hodnotíme ako verné realite.

Prvýkrát za volantom čínskeho Dongfeng Fengon 5! Má na Slovensku vôbec šancu?

Nedávna **informácia o príchode čínskej automobilky na slovenský trh v nás, pochopiteľne, vyvolala dávku zvedavosti** spojenú s nejasnými očakávaniami. Čínu si totiž zvyčajne spájame s Mao Ce-tungom či lacnými napodobneninami z AliExpressu. Ani bližší pohľad na ich nedávnu automobilovú minulosť v nás nevyvolal presvedčenie, že by Dongfeng mohol konkurovať zavedeným európskym, japonským či kórejským modelom. Nemali by sme... Prečítať celé

Schulte má možnosť vidieť automobily pred oficiálnou premiérou a z toho, čo si zapamätal, vyhotovuje fotorealistické vizualizácie automobilov. Tie bývajú fakticky vždy totožné s tým, čo napokon výrobcovia predstavia o niekoľko týždňov či mesiacov neskôr. Skrátka, Schulte vie, čo si má všímať a vie to aj realisticky interpretovať. **Facelift Škody Kodiaq** by mal priniesť do sveta SUV kľúčové dizajnové prvky z novej Octavie a Scaly. Azda najväčšou inováciou prešli predné svetlomety. V porovnaní s aktuálnou verziou pôsobia o niečo dominantnejšie pre svoj uhladenejší tvar. Nový je tiež tvar nárazníka a masky chladiča. Z ilustrácie nevieme posúdiť, ako model vyzerá odzadu, očakávame však, že estetické inovácie dizajnéri pripravili aj tam. Oficiálna premiéra novej Škody Kodiaq facelift sa predpokladá už na prvý štvrťrok tohto roka, teda v priebehu nasledujúcich týždňov a mesiacov by sme mali vedieť podstatne viac.

Škoda začala predávať špeciálny model pre Nemecko za menej ako 34-tisíc eur

Špeciálne pre nemecký trh uvedie Škoda spolu s tuningovým štúdiom ABT Sportsline 500 hatchbackov Scala vo verzii Edition S, ktoré sa od u nás ponúkanej vrcholnej verzie Monte Carlo líšia originálnym aerodynamickým bodykitom a výkonnejším motorom.

Inzercia

Inzercia

Advertisement








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.