Na Slovensko prišla čínska automobilka DongFeng. Ponúka veľké SUV za málo peňazí s technikou od Mitsubishi

O príchode automobilky DongFeng na Slovensko už koncom minulého roka informoval portál [teslamagazín.sk.](https://www.teslamagazin.sk/dfsk-seres-3-slovensko/) Za importnom týchto exotických modelov stojí slovenská spoločnosť Plastonic, ktorá sa stala oficiálnym zástupením vozidiel DongFeng pre Česko a Slovensko. **Niektoré modely si môžete kúpiť už dnes, pričom samotná distribučná sieť by mala byť kompletná už v marci.** V ponuke osobných áut môžeme… Prečítať celé
Vydané  Text: 
O príchode automobilky DongFeng na Slovensko už koncom minulého roka informoval portál [teslamagazín.sk.](https://www.teslamagazin.sk/dfsk-seres-3-slovensko/) Za importnom týchto exotických modelov stojí slovenská spoločnosť Plastonic, ktorá sa stala oficiálnym zástupením vozidiel DongFeng pre Česko a Slovensko. **Niektoré modely si môžete kúpiť už dnes, pričom samotná distribučná sieť by mala byť kompletná už v marci.** V ponuke osobných áut môžeme aktuálne nájsť tri SUV modely, pričom za najzaujímavejšie považujeme práve SUV-kupé s názvom Glory iX5. Vôbec zle nevyzerá ani prvý pohľad do tabuľky technických údajov, podľa ktorej ponúka spomínaný model až 4 685 mm na dĺžku, 1 865 mm na šírku a 1 645 mm na výšku, pričom rázvor je na úrovni 2 790 mm. Samotnými rozmermi **sa môže DongFeng Glory iX5 zaradiť k autám ako Škoda Kodiaq či Peugeot 5008.** Rátať vraj môžeme aj s viacprvkovým zavesením kolies vzadu, kotúčovými brzdami a výberom dvoch prevodoviek (M6 a CVT), ktoré sú spojené s benzínovým štvorvalcom 1.5 T (107 kW/140 k). Podľa všetkého by mali mať európske špecifikácie pod kapotou motor od Mitsubishi s prevodovkou CVT, ktorá prenáša silu len na prednú nápravu. Samozrejmosťou sú moderné prvky výbavy ako LED svetlomety, klimatizácia či 10,25“ displej multimediálneho systému. Prekvapila nás však skutočnosť, že v základnej výbave sú dostupné len dva airbagy, pričom kompletnú bezpečnostnú výbavu s hlavovými airbagmi dostanete výhradne v najvyššej výbave.
Športovo vyzerajúce SUV-kupé využíva japonskú techniku pod kapotou.
Cena modelu Glory iX5 údajne začína od 23 990 eur, k oficiálnej základnej cene sme sa pritom dopracovali až na sociálnej sieti [Facebook.](https://www.facebook.com/DongFeng-Motor-Slovensko-100865748455714) Na stránke importéra totiž v [dokumentoch](https://drive.google.com/file/d/110NJo-0eUo3B3TVI-v61RymQ5xh2T9rW/view?usp=sharing) ceny jednotlivých výbav nenájdete, to isté môžeme napísať o dôležitých technických údajoch ako sú rozmery, výkon či objem batožinového priestoru. **Tieto kľúčové informácie sme museli dohľadať svojpomocne na internete zo zahraničných zdrojov.** Zmätení sme tiež zo samotného označovania modelu, pretože importér používa rôzne označenia pre rovnaký model. Kým na stránke môžete nájsť spomínaný model pod názvom Glory Fengon 5, v samotnej špecifikácii a na Facebooku používa importér označenie Glory iX5.
O niečo presnejšiu špecifikáciu ponúka praktickejší sedemmiestny model [Glory 580](https://drive.google.com/file/d/103lnIASB4WOYFmHfwUUNEkFVmHL2Jv2V/view?usp=sharing) s podobnými rozmermi, rovnakou motorizáciou a jediným stupňom výbavy. Základná cena v tomto prípade začína od 22 990 eur, pričom za spomínané peniaze dostanete prakticky plne vybavené auto.
Rodinné sedemmiestne SUV DongFeng Glory 580
Momentálne najdrahším modelom je elektrické SUV s označením [Seres E3](https://drive.google.com/file/d/1wtcK22ByIw0atkppUGPE_jb8qiDdOW3K/view?usp=sharing), ktoré za necelých 33 000 eur sľubuje dojazd až 405 kilometrov. Tento údaj však vychádza zo zastaraného cyklu NEDC pre meranie spotreby, ktorý sa v Číne používa dodnes. Na akumulátor však platí osemročná záruka a štandardne bude mať majiteľ k dispozícii aj rýchlonabíjanie (max. výkon nabíjania neuvedený), vďaka nemu by ste mali zvládnuť doplniť batériu na 80 % za zhruba 30 minúť.
Elektrický model s dojazdom až 400 kilometrov, DongFeng Seres E3.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia