Aktuality

Rusom môžeme novú Octaviu závidieť! Je lacnejšia a začína so 150-koňovým štvorvalcom!

Škoda Octavia v Rusku

Obľúbený model mladoboleslavskej automobilky už môžete kúpiť aj na Slovensku so širokou paletou motorizácií, pohonov či výbav. Za najlacnejší liftback s motorom 1.0 TSI (81 kW/110 k) zaplatíte viac než 18 tisíc eur. Mnohí motoristi však tento základný trojvalcový agregát ignorujú napriek tomu, že vo viacerých dlhodobých testoch preukázal svoju spoľahlivosť. Za lepšiu voľbu považujú našinci silnejšie štvorvalcové agregáty 1.5 TSI (110 kW) alebo 2.0 TDI, ktoré však základnou cenovkou presahujú hranicu 20 000 eur.

Škoda Octava v Rusku (2020)

V Rusku je situácia odlišná. Vďaka benevolentnejšej legislatíve si tam môže automobilka dovoliť predávať autá s inými motormi aj prevodovkami za podstatne nižšiu cenu. Na ruskom trhu štartuje nová Octavia liftback od 1 409 000 rubľov, čo je v prepočte zhruba 15 000 eur. Namiesto litrového trojvalca sa však tamojší zákazník môže tešiť na benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Za výkonovo ekvivalentný motor by ste na Slovensku zaplatili o 5 000 eur viac než v Rusku.

Škoda Octava v Rusku (2020)

A čo základná výbava? Napriek nízkej základnej cene pomerne bohatá. Každé auto dostane napríklad klimatizáciu, Full LED svetlomety, palubný počítač, rádio Swing s osempalcovou obrazovkou, tempomat či štartovanie motora tlačidlom so systémom Kessy Go. Za príplatok 600 eur navyše môžete získať osemstupňovú automatickú prevodovku. Kompletný zoznam výbavy si môžete pozrieť TU.

Škoda Octava v Rusku (2020)

Netreba však zabúdať na to, že každá minca má dve strany. Na obrovské možnosti individualizácie môžete zabudnúť, pre ruských zákazníkov je k dispozícii momentálne len jediný motor a tri stupne výbavy – Active Plus, Ambition Plus a Style Plus. Mnohých Slovákov by nepotešila ani skutočnosť, že aktuálne svieti v ponuke len karosárska verzia liftback, praktické kombi sme na ruskej stránke nenašli. Rovnako chýbajú akčné verzie RS či Scout, ktoré sú u nás pomerne obľúbené.

VIDEOTESTY AMŠ

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.