Kia mieni podporiť vývoj vozidiel typu PBV, teda takzvaných purpose-built vehicles. Jedná sa o vozidlá, ktoré sú vytvorené ku konkrétnemu špecifickému účelu a nenachádzajú využitie v bežnej cestnej premávke.
### Systém viacnásobného (800 V a 400 V) a dvojsmerného nabíjania
(*výber z tlačovej správy výrobcu*)
Väčšina existujúcich elektrických vozidiel a infraštruktúry s rýchlym nabíjaním poskytuje nabíjanie s kapacitou 50 kWh až 150 kWh pre elektrické vozidlá vybavené systémom s napätím 400 V. Vývoj infraštruktúry 800 V s kapacitou nabíjania až 350 kWh však postupne umožní nabíjať ešte rýchlejšie.
Spoločnosť Hyundai Motor Group v súlade s týmto trendom investovala ako strategický partner a akcionár do spoločnosti IONITY, poprednej vysokovýkonnej nabíjacej siete pre elektrické vozidlá v Európe. IONITY prevádzkuje popri diaľniciach v európskych mestách 298 vysokovýkonných nabíjacích staníc (HPC) s nabíjacou kapacitou až 350 kWh. Spoločnosť plánuje do roku 2022 zvýšiť tento počet na 400 staníc HPC, pričom 53 z nich je už vo výstavbe.
Platforma E-GMP štandardne ponúka nabíjanie 800 V a umožňuje aj nabíjanie 400 V bez potreby ďalších komponentov alebo adaptérov. Systém viacnásobného nabíjania je prvou patentovanou technológiou na svete, ktorá poháňa elektromotor a menič s cieľom zvýšiť napätie zo 400 V na 800 V na zaistenie kompatibility stabilného nabíjania.
Vozidlo BEV na báze platformy E-GMP je schopné maximálneho dojazdu vyše 500 km s plne nabitým akumulátorom podľa celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP). Okrem toho sa dokáže nabiť na 80 percent kapacity už za 18 minút pri rýchlom nabíjaní a predĺžiť dojazd o 100 km v priebehu piatich minút.
Na rozdiel od predchádzajúcich vozidiel BEV, ktoré vedia využívať iba jednosmerné nabíjanie, je nabíjací systém platformy E-GMP flexibilnejší. Nová integrovaná riadiaca jednotka nabíjania (ICCU) platformy E-GMP predstavuje vyššiu úroveň existujúcich palubných nabíjačiek (OBC), ktoré zvyčajne umožňujú prúdenie elektrickej energie iba jedným smerom, z vonkajšieho zdroja napájania. Jednotka ICCU umožňuje novú funkciu V2L (medzi vozidlom a zaťažením), ktorá môže dodatočne vybíjať energiu z akumulátora vozidla bez ďalších komponentov. To umožňuje vozidlu BEV s platformou E-GMP kdekoľvek napájať aj iné elektrické zariadenia (110 V/220 V). Systém je možné použiť aj na nabitie iného elektrického vozidla.
Pomocou novej funkcie V2L je možné dodať až 3,5 kW výkonu a napájať stredne veľkú klimatizačnú jednotku a televízor s uhlopriečkou 55 palcov až 24 hodín.