Aktuality

Octavia verzus lacný RC-5: U nás by nemal šancu, v Číne je hitom

Čínska značka automobilov Baojun vznikla ako spoločný projekt automobilových koncernov General Motors a SAIC v roku 2011. Jej prvotným cieľom bolo vytvoriť lacnejšiu alternatívu k značkám Chevrolet a Buick. V auguste tohto roka však predstavila model RC-5, ktorý má byť priamym konkurentom českej Škody Octavia predávanej v Číne. A na tamojšom trhu sa mu darí veľmi dobre.

Cena a základné parametre

Aj keď má tento model údajne veľa podobností s Octaviou, predsa je tu jeden zásadný rozdiel - cena. Tá začínala po prepočte súčasným kurzom na 14 000 eur, ale už krátko po uvedení do predaja klesla na 11 000 eur. Dnes je vo verzii liftback tento model dostupný už za 7 700 eur a ako verzia combi sa predáva za 9 300 eur.

V porovnaní s Octaviou je RC-5 na prvý pohľad priestrannejší, vo verzii kombi pripomína SUV a je nápadne inšpirovaný modelmi iných svetových značkami. Hrany auta pripomínajú staršie modely Volvo, maska chladiča zase Renault a nedá sa nevšimnúť si tiež svetlomety, ktoré sú akoby ukradnuté z Citroënu. Pri pohľade zozadu zase vidieť podobnosť s Range Rover Evoque. V konečnom dôsledku však vozidlo vyzerá veľmi dobre a keď sa jedná iba o vzhľad, vieme si ho predstaviť aj na slovenských cestách.

Dĺžka vozidla dosahuje 4,69 metra, šírka je 1,81 metra, výška 1,48 metra a rázvor 2,7 metra. Dostupné sú motorické varianty s benzínovými motormi s maximálne 77 alebo 147 konskými silami. Ten slabší je atmosférický, silnejší s turbom, konfigurácia je možná s manuálnou prevodovkou alebo variátorom.

Batožinový priestor je naše pomery vskutku objemný, má až 470 litrov, no Škoda Octavia liftback ponúka nepomerne viac: až 600 litrov.

Základná výbava doteraz nebola automobilkou zverejnená, ale podľa českého magazínu autoforum by mala obsahovať hlasové ovládanie, bezdrôtové nabíjanie mobilu, elektricky nastaviteľné sedadlá s pamäťou a pokročilého asistenta spoliehajúceho sa na kameru s vysokým rozlíšením, teda funkcie charakteristické pre prémiové vozidlá.

Obrovský záujem zákazníkov

Už za necelé tri mesiace od uvedenia do predaja sa predalo celkovo 15 495 vozidiel RC-5. Na porovnanie, za rovnaké obdobie sa rovnakom regióne predalo iba 9 180 modelov Škoda Octavia. Podľa automobilky Baojun, desaťtisíce záujemcov teraz čakajú na svoje vozidlo, kým bude vyrobené.

U nás by Baojun nemal šancu

Ako bolo spomenuté v nadpise, na našom európskom trhu by značka Baojun s najväčšou pravdepodobnosťou neuspela. Cena je veľmi atraktívna, to je pravda, lenže je priamym dôkazom veľkej optimalizácie nákladov, ktoré nutne museli okresať bezpečnosť vozidla. Automobily predávané v Európe sú nepochybne najbezpečnejšie na svete, pretože európske normy jednoducho na trh nepustia nové auto bez riadnej pasívnej a aktívnej bezpečnosti.

Škoda patrí medzi lídrov v bezpečnosti vozidiel, ale aj v ich technologickej vybavenosti a pritom si stále udržiava dostupné ceny.

O tom, čo najnovšie Európska komisia nariadila automobilkám ako povinnú výbavu v najbližších rokoch, sme písali v samostatnom článku:

Prečítajte si aj:


EÚ opäť sprísnila povinnú výbavu nových áut: Alkoholový imobilizér sa stáva realitou!

Redakcia (m)


Ako je to s povinným meračom spotreby od EÚ v nových autách? Nie je to hoax, toto sú fakty o novinke

Redakcia (s)


AKTUÁLNE: Na náš trh vstúpi nová čínska značka elektromobilov!

Redakcia (m)


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.