Aktuality

Najspoľahlivejšie auto strednej triedy je podľa Nemcov Opel Insignia. Až 98 percent kusov je bez akejkoľvek poruchy

Slovenské zastúpenie značky Opel informovalo o významnom úspechu automobilky v Nemecku. Podľa najnovšej správy združenia TÜV a na základe analýzy 8,8 milióna kontrol áut je model Insignia najspoľahlivejším autom strednej triedy.

Celkovo pritom TÜV hodnotilo až 228 modelov automobilov, čo dodáva víťazstvu Insignie na hodnote.

Podľa zistení TÜV je miera poruchovosti Insignie iba 2,2 percenta, čím si vydobyla striebornú pozíciu v celkovom rebríčku a prvé miesto v strednej triede. Pre zaujímavosť, rovnakú mieru poruchovosti vykázali aj Porsche 911 a Mercedes-Benz Triedy B, pričom úplne najlepšie si v rebríčku stál Mercedes-Benz Triedy GLC - to je už ale v porovnaní s Insigniou inak cenovo posadené vozidlo.

Okrem toho v kategórii dvoj až trojročných vozidiel zvíťazila automobilka Opel v dvoch zo šiestich možných tried. Insignia pritom s dĺžkou 4 897, resp. 4 986 mm pri kombi, prekonáva hranice svojej vlastnej triedy. Rázvor dosahuje až 2 829 mm.

Uvedené zistenia TÜV sú platné pre vozidlá s vekom do troch rokov. Celkovo sa ukázalo, že kvalita áut v Nemecku stúpa - zatiaľ čo minuloročný report odhalil, že úplne bez problémov prešlo až 68,8 percenta vozidiel, teraz to bolo už 70,4 percenta áut.

Opel Insignia je v súčasnosti vlajkovou loďou nemeckej automobilky. Na Slovensku sa predáva vo verziách Grand Sport (sedan) a Sports Tourer (kombi) od 25 990 eur, respektíve 26 990 eur za verziu kombi. V najlepšej konfigurácii GSi 2,0 Turbo Start/Stop 169kW / 230k 4x4 s 9-stupňovou automatikou stojí 40 490 eur.

Už v základnej výbave Edition pritom ponúka Full-LED svetlomety vpredu aj vzadu, vrátane LED hmloviek, dažďový senzor, 7" dotykový audiosystém Multimedia s podporou Android Auto/Apple CarPlay, elektrická parkovacia brzda, automatická dvojzónová klimatizácia, varovanie pred čelnou kolíziou, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, protikolízne brzdenie LSCMB či dokonca aktívna kapota na ochranu chodcov a cyklistov. Predáva s benzínovými i naftovými motormi, s pohonom predných kolies, aj ako 4x4.

Prečítajte si aj:


Nový Opel Insignia Grand Sport po facelifte prináša vylepšený vzhľad a špičkové LED svetlomety

Redakcia (s)



Celá tlačová správa:

Správa TÜV 2021: Opel Insignia je najspoľahlivejším vozidlom strednej triedy

  • Vlajková loď Insignia si v rebríčku spoľahlivosti vybojovala skvelé druhé miesto
  • V kategórii dvoj až trojročných vozidiel zvíťazila automobilka Opel v dvoch zo šiestich možných tried
  • Výsledky vychádzajú z 8,8 milióna rozsiahlych kontrol

Nemecká kvalita modelu Opel Insignia je potvrdená ďalším významným ocenením. Opel Insignia sa podľa najnovšej správy združenia TÜV – rebríčka spoľahlivosti, ktorý každoročne vyhodnocuje výskyt a závažnosť porúch jednotlivých modelov a značiek postavila na čelo svojej triedy. Navyše, Insignia s vynikajúcou priemernou mierou chybovosti a hodnotením 2,2 percenta získala striebornú medailu v celkovej klasifikácii.

„Tešíme sa, že s modelom Opel Insignia sa na stupne víťazov dostal model strednej triedy od jedného z najväčších výrobcov automobilov na svete,“ povedal Joachim Bühler, výkonný riaditeľ združenia TÜV.

Menej nedostatkov než ostatné vozidlá v príslušných triedach zaznamenal aj model Opel ADAM, ktorý s vynikajúcou priemernou mierou chybovosti len 3,7 percenta naďalej dominuje segmentu dvoj až trojročných malých vozidiel, rovnako ako minulý rok.

„Nová správa združenia TÜV potvrdzuje našu vysokú úroveň kvality počnúc vlajkovou loďou až po malé vozidlá,“ uviedol Andreas Marx, riaditeľ spoločnosti Opel v Nemecku. „Samozrejme, neustále sa snažíme zvyšovať spokojnosť zákazníkov vo všetkých oblastiach. Náš cieľ – spoľahlivý Opel – plníme dnes viac než kedykoľvek predtým.“

Správa združenia TÜV je už od roku 1972 spoľahlivým zdrojom informácií o technickom stave vozidiel v Nemecku. Uvádza silné aj slabé stránky jednotlivých vozidiel rozdelené do tried podľa ich veku. Na účely správy TÜV 2021 sa analyzovalo zhruba 8,8 milióna rozsiahlych kontrol. V období od júla 2019 do júna 2020 sa kontrole podrobilo dvestodvadsaťosem rôznych modelov.

Prečítajte si aj:


Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen

Peter Orosz


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Karavan Etrusco A 7300 DB: Lyžovačka ide aj inak! (foto: Juraj Hrivnák)
Testy

Karavan Etrusco A 7300 DB: Lyžovačka ide aj inak!

Ponuka na požičanie karavanu sa u nás hneď spojila s otázkou, kam vyraziť. Na vínnu cestu? Za pamiatkami? Rozuzlenie však prišlo rýchlo. Čo tak za lyžovačkou? Veď situácia s hotelmi je veľmi neistá a karavan, ktorý poskytuje kompletné ubytovanie aj s varením, môže byť vhodným riešením!