Lada NIVA dostane výrazný facelit. Dostane sa aj do Európy?

Z Ruska čoraz častejšie presakujú správy o tom, že by sa toto kultové auto malo na trhu čoskoro objaviť vo vynovenej edícii. Čo môžeme očakávať?
Vydané  Text: 
Terénna Lada prešla bohatou históriou. Pôvodne sa volala Niva, no toto meno na čas pre svoj model používal Chevrolet. Časy sa však menia a terénna Lada 4×4 bude opäť Nivou. A to je dobre. Ak by ste si však mysleli, že klasický model odíde do dôchodku, ste na omyle. Automobilka ho má v pláne aj naďalej vyrábať pod označením Niva Legend 4×4. Toto auto bude určené na jazdu v skutočne ťažkom teréne, kde sú súčasné moderné SUV nepoužiteľné. Kto si raz pôvodnú Nivu v teréne vyskúšal vie, že zvláda nezvládnuteľné. Ponechanie pôvodného modelu vo výrobnom programe teda má jasné opodstatnenie.
**Lada Niva 2021** Poďme ale k novinke, na ktorej v Rusku intenzívne pracujú. Podľa očakávania sa nebude jednať o auto, ktoré vznikalo na čistom hárku papiera, je skôr vylepšením modelu, ktorý sa predával pod značkou Chevrolet. Informácie o zmenách sú zatiaľ skôr skromnejšie. Prvá fotka naznačuje, že zásadným prepracovaním prejde predná maska auta, ktorá bude korešpondovať s inými modelmi Lada. Na maske je teda použitý motív písmena X. Predné reflektory sú štíhlejšie, prepracovaná je maska chladiča, predná kapota, predný aj zadný nárazník, blatníky a tiež bočné prahy. Zoznam zmien naznačuje, že sa minimálne z pohľadu dizajnu bude jednať o rozsiahly facelift. Aktuálne automobilka plánuje zostavenie série prototypových kusov, ktoré mieni podrobiť dôkladným testom. Aktuálne informácie zo zákulisia hovoria o tom, že by sa sériová produkcia omladeného modelu mohla spustiť v priebehu budúceho roka.
**Zmení sa technika** O použitej technike automobilka zatiaľ mlčí. AK zoberieme do úvahy, ako rýchlo v Lade pristupujú k zavádzaniu noviniek je celkom možné, že sa v tejto oblasti žiadna revolúcia konať nebude. Neznamená to však, že by sme zmeny v technike celkom vylúčili. Pripomeňme si teda techniku modelu Chevrolet Niva, z ktorého pripravovaný model vychádza. Na pohon vozidla slúži benzínový štvorvalec s objemom 1,7 litra, maximálnym výkonom 58 kW (80 k) a najvyšším krútiacim momentom skromných 127 Nm. Maximálna rýchlosť auta je 140 km/h a na zrýchlenie z 0 na 100 km/h budete potrebovať približne 19 sekúnd (tento údaj automobilka oficiálne neudáva). Motor spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom 4×4. Žiadne terno nemožno očakáva ani v prípade spotreby paliva. Benzínový štvorvalec s z nádrže odpije priemerne 10,2 litra, v meste výrobca udáva spotrebu 13,4 litra na 100 kilometrov. Ak zoberieme do úvahy, že auto má nádrž s objemom iba 58 litrov, budete na pumpe pomerne častým návštevníkom. Čím však bude toto auto bodovať celkom určite je cena. Vzhľadom na použitú techniku je však málo pravdepodobné, že by sa vynovená Niva objavila aj v Európe. Definitívne by sme však nad Ladou Niva v našich končinách palicu nelámali. Automobilka vraj súčasne s faceliftom druhej generácie pracuje aj na úplne novom aute (koncept Lada 4×4 Vision), ktoré by už malo používať koncernovú platformu Renault-Nissan.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!