Audi odhalilo nový športový crossover SQ2

Najmenšie SUV značky prešlo vylepšením, ktoré ho má ešte viac zatraktívniť v rastúcej ponuke športových crossoverov.
Vydané  Text: 
Audi Q2 po dvoch rokoch prešlo faceliftom a spolu s ním aj výkonovo orientovaná verzia SQ2. Crossover (alebo malé SUV) prešiel estetickými vylepšeniami, ktoré do vyhotovenia karosérie a svetlometov prinášajú ešte viac ostrých vizuálnych prvkov. Oktagonálna maska chladiča s dizajnom Singleframe je charakteristická pre vozidlo aj naďalej, namiesto predtým používanej mriežky s výraznými vertikálnymi pruhmi po novom využíva zložitejšiu štruktúru. Svetlomety ostávajú aj po facelifte prakticky rovnaké, menila sa iba ich vnútorná grafika, ktorá je členitejšia. Automobil je síce štandardne dodávaný s LED svetlometmi, ale za príplatok je v predaji aj vyspelejšia technológia Matrix LED. Rovnako členitejšie pôsobia aj predné partie vozidla ako také, z funkčného hľadiska sa zmenila iba pozícia ostrekovačov svetlometov či priznaný senzor pre bezpečnostné asistenčné technológie.

Test BMW X2 M35i xDrive: Trikrát áno a jedno nie

Prvé áno za celkový charakter, druhé za vnútornú priestrannosť a tretie za jazdné vlastnosti. Kde sa teda vzalo to jedno nie?

### Jeden z najlepších benzínových motorov Pohon faceliftovaného AUDI SQ2 zabezpečuje dobre známy a naprieč modelovou ponukou automobilky ponúkaný 2.0 TFSI so zdvihovým objemom valcov 1 984 cm3 s maximálnym výkonom 221 kW (296 k, 300 PS) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Ten je k dispozícii vo veľmi širkom spektre otáčok, až 2000-5400 ot./min. Crossover zrýchľuje z nuly na rýchlosť 100 km/h za minimálne 4,9 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h a podľa metodiky WLTP vykazuje kombinovanú spotrebu iba 7,7 l/100 km. V záujme znižovania spotreby automatická 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic dokáže uvoľniť spojku a umožniť tak autu takzvane plachtiť – to však iba v jazdnom režime „effeciency“. K dispozícii budú tiež jazdné režimy auto, comfort, dynamic a individual. Audi SQ2 je vybavené pohonom všetkých štyroch kolies quattro a umožňuje úplné vypínanie elektronickej stabilizácie ESC. Automobil štandardne stojí na 18-palcových diskoch s pneumatikami 235/45, v predaji bude tiež 19-palcový variant. Predné brzdy majú priemer 340 mm, zadné 310 mm, ak ale chcete červené strmene s logom S, budete si za ne musieť doplatiť. [GALLERY id=31142]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia