Aktuality

NAJLEPŠÍ Z NAJLEPŠÍCH: Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ prekonalo všetky rekordy Zeleného pekla!

Každé skutočne športové auto určené pre cestnú prevádzku by malo absovovať skúšku ohňom, ktorou je absovovanie náročného okruhu Nürburgring Nordschleife. To je to slávne Zelené peklo s dĺžkou 20,832 kilometra, pestrým profilom vozovky a 73 zákrutami.

Faktický dvojročný model Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ s maximálnym výkonom 470 kW (630 k/639 PS) túto trasu absolvoval s pilotom Demian Schaffert, vývojovým inžinierom z Mercedes-AMG za nevídaný čas 7:27.800 (7 minút 27 sekúnd a 800 tisícin sekundy). Kratšiu trať s dĺžkou 20,6 km pritom zvládol už za čas 7:23.009.

Vozidlo nebolo vybavené bezpečnostnou klietkou a jednalo sa o sériovo dodávaný model.

Či tak alebo onak, toto AMG GT bolo okolo „Ringu“ o viac ako 2 sekundy rýchlejšie ako v roku 2018, keď ho absolvovalo prvýkrát. Užívalo si vrchol, kým ho z pódia nezrazilo nové Porsche Panamera Turbo S s modelovým ročníkom 2021.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ na okruhu Nürburgring Nordschleife 2020

Mercedes-AMG evidentne nechcel prím prenechať konkurenčnej nemeckej značke a tak sa po dvoch rokoch zmobilizoval s úspechom. Stáva sa tak historicky najrýchlejším vozidlom v kategórii „executive cars“.

Počas výkonu bola vozovka mokrá a teplota dosahovala niečo medzi 6 až 7 stupňami Celzia (44 °F).

Len pre zaujímavosť a získanie obrazu o tom, ako rýchlo vlastne Mercedes-AMG išiel. Aby ste prekonali vzdialenosť 20,8 kilometra za 7 minút a 27 sekúnd, musíte ísť priemernou rýchlosťou 166 km/h.

Aj keď už niekoľko rokov sprevádzam náš GT 63 vývojom, vždy je pôsobivé vidieť, aké široké zlepšenie sme s týmto exkluzívnym vozidlom dosiahli,“ uviedol vývojový inžinier AMG (a dvojnásobný AMG GT rekordér) Demian Schaffert.

Platí to najmä po nedávnej miernej revízii. Na jednej strane je štvordverové kupé pohodlné a vybavené mnohými inteligentnými bezpečnostnými prvkami pre každodenné jazdenie, na druhej strane ponúka túto mimoriadne vysokú úroveň jazdnej dynamiky a presnosti, čo sme teraz mohli opäť demonštrovať na náročnom severnom pobreží.

Mercedes-AMG má pritom v pláne rozšíriť ponuku 4-dverových modelov GT. Do roku 2021 sa k nim pridá nový základný model „43“ a očakáva sa spomínaný model „73“ s plug-in hybridným pohonom s max. výkonom 600 kW (805 koní) sa k zostave pripojí v roku 2021. S motorom V8 s objemom 4,0 litra a dvoma turbodúchadlami ponúkne elektrický dojazd asi 50 kilometrov.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie