Pred niekoľkými dňami sme priniesli článok o facelifte SUV Jaguar F-Pace. Menej významné úpravy predovšetkým svetlometov a interiéru sa ukázali ako dostačujúce, aby sa F-Pace stal opäť o niečo atraktívnejším a sviežejším.
Fotogaléria nového Jaguaru F-Pace a kľúčové informácie o novinke
Po modeli F-Pace prišiel na rad aj menší E-Pace, ktorého však ruka dizajnéra zasiahla nepomerne slabšie. Z exteriérových úprav si okrem upraveného tvaru koncoviek výfuku nevšimnete nič podstatné, dokonca ani vnútorná grafika svetlometov neprináša žiadne dramatické inovácie. Napriek tomu sa výrobca vo svojej tlačovej správe zmieňuje o tom, že nový E-Pace je zvonka „refrešnutý“ a obhajuje to all-LED svetlometmi s vnútornou grafikou denného svietenia v tvare štylizovaného písmena J. Pripomína, že za príplatok budú mať zákazníci k dispozícii technológiu Pixel LED s vyšším jasom a rozlíšením. Zadné svetlomety ponúknu animácie už v štandarde stupňa výbavy S, ale iba v stupni výbav SE a HSE budú k dispozícii predné svetlomety Premium LED s animovanými smerovkami.
**Nájdete rozdiely medzi novým a pôvodným Jaguarom E-Pace?**
Jaguar E-Pace 2018 vs 2021
Jaguar E-Pace 2018 vs 2021
Inovácie v interiéri sú fakticky totožné s tými, ktoré priniesol nový F-Pace. Uprostred stredovej konzoly je po novom rozmernejší zakrivený dotykový displej s uhlopriečkou 11,4 palca. Poteší, že tento displej je štandardne chránený špeciálnym chemickým filtrom, ktorý redukuje odlesky a nechytá odtlačky prstov, teda mastnostu. Na displeji sa zobrazuje nové prostredie systému Pivi Pro.
Jaguar E-Pace 2018 vs 2021
Ďalší rozmerný displej je priamo pred vodičom, prístrojový panel je výhradne digitálny. Interactive Driver Display má uhlopriečku 12,3 palca, čo predstavuje lepší štandard medzi palubnými displejmi.
Nový Jaguar E-Pace bude naďalej ponúkať naftové a benzínové motory, všetky sú mild-hybridy (MHEV) väčšina z nich bude konfigurovaná s pohonom všetkých štyroch kolies AWD, ale najdostupnejšie varianty ponúknu aj pohon iba prednej nápravy:
**Naftové MHEV verzie**
* 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies FWD, max. 120 kW
* 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 120 kW
* 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 150 kW
**Benzínové MHEV verzie**
* 1,5-litrový 3-valec s preplňovaním, 8-stupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies FWD, max. 117 kW
* 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 147 kW
* 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 183 kW
* 2,0-litrový 4-valec s preplňovaním, 9-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 220 kW
**Benzínový plug-in hybrid PHEV**
* 1,5-litrový 3-valec s preplňovaním, 8-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies AWD, max. 227 kW
Nepochybne najzaujímavejšou konfiguráciou je plug-in hybrid P300e, ktorý je zároveň najvýkonnejšou verziou nového E-Pace. Má max. výkon 227 kW a pracuje s kombináciou **elektrického motora** ERAD (Electric Rear Axle Drive) s max. výkonom 80 kW a **benzínového trojvalca** s max. výkonom 147 kW. Akumulátor má kapacitu 15 kWh a umožňuje vozidlu dosahovať elektrický dojazd okolo 55 kilometrov. Emisie CO2 dosahujú iba 44 g/km a akcelerácia 0-100 km/h prebehne už za 6,5 sekundy.
Mild-hybridné verzie MHEV využívajú štartér generátor BiSG poháňaný remeňom a rekuperovaná energie sa uskladňuje v 48-voltovej Li-Ion batérii.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Trojvalce sú budúcnosť luxusných SUV: V novom Jaguar E-Pace sú tou najsilnejšou konfiguráciou, vďaka elektrine
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk