Magazín

Úspešné Autoviny.sk: V septembri vyše 531-tisíc reálnych používateľov a 861-tisíc návštev

Zhrnutie:

  • počas septembra 2020 mali Autoviny.sk 861 782 návštev, z toho 531 266 reálnych používateľov;;
  • Autoviny.sk sa tak opakovane radia medzi najčítanejšie auto-moto tituly v Slovenskej republike;;
  • čitatelia mali opäť záujem predovšetkým o publicistiku a autorsky náročnejšie témy;
  • 91,81% čitateľov je priamo zo Slovenska teda viac ako predtým;

Pred niekoľkými mesiacmi sme sa v redakcii rozhodli, že budeme každý mesiac zverejňovať podrobné údaje o sledovanosti webstránky www.Autoviny.sk. Sme presvedčení, že naša poctivá práca prináša ovocie aj vďaka tomu, že sme k našim čitateľom a obchodným partnertom otvorení, transparentní a nebojíme sa ukázať podrobnosti o zdrojoch návštevnosti a presných číslach.

Najčítanejšími článkami v septembri 2020 bola opäť seriózna publicistika, na ktorú kladieme veľký dôraz. Sme radi, že čitatelia sa na nás obracajú so svojimi problémami a otázkami, niektoré z tém potom vyberáme do našej Poradne, ktorá má tento rok veľký úspech. Samozrejme, že významné miesto v rebríčkoch čítanosti zastávajú aj aktuality z auto-moto sveta a tiež naše autorské testy automobilov a motoriek.

Čísla za september 2020

V septembri navštívilo naše webové stránky celkovo 531 266 reálnych používateľov. Väčšina z nich sa v priebehu mesiaca vrátila (50,9%), takže celkový počet návštev (relácií) je 861 782. Na našich stránkach nejdeme cestou násilného vynucovania PV-čiek, napriek tomu sa tešíme z veľmi priaznivého počtu zobrazení 1 284 007.

Veľmi dôležitý je údaj o priemernom čase trvanie jednej relácie, podľa Google Analytics sú to dve minúty a šesť sekúnd pre celý web. Ak si ale odfiltrujeme iba články a kvízy (teda bez úvodnej stránky), tak sa priemerne strávený čas predlžuje až na 4 minúty a 13 sekúnd. To znamená, že ľudia naše články reálne čítajú. Z miery okamžitých odchodov iba 9,55% vyplýva, že viac ako 90% všetkých článkov je dočítaných (používame eventy s triggermi na základe polohy).

Odkiaľ k nám ľudia prichádzajú?

Že nás čítajú v predovšetkým Slováci svedčí údaj o návštevnosti zo Slovenska, a to 91,81%. To je o štyri desatiny viac ako v auguste. Na druhom mieste je Česká republika s podielom 1,93%, predovšetkým pre našu distribúciu obsahu aj pre jazykovo príbuzných susedov a témy o značkách Hyundai a Škoda, ďalšie krajiny sa potom delia o zvyšné percentá. Máme za to, že sa jedná o Slovákov žijúcich v zahraničí, preto sa jedná iba o európske krajiny.

Odkedy pracujeme na Autovinách, jednou z našich priorít je diverzifikácia distribúcie obsahu, čo sa priaznivo podpisuje na rozmanistosti zdrojov, odkiaľ naši čitatelia prichádzajú. Na prvom mieste je, prirodzene, Facebook. Na druhom mieste sú takzvaní directi, teda čitatelia, ktorí si do prehliadača napíšu www.autoviny.sk a prichádzajú napriamo, tých bolo v septembri až 21,70%, teda 130 186 jednotlivcov.

Až 84,83 % všetkých čitateľov otvára Autoviny.sk na mobilnom telefóne a iba jedenásť percent na počítači. Na tablete je to potom 3,76 percenta, čo predstavuje celkovo 19 902 čitateľov.

Prečítajte si aj:


Rekordné Autoviny.sk: v máji sme mali viac ako pol milióna čitateľov

ERIK STRÍŽ


Autoviny.sk opäť navštívilo vyše pol milióna reálnych čitateľov, viac ako 787-tisíc krát

ERIK STRÍŽ


Autoviny.sk v júli prekonali čítanosť 612-tisíc, padol tým nový rekord. Ďakujeme!

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.