BMW 4 Coupé naživo: Nebojte sa ho, v skutočnosti je krásne

Ak ste doteraz pri sledovaní fotiek a videí nového BMW radu 4 pochybovali, vedzte, že osobná skúsenosť s vozidlom vás nadobro zbaví akýchkoľvek neistôt. Kupé sa vydarilo, hoci od interiéru sme čakali trocha viac.
Vydané  Text: 
Statické prezentácie nových áut obyčajne nebývajú tak atraktívne ako tie dynamické, ale keď sa do krytej terasy hotela Sheraton v Bratislave naštylizuje kontroverzné BMW M440i xDrive s modelovým ročníkom 2021, nie je možné odmietnuť pozvanie na takého prvé stretnutie. Nový modelový rad 4 budí veľkú pozornosť. Internetom sa šíri množstvo správ a komentárov o tom, že sa tento nový dizajn výrobcovi nevydaril. Je potrebné pripomenúť, že internetoví komentujúci obyčajne vyjadria svoj názor, ak sa im niečo nepáči a tí druhí, ktorým sa novinky pozdávajú, si ich len vychutnajú a nezanechajú po sebe žiadnu stopu. Teda až na jednu – že si to vozidlo napokon niektorí aj kúpia. Je to presne prípad BMW 440i xDrive, ktoré sme mali možnosť vidieť a vyskúšať, hoci bez naštartovania motora.
Ešte predtým, ako definitívne skončíme s dizajnom, pripomeňme, že vertikálne orientované ľadvinky inšpirované historickými modelmi BMW budú v Európe, teda aj u nás, prekryté tabuľkou s evidenčným číslom. ### Cena a konfigurácia prezentovaného modelu
Exemplár v hodnote 90 194 eur vrátane DPH bol postavený na základoch verzie, ktorej základná cena začína na 80 460 eur vrátane DPH. Prípatková výbava v celkovej hodnote 27 340 eur obsiahla položky ako: * 19″ M Al disky Double-spoke 797 Biclour s výkonnými pneumatikami za 1.985,00 eur * Vyhrievanie volantu za 258,00 eur * Adaptívny M podvozok za 620,00 eur * Balík M Technology za 362,00 eur * M Sport brzdy červené za 362,00 eur * Stmavené sklá vzadu za 465,00 eur * Prístrojová doska v prevedení Sensatec za 568,00 eur * Galvanizované ovládače ( zvýšenie odolnosti, lesku a životnosti ) za 103,00 eur * Active Protection systém za 362,00 eur * Harman/Kardon Surround Sound audio systém za 930,00 eur * BMW Drive Recorder za 207,00 eur * Mobilná kompatibilita vrátane bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov za 465,00 eur * M Sport sedadlá vpredu za 1.023,00 eur * M karbónový exteriérový balík za 2.997,00 eur * BMW Individual interiérové lišty Aluminium vysokolesklé za 568,00 eur * Balík Business Class za 1.525,00 eur * Balík Innovation za 5.092,00 * Driving Assistant Professional za 935,00 eur * Rozšírený asistent parkovania za 517,00 eur * Service Inclusive – 5 rokov/100.000km za 856,00 eur
Asi vám neušlo, že za bezdrôtovú nabíjačku telefónov zaplatíte 465 eur. To ale nie je položka, ktorá by trápila typického majiteľa takéhoto vozidla. Toho viac zaujíma, že v základnej cene výbavy M dostane napríklad volant a diferenciál M Sport, športovú automatickú prevodovku, variabilné športové riadenie, služby ConnectedDrive Service, balíček Connected Professional a, samozrejme, estetické a aerodynamické doplnky karosérie M. Head-up displej na čelnom skle, bezkľúčový vstup a štart a laserové svetlomety s dosvitom 550 metrov v cenovej ponuke figurujú ako bezplatné. Avšak pozor, ako bolo uvedené vyššie, za adaptívny podvozok M si musí zákazník doplatiť 620 eur, za M Sport brzdy 362 eur a za predné M Sport sedadlá viac ako tisíc eur.
### 275 kW a pohon všetkých kolies Na prezentácii sme sa čiastočne zhodli na tom, že zatiaľ čo do kabrioletu [BMW 4 Convertible](https://www.autoviny.sk/novinky/121615/tipnite-si-kolko-ludi-sa-vojde-do-noveho-bmw-4-convertible) sa filozoficky viac hodí benzínový motor, toto kupé si vieme dosť dobre predstaviť práve so vznetovým agregátom. Tieto vozidlá sú síce fakticky totožné a motory sa za posledné desaťročia výzmamne inovovali, no stereotypy ostávajú platné naďalej. Importér však odprezentoval kupé vo verzii s najvýkonnejším benzínový motorom. Jedná sa o radový šesťvalcový motor so zdvihovým objemom valcov 2 998 cm^3 s technológiou vylepšeného preplňovania TwinPower Turbo. Maximálny výkon tohto motora je 275 kW (374 koní). Krútiaci moment dosahuje nanajvýš 500 Nm, a to v rozpätí 1 900 ať 5 000 ot./min.
Tento motor je elektrifikovaný ako mild-hybrid. *Štartér-generátor poskytuje dodatočný výkon 8 kW (11 k), čím zaručuje dynamickejšie predbiehanie a svižnejšie rozbiehanie. Výkonný štartér-generátor navyše zvyšuje účinnosť tým, že pomáha motoru počas jazdy konštantnou rýchlosťou a zlepšuje komfort pri využívaní funkcií Auto Start Stop a plachtenie*, uvádza výrobca v tlačovej správe.
Prezentovaná konfigurácia kombinuje 8-stupňový automat Steptronic so športovým vyladením s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Spotreba takmer päťmetrového kupé dosahuje spotrebu 7,1 — 6,8 l/100 km (WLTP, stred 8,1) a emisie CO2 163 — 155 g/km, čím mierne prekonáva údaje rovnakej motorickej verzie kabrioletu. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne tesne pod päť sekúnd.

Tipnite si, koľko ľudí sa vojde do nového BMW 4 Convertible

Hodí sa do kabrioletu naftový motor? Ten v novom BMW 4 Convertible zatlačí do sedadiel silou 700 newtonmetrov! Počkáte si však na neho viac ako rok.

Automobil je dlhý 4 768 mm, široký 1 852 mm a rázvor dosahuje 2 851 mm. Výška v porovnaní s predchodcom klesla o šesť milimetrov na 1 383 mm – je tak až o 53 mm nižšie ako BMW 3 sedan. V porovnaní s ním má tiež o 23 mm väčší rozchod kolies vzadu. ### Interiér ako vždy BMW postupne modernizuje svoje interiéry, vychádza pritom z osvedčených konceptov. Preto sa môžete pozrieť sa desaťročné BMW X5 a to bude mať viacmenej rovnaký interiér ako nové BMW M440i – hoci sa jedná o dve celkom rozdielne vozidlá. Zachovávanie svojich kľúčových motívov a ich postupné zdokonaľovanie nemožno výrobcovi zazlievať, ale keď už zovňajšok vyzerá celkom odlišne od zvyšného modelového portfólia, mohli sa tieto zmeny preniesť aj do interiéru.
Interiér je podľa slov výrobcu orientovaný na vodiča, kokpit je doslova vytočený smerom k nemu. Po krátkej osobnej skúsenosti môžeme potvrdiť, že dojem prémiovosti vyvoláva nielen esteticky, ale aj pri dotykoch a posadení sa do športového sedadla. Užívať si ho je dôvod, každé z nich stojí viac ako päťsto eur. Vzadu je prekvapivo veľa priestoru, sú tu dve samostatné sedadlá a oceňujeme šikovný detail, akým je elektrické odsunutie predného sedadla po sklopení jeho chrbtového operadla.
Športovosť interiér nepopiera, zdôrazňuje ju napríklad galvanizovanými povrchovými úpravami niektorých ovládacích prvkov a červenými akcentmi prístrojového panela, ktorý je kompletne digitálny. Štartovacie tlačidlo motora sa nachádza na ovládacom paneli na stredovej konzole. ### Tešíme sa na test
Na BMW M440i xDrive sme tentokrát neštartovali a teda nevieme sprostredkovať dojmy z jazdy. Prvý kontakt s kupé v nás ale zanechal nadšenie. Porovnávať ho s konkurenciou teraz nemá zmysel, pretože BMW, Audi i Mercedes si idú vlastnými cestami s vlastnými charaktermi, je ale dobré pripomenúť, že nové BMW radu 4 má potenciál osloviť už na prvý pohľad. A to je vo svete, v ktorom dizajn predáva, nesmierne dôležitý detail.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »