Aktuality

BMW 4 Coupé naživo: Nebojte sa ho, v skutočnosti je krásne

Statické prezentácie nových áut obyčajne nebývajú tak atraktívne ako tie dynamické, ale keď sa do krytej terasy hotela Sheraton v Bratislave naštylizuje kontroverzné BMW M440i xDrive s modelovým ročníkom 2021, nie je možné odmietnuť pozvanie na takého prvé stretnutie.

Nový modelový rad 4 budí veľkú pozornosť. Internetom sa šíri množstvo správ a komentárov o tom, že sa tento nový dizajn výrobcovi nevydaril. Je potrebné pripomenúť, že internetoví komentujúci obyčajne vyjadria svoj názor, ak sa im niečo nepáči a tí druhí, ktorým sa novinky pozdávajú, si ich len vychutnajú a nezanechajú po sebe žiadnu stopu. Teda až na jednu - že si to vozidlo napokon niektorí aj kúpia. Je to presne prípad BMW 440i xDrive, ktoré sme mali možnosť vidieť a vyskúšať, hoci bez naštartovania motora.

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Ešte predtým, ako definitívne skončíme s dizajnom, pripomeňme, že vertikálne orientované ľadvinky inšpirované historickými modelmi BMW budú v Európe, teda aj u nás, prekryté tabuľkou s evidenčným číslom.

Cena a konfigurácia prezentovaného modelu

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Exemplár v hodnote 90 194 eur vrátane DPH bol postavený na základoch verzie, ktorej základná cena začína na 80 460 eur vrátane DPH. Prípatková výbava v celkovej hodnote 27 340 eur obsiahla položky ako:

  • 19" M Al disky Double-spoke 797 Biclour s výkonnými pneumatikami za 1.985,00 eur
  • Vyhrievanie volantu za 258,00 eur
  • Adaptívny M podvozok za 620,00 eur
  • Balík M Technology za 362,00 eur
  • M Sport brzdy červené za 362,00 eur
  • Stmavené sklá vzadu za 465,00 eur
  • Prístrojová doska v prevedení Sensatec za 568,00 eur
  • Galvanizované ovládače ( zvýšenie odolnosti, lesku a životnosti ) za 103,00 eur
  • Active Protection systém za 362,00 eur
  • Harman/Kardon Surround Sound audio systém za 930,00 eur
  • BMW Drive Recorder za 207,00 eur
  • Mobilná kompatibilita vrátane bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov za 465,00 eur
  • M Sport sedadlá vpredu za 1.023,00 eur
  • M karbónový exteriérový balík za 2.997,00 eur
  • BMW Individual interiérové lišty Aluminium vysokolesklé za 568,00 eur
  • Balík Business Class za 1.525,00 eur
  • Balík Innovation za 5.092,00
  • Driving Assistant Professional za 935,00 eur
  • Rozšírený asistent parkovania za 517,00 eur
  • Service Inclusive - 5 rokov/100.000km za 856,00 eur
BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Asi vám neušlo, že za bezdrôtovú nabíjačku telefónov zaplatíte 465 eur. To ale nie je položka, ktorá by trápila typického majiteľa takéhoto vozidla. Toho viac zaujíma, že v základnej cene výbavy M dostane napríklad volant a diferenciál M Sport, športovú automatickú prevodovku, variabilné športové riadenie, služby ConnectedDrive Service, balíček Connected Professional a, samozrejme, estetické a aerodynamické doplnky karosérie M. Head-up displej na čelnom skle, bezkľúčový vstup a štart a laserové svetlomety s dosvitom 550 metrov v cenovej ponuke figurujú ako bezplatné.

Avšak pozor, ako bolo uvedené vyššie, za adaptívny podvozok M si musí zákazník doplatiť 620 eur, za M Sport brzdy 362 eur a za predné M Sport sedadlá viac ako tisíc eur.

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

275 kW a pohon všetkých kolies

Na prezentácii sme sa čiastočne zhodli na tom, že zatiaľ čo do kabrioletu BMW 4 Convertible sa filozoficky viac hodí benzínový motor, toto kupé si vieme dosť dobre predstaviť práve so vznetovým agregátom. Tieto vozidlá sú síce fakticky totožné a motory sa za posledné desaťročia výzmamne inovovali, no stereotypy ostávajú platné naďalej.

Importér však odprezentoval kupé vo verzii s najvýkonnejším benzínový motorom. Jedná sa o radový šesťvalcový motor so zdvihovým objemom valcov 2 998 cm^3 s technológiou vylepšeného preplňovania TwinPower Turbo. Maximálny výkon tohto motora je 275 kW (374 koní). Krútiaci moment dosahuje nanajvýš 500 Nm, a to v rozpätí 1 900 ať 5 000 ot./min.

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Tento motor je elektrifikovaný ako mild-hybrid. Štartér-generátor poskytuje dodatočný výkon 8 kW (11 k), čím zaručuje dynamickejšie predbiehanie a svižnejšie rozbiehanie. Výkonný štartér-generátor navyše zvyšuje účinnosť tým, že pomáha motoru počas jazdy konštantnou rýchlosťou a zlepšuje komfort pri využívaní funkcií Auto Start Stop a plachtenie, uvádza výrobca v tlačovej správe.

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Prezentovaná konfigurácia kombinuje 8-stupňový automat Steptronic so športovým vyladením s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Spotreba takmer päťmetrového kupé dosahuje spotrebu 7,1 — 6,8 l/100 km (WLTP, stred 8,1) a emisie CO2 163 — 155 g/km, čím mierne prekonáva údaje rovnakej motorickej verzie kabrioletu. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne tesne pod päť sekúnd.

Prečítajte si aj:


Tipnite si, koľko ľudí sa vojde do nového BMW 4 Convertible

Redakcia (s)


Automobil je dlhý 4 768 mm, široký 1 852 mm a rázvor dosahuje 2 851 mm. Výška v porovnaní s predchodcom klesla o šesť milimetrov na 1 383 mm - je tak až o 53 mm nižšie ako BMW 3 sedan. V porovnaní s ním má tiež o 23 mm väčší rozchod kolies vzadu.

Interiér ako vždy

BMW postupne modernizuje svoje interiéry, vychádza pritom z osvedčených konceptov. Preto sa môžete pozrieť sa desaťročné BMW X5 a to bude mať viacmenej rovnaký interiér ako nové BMW M440i - hoci sa jedná o dve celkom rozdielne vozidlá. Zachovávanie svojich kľúčových motívov a ich postupné zdokonaľovanie nemožno výrobcovi zazlievať, ale keď už zovňajšok vyzerá celkom odlišne od zvyšného modelového portfólia, mohli sa tieto zmeny preniesť aj do interiéru.

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia
BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Interiér je podľa slov výrobcu orientovaný na vodiča, kokpit je doslova vytočený smerom k nemu. Po krátkej osobnej skúsenosti môžeme potvrdiť, že dojem prémiovosti vyvoláva nielen esteticky, ale aj pri dotykoch a posadení sa do športového sedadla. Užívať si ho je dôvod, každé z nich stojí viac ako päťsto eur. Vzadu je prekvapivo veľa priestoru, sú tu dve samostatné sedadlá a oceňujeme šikovný detail, akým je elektrické odsunutie predného sedadla po sklopení jeho chrbtového operadla.

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Športovosť interiér nepopiera, zdôrazňuje ju napríklad galvanizovanými povrchovými úpravami niektorých ovládacích prvkov a červenými akcentmi prístrojového panela, ktorý je kompletne digitálny.

Štartovacie tlačidlo motora sa nachádza na ovládacom paneli na stredovej konzole.

Tešíme sa na test

BMW M440i Coupe xDrive 2021 - Statická prezentácia

Na BMW M440i xDrive sme tentokrát neštartovali a teda nevieme sprostredkovať dojmy z jazdy. Prvý kontakt s kupé v nás ale zanechal nadšenie. Porovnávať ho s konkurenciou teraz nemá zmysel, pretože BMW, Audi i Mercedes si idú vlastnými cestami s vlastnými charaktermi, je ale dobré pripomenúť, že nové BMW radu 4 má potenciál osloviť už na prvý pohľad. A to je vo svete, v ktorom dizajn predáva, nesmierne dôležitý detail.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie