Je prekvapivé, že značka Škoda má upraviť svoje smerovanie, keď už roky dokazuje, že vie vyvíjať aj vyrábať autá s pridanou hodnotou, či už po estetickej, športovej, bezpečnostnej i luxusnej stránke.
Schäfer tak potvrdil predpoklady, že malý model, mimochodom druhé najpredávanejšie auto na domácom trhu, definitívne skončí s preplňovanými naftovými motormi TDI. Tie sa už filozoficky, ale ani z pohľadu emisných štandardov, nehodia do modelov ako je Fabia. Jedná sa o celoeurópsky trend a Škoda sa mu prirodzene nevyhne – predovšetkým preto nie, lebo záujem zákazníkov sa uberá smerom efektívnych a čistých benzínových agregátov.
Momentálne sa ako ideálna motorzácia pre Škodu Fabia javí trojvalcový benzínový motor s preplňovaním 1.0 TSI, ktorý je schopný napĺňať každodenné potreby svojich majiteľov.
Štvrtá generácia Fabie si však veľmi pravdepodobne bude musieť osvojiť aj hybridný, respektíve mild-hybridný pohon. V takomto prípade by sa preferencie zákazníkov napĺňali aj tak, pretože taký mild-hybridný pohon zasahuje do samotnej skúsenosti s riadením auta iba vo veľmi malej, prevažne nepostrehnuteľnej miere.
> Pripravovaná štvrtá generácia Škody Fabia má interné označenie SK27
Okrem základnej elektrifikácie pohonu sa očakáva, že Škoda Fabia IV príde aj s ponukou alternatívneho pohonu 1.0 TGI, ktorý umožní prepínanie medzi spaľovaním benzínu a stlačeného zemného plynu CNG. Tento pohon využívajú aj Kamiq a Scala, obe stojace na koncernovej platforme MQB A0.
Celkom základným motorom pre novú Fabiu by očakávane mohol byť litrový trojvalec bez preplňovania s maximálnym výkonom 59 kW.
Rovnako ako koncernoví súrodenci SEAT Ibiza a Volkswagen Polo ani nová Fabia neponúkne verziu kombi. Mnohí za to Škodu a koncern kritizujú, ale ešte ani dnes nie je všetko definitívne uzatvorené.
**VIDEOTESTY AMŠ**
Vedeli ste, že zákazníci si vraj ovládanie klimatizácie cez displej vyžiadali sami?
Pre Škodu vývoj tohto modelu nepochybne nie je celkom jednoduchý, pretože popri tom všetkom musí zachovať automobilu aj jeho povestnú ľudovú cenu.
Novinky sa budú týkať aj motorizácii: ako uvádza Škoda [vo svojom tlačovom centre](https://www.skoda-auto.sk/news/news-detail/modelovy-rok-2021-znacky-skoda-bude-plny-noviniek-a-technickych-vylepseni-zmeny-pribudnu-aj-pod-kapotou), pre model Fabia bude od začiatku septembra znova k dispozícii automatická DSG prevodovka pre benzínový motor s výkonom 70 kW.
Nepriaznivou správou má byť, že Fabia vo svojej prichádzajcej štvrtej generácii skončí s karosárskym variantom kombi. Bude v predaji iba ako 5-dverový hatchback.
### Odhadované dizajny novej Fabie
Vzhľad novej Fabie je dnes utajený, ale zahraničné motoristické tituly a tiež fanúšikovia značky z celého sveta už pracujú na svojich verziách pripravovaného modelu. Pozrite sa s nami na tie, ktoré sú najzaujímavejšie alebo najrealistickejšie:
[GALLERY id=30889]