Aktuality

Lada už vyrobila 30 miliónov automobilov!

Výročné auto zišlo z výrobného pásu 24. septembra 2020. Jednalo sa o červený sedan Lada Granta v limitovanej edícii Club. Výročné auto podľa očakávania zostane v majetku automobilky, z výrobného pásu poputuje do firemného múzea.

Lada oslavuje

Začiatky boli ťažké

Výroba bola slávnostne spustená 19.apríla 1970. Tento rok teda automobilka VAZ (dnes AvtoVAZ) oslávila okrúhlu päťdesiatku. V prvý slávnostný deň zišlo z výrobného pásu prvých šesť modelov VAZ 2101 – Žiguli. Toto označenie auto dostalo podľa hory neďaleko závodu a istý čas sa u nás pod ním aj predávalo. Preto dodnes pamätníci spomínajú na svoj obľúbený a takmer nezničiteľný „Žigulák“. Prvý významný míľnik dosiahla nová automobilov už tri roky po spustení výroby, koncom roka 1973 zišiel z výrobných pásov model s poradovým číslom milión.

VAZ historia

V roku 1973 vedenie firmy rozhodlo, že sa autá budú volať LADA.

O tom, že bol „Žigulák“ hitom svedčí fakt, že už 3. júna 1978 bolo vyrobené vozidlo s číslom 4 000 000. Nekonečný trh a nedostatok finančných zdrojov na ďalší vývoj spôsobil postupné zastarávanie auta. Fabrika sa síce snažila svoj pôvodne revolučný model modernizovať, na svetov konkurenciu to však nestačilo. Je neuveriteľné, že posledné autá, ktoré boli postavené na základoch modelu VAZ 2101, boli vyrábané až do roku 2012. Výrobný program fabrika postupne rozširovala, v roku 1977 vznikol ďalší kultový model – VAZ 2121, ktorý u nás dodnes poznáme pod menom Lada Niva. Ďalšiu novinku, tentokrát s pohonom prednej nápravy, predstavila automobilka v roku 1984. Lada Samara bola k dispozícii pôvodne s troj- a neskôr aj s päťdverovou karosériou tipu liftback.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie