Obmedzenie dotykového ovládania v autách. Tlieskame tejto značke za odvážny krok!

Jaguar Land Rover pracuje na infotainmente, ktorý bude mať prediktívny dotykový softvér a bude využívať senzory a umelú inteligenciu.
Vydané  Text: 
*Aktualizácia článku z 27.7.2020* ### Nevýhody dotykových obrazoviek V súčasnej situácii, kedy sa čoraz viac kladie dôraz na bezpečnosť a bezdotykové riešenia, sa diskutuje aj o dotykových obrazovkách v autách, ktoré sú čoraz populárnejšie. Ich odporcovia však tvrdia, že odpútavajú pozornosť vodiča od toho, čo sa deje na ceste, sú komplikované a v neposlednom rade sa cez ne šíria baktérie a vírusy. Jaguar Land Rover uzavrel spoluprácu s tímom z Univerzity v Cambridgei, aby spolu vytvorili celkom nový bezkontaktný systém infotainmentu, ktorý týmto rizikám zabráni. ### Nová technológia bezdotykového infotainmentu Nová technológia spája obrazovku infotainmentu z Defendera s rôznymi monitorujúcimi senzormi vrátane sledovania gesta založeného na videní, sledovača zraku a senzorov založených na rádiofrekvencii. Na výber funkcie stačí prejsť prstom zhruba nad správnym označením toho, čo potrebujete na obrazovke a **systém umelej inteligencie v aute rozpozná váš zámer**, aj keď sa auto trasie po nerovnej ceste alebo prechádza po spomaľovači.

Nový Mercedes-Benz Triedy S bude mať o 27 tlačidiel menej, zato viac displejov

V novom Mercedese Triedy S bude až o 27 fyzických tlačidiel menej ako v tej súčasnej. Mercedes displejom verí.

### Aké sú zatiaľ výsledky? Prvé testovacie jazdy zatiaľ ukazujú, že prediktívna technológia môže redukovať množstvo času, ktoré vodič obrazovke venuje fyzickým dotykom až o 50 %. V praxi to teda znamená, že o toľko viac času môže vodič venovať sledovaniu cesty, čím sa znižuje riziko nehody. Ďalšou nespornou výhodou bezdotykového systému sú hygienické benefity, keďže je úplne odstránený fyzický kontakt medzi vodičom a obrazovkou, čím sa redukuje šírenie baktérii a vírusov v aute. Profesor Simon Godsill z Cambridgeskej univerzity , ktorý na projekte tiež pracoval, dodáva: “Dotykové obrazovky a iné interaktívne displeje sú niečo, čo väčšina ľudí používa niekoľkokrát za deň, ale môže byť zložité použiť ich v pohybe, či už je to šoférovanie auta alebo zmena hudby na telefóne počas behania. Podľa profesora Godsilla nový systém poskytuje aj zdravotné benefity, keďže určité patogény môžu byť prenášané povrchmi a tento typ technológie môže ich prenosu predísť. ### Projekt Destination Zero Koncept nového infotainmentu je súčasťou projektu Jaguar Land Rover Destination Zero, ktorého hlavným cieľom je robiť vozidlá bezpečnejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu. Súčasťou tohto projektu sú aj inovácie ako Smart Wallet – signalizačný systém výmoľov, 3D head-up displej a systém ionizácie vzduchu v kabíne, ktorý je zabudovaný do najnovšieho Range Roveru a Range Rover Sport.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.