POZOR, chystá sa veľká zmena: Diaľničné známky nahradia mýtne brány!

Už čoskoro možno budú všetky diaľnice v EU posiate jednotnými mýtnymi bránami. Cieľom je umožniť sviatočným vodičom použiť diaľnicu bez toho, aby si museli kupovať diaľničné známky.
Vydané  Text: 

Na prvé počutie dáva tento nápad logiku. Kto totiž jazdí po diaľnici pravidelne, o význame kúpy diaľničnej známky nepochybuje. Ak ale jazdíte iba vo svojom regióne, je táto investícia samozrejme na zváženie. Oplatí sa mi to? Ani veľmi nie. Výsledkom sú preťažené a zničené vedľajšie cesty, ktoré na takýto nápor dopravy neboli projektované. ### Vietor vanie z Nemecka S nápadom zaviesť plošný mýtny systém prišiel nemecký minister dopravy Andreas Scheuer. Podľa jeho návrhu by do ôsmich rokov mali na diaľniciach celej EÚ platiť mýtne všetky vozidlá. Scheuer sa podľa informácií Reuters snaží o to, aby dokument urýchlene schváli príslušné orgány v Nemecku a následne by sa stal oficiálnym dokumentom pre nemecké predsedníctvo EÚ, ktoré začalo 1. júna a potrvá do konce roku 2020. ### Motorista dojná krava?! O tom, či je tento nápad dobrý alebo zlý samozrejme rozhodne výška poplatkov. Kto už vyskúšal spoplatnené cesty napríklad v Taliansku vie, že to je pomerne drahý špás. Ak by sa úradníci pod zámienkou ekológie rozhodli motoristov „podojiť“, minie sa tento nápad účinku. A po diaľniciach, nielen našich, bude jazdiť menej automobilov a okresné cesty budú naopak preťažené ešte viac. Ak by sa euroúradníci chceli pozrieť ako to vyzerá v praxi, nech sa páči, nech prídu na Slovensko. Vynaliezavosť niektorých vodičov veľkých nákladných automobilov skutočne nemá hraníc.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.