Aktuality

Medzi stovku najhodnotnejších značiek sveta sa dostali iba tri automobilky

Prestížny rebríček BrandZ, hodnotí každý rok 100 najcennejších globálnych značiek. Do úvahy pritom berie viacero kritérii ako napríklad finančné výsledky značky, prieskumy verejnej mienky, aktuálne obchodné operácie a plány do budúcnosti. Veľmi dôležitým faktorom je aj postoj k ochrane životného prostredia a v súvislosti s tým aj vývoj technológii, ktoré „podporujú ekológiu“.

Do tohtoročného rebríčka najhodnotnejších značiek sa dostali tri automobilky - Toyota, Mercedes-Benz a BMW. Najlepšie sa spomedzi automobiliek darilo Toyote, ktorá obsadila 48. miesto a svoje prvenstvo obhájila už po ôsmy raz. Ocenená bola na 28,38 miliardy dolárov.

Najhodnotnejšou značkou spomedzi automobiliek sa stala už po ôsmykrát Toyota

Toyota sa od ostatných automobiliek líši najmä svojou orientáciou na pohony s nízkymi emisiami, a to nielen za posledných pár rokov. Automobilka používa najmodernejšie technológie v oblasti hybridných, plug-in hybridných a vodíkových pohonov.

Prísne emisné normy Európskej únie a regulačné normy v iných krajinách ju preto nezasiahli nepripravenú, práve naopak. Vďaka svojmu dominantnému postaveniu v oblasti pohonov s nízkymi emisiami nastavuje štandardy v oblasti technickej náročnosti a účinnosti pri znižovaní spotreby paliva a energie v automobiloch.

Toyota je najväčším svetovým výrobcom hybridných pohonov, ktoré sériovo vyrába už viac ako 20 rokov. Za toto obdobie vyrobila pre svojich zákazníkov vyše 15 miliónov hybridov.

Medzi jej plány do budúcnosti patrí zaviesť 10 elektrických modelov do roku 2025 a súčasne vyrábať automobily na vodíkový pohon.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie