Veľké hodnotenie kvality áut: Z „našich značiek“ opäť vedie Kia

V rebríčku americkej spoločnosti J.D. Power, ktorá každoročne zverejňuje štúdiu Initial Quality Survey, sa po prvýkrát objavila aj Tesla. Ako dopadla?
Vydané  Text: 

### Ako výskum prebiehal Cieľom štúdie Initial Quality Survey je zistiť, s koľkými problémami sa zákazníci stretli počas prvých 90 dní od kúpy nového automobilu. Výsledkom je číslo, ktoré vyjadruje počet problémov na 100 vozidiel danej značky. Respondenti odpovedajú na 223 otázok v dotazníku, ktoré sú rozdelené do 9 kategórií. Tento rok bolo hodnotených 32 značiek automobilov, avšak Tesla bola v rebríčku iba neoficiálne, keďže automobilka údajne neudelila povolenie zadávať dotazník jej zákazníkom v 15 amerických štátoch. Aj napriek tomu zozbierali dostatok údajov na to, aby sa v rebríčku objavila. ### Na čo sa ľudia sťažujú najčastejšie Najčastejšie sťažnosti zákazníkov sa týkajú problematickej funkčnosti infotainmentu, konektivity, navigácie, dotykových obrazoviek, problémov s hlasovým ovládaním a bezdrôtového spojenia. V prípade zákazníkov Tesly sa v dotazníku objavili aj rôzne iné kuriózne problémy, s ktorými sa stretávajú. Okrem nekvalitného laku sa vo výsledkoch objavili aj samopraskajúce okná či odpadnutý volant. S týmito hodnoteniami skončila Tesla v rebríčku na poslednom mieste. ### Kto v rebríčku prepadol Nepriaznivé výsledky mali aj prémiové značky ako Land Rover, ktorý obsadil predposlednú priečku a zopakoval si tak negatívne umiestnenie z minulého roka. Na chvoste rebríčka je aj Audi, Volvo a Mercedes-Benz. Veľkým prekvapením vo výsledkoch je Porsche, známe svojou kvalitou, ktoré sa umiestnilo v druhej polovici rebríčka, teda pod priemerom. ### Na ktoré autá sa zákazníci najmenej sťažujú Naopak dobré výsledky poukazujú na spokojnosť so značkami, ktoré v minulosti nemali veľmi priaznivé výsledky. Na prvom mieste sa umiestnili hneď dve značky so zhodným počtom, a to americký Dodge a juhokórejská Kia. Dodge je veľkým prekvapením rebríčka, keďže ide o domácu značku, ktorej ponuka modelov zahŕňa niekoľko veľmi starých modelov. Okrem toho za posledných 40 rokov prvé miesto v rebríčku neobsadila žiadna americká značka. Prvenstvo značky Kia nie je žiadnym prekvapením, keďže je na čele rebríčka už posledných 6 rokov. V priemere bolo u nej zaznamenaných 136 problémov za prvých 90 dní užívania. V porovnaní s Teslou, ktorá obsadila posledný priečku a hlásených bolo u nej až 250 problémov počas prvých 3 mesiacoch užívania, je to veľmi dobrý výsledok. Ďalšie priečky obsadili značky Chevrolet, Ram, Mitsubishi a Buick. U nás populárny Volkswagen mal zaevidovaných 151 problémov a Hyundai 152. Priemer bol 166 problémov u 100 áut za prvých 90 dní.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.