Nechajte sa ohromiť. Toto je Koenigsegg „Königsei“od dizajnéra z Mitsubishi

Maximilian Schneider vytvoril dizajn pre Koenigsegg, ktorého názov Königsei po nemecky znamená „kráľovo vajce“.
Vydané  Text: 

Dizajnér automobilky Mitsubishi, Maximilian Schneider, zverejnil svoj návrh koncepčného vozidla Koenigsegg, ktoré sa v nemčine nazýva „Königsei“ , doslovne „kráľovo vajce“. Schneider predložil svoje vizualizácie ako reakciu na výzvu spoločnosti Koenigsegg pre fanúšikov, aby predložili svoje inšpiratívne nápady pre budúci model automobilky. Koncept je charakteristický svojím čelným sklom prechádzajúcim až na bočné steny a strechou akoby s dvojitými bublinami. Automobil má veľmi dynamický profil a výrazné oblé krivky, nápadne tvarovanú prednú kapotu a extrémne malú svetlú výšku. Medzi hranami blatníkov a pneumatikami nie je prakticky žiadny priestor, čo prezrádza mimoriadne tuho naladený podvozok. Pýtate sa, kde sú vlastne dvere? Sú tam kde vždy, ale dôsledne zamaskované.
A prečo dizajnér zvolil takto netradičný názov? Koncepčný automobil by podľa jeho predstavy používal **recyklované kompozity z vaječných škrupín** a motor V8 spaľujúci vodík so zdvihovým objemom valcov 6,4 litra. Maximálny výkon tohto agregátu by mal predstavovať ohromných 1 206 kW, teda 1 618 koní. Vďaka tomu je Königsei ekologický a rýchly, z nuly na 100 km/h akceperuje za 2,8 sekundy, 200 km/h dosiahne za 3,5 sekundy. Veľmi optimistické čísla, nemyslíte? Hmotnosť vozidla má predstavovať 1 530 kilogramov a maximálna rýchlosť 441 km/h. Pripomíname, že autorom fotografií je Maximilian Schneider.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.