Pozrite si zaujímavé fakty o Škode Octavia! Toto ste určite netušili

Na začiatku bola osmička: Octavia (čo v latinčine znamená „ôsma“) bola pri svojom predstavení v roku 1959 ôsmym modelom značky Škoda s pokrokovým nezávislým zavesením všetkých kolies a zároveň tiež ôsmym povojnovým modelom českej automobilky. Dnes je model Octavia dostupný v 46 krajinách a vyrába sa v piatich továrňach po celom svete. Jeho úspešný príbeh teraz pokračuje v… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Na začiatku bola osmička: Octavia (čo v latinčine znamená „ôsma“) bola pri svojom predstavení v roku 1959 ôsmym modelom značky Škoda s pokrokovým nezávislým zavesením všetkých kolies a zároveň tiež ôsmym povojnovým modelom českej automobilky. Dnes je model Octavia dostupný v 46 krajinách a vyrába sa v piatich továrňach po celom svete. Jeho úspešný príbeh teraz pokračuje v podobe už štvrtej generácie. Poďme si teraz popri osmičke predstaviť aj ďalšie zaujímavé čísla týkajúce sa tohto modelu. Od prvej prezentácie modelu v roku 1959 zišlo z výrobných pásov viac ako sedem miliónov exemplárov. **Keby sa všetky vyrobené autá zaparkovali bez medzier za sebou, vytvorili by kolónu dlhú 32 200 kilometrov, čo zodpovedá ceste z Mladej Boleslavi do Sydney a späť.** ### Tri najväčšie trhy – Čína, Nemecko a Rusko Len v roku 2019 bolo zákazníkom po celom svete dodaných 364 000 vozidiel Octavia a Octavia Combi, čo prakticky zodpovedá celkovej produkcii pôvodného modelu medzi rokmi 1959 a 1971. Prvá novodobá generácia, ktorá prišla na trh v roku 1996, sa vyrábala 15 rokov, počas ktorých zišlo z výrobných pásov viac ako 1,4 milióna kusov. **V roku 2019 si bestseller značky našiel najviac zákazníkov v Číne, kde bolo dodaných 78 200 vozidiel, čo predstavuje 21% z celkovej ročnej produkcie modelu.** Druhým najväčším odbytiskom tohto úspešného modelu bolo Nemecko. Zamierilo tam 15,45% ročnej produkcie, čo v absolútnych číslach predstavovalo 55 220 vozidiel dodaných zákazníkom. Vďaka tomu bol model OCTAVIA opäť najobľúbenejším importovaným vozidlom v Nemecku. Na ďalších miestach nasledovali Rusko (7,6%), Česko (6,1%) a Poľsko (5,7%). ### 365 km/h na soľných pláňach Bonneville v Utahu Výnimočným vývojom prešla veľkosť kolies dostupných pre Octaviu. Štvrtá generácia modelu ponúka 17 rôznych prevedení kolies vo veľkostiach 16 až 19 palcov. Prvá moderná generácia Octavie z roku 1996 pritom ponúkala kolesá veľkostí len 14 až 16 palcov. **Pôsobivé sú aj rozmery súčasnej panoramatickej strechy, ktorá vďaka celkovej ploche 1,19 m² skvele presvetľuje interiér.** Ohromujúce číslo pochádza aj z roka 2011. Vtedy britský importér s upraveným vozidlom s turbomotorom s objemom 2,0 l dosiahol na soľných pláňach v Bonneville v Utahu v Spojených štátoch amerických rýchlosť 365 km/h a stanovil tak rýchlostný rekord.
### Až 20 rôznych senzorov pre asistenčné systémy S každou ďalšou generáciou narastá tiež množstvo elektroniky vo vozidle. Dáta a informácie pre asistenčné systémy štvrtej generácie bestselleru značky zaisťuje až 20 rôznych senzorov. Vďaka tomu môže napríklad nový systém Varovanie pri vystupovaní z vozidla upozorniť na 35 metrov vzdialeného cyklistu, ktorý sa zozadu blíži k autu, a varovať tak posádku vozidla pred otvorením dverí. **Každá Octavia je pretkaná 4 až 5 kilometrami káblov, ktoré okrem iného slúžia aj tretej generácii infotainment systému.** Jeho podstatnou súčasťou je digitálna hlasová asistentka LAURA, ktorá rozumie 15 jazykom. V šiestich jazykoch LAURA dokonca rozumie celým vetám. TEXT: TS/ŠKODA




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.