Toto je najlacnejšie SUV od Toyoty! Novinka bude dostupná aj ako 4×4

Vyzerá to tak, že crossoverov a SUV modelov v ponuke výrobcov nie je nikdy dosť! Do segmentu tých najmenších zavíta s novým modelom Yaris Cross aj japonská Toyota, ktorá má vo svojom rukáve hneď niekoľko tromfov. Tým menej prekvapujúcim je hybridná technika. Všetci vieme, že Japonci majú s elektrifikáciou svojich modelov už viac ako 20-ročné skúsenosti a jednotlivé modely dosahujú… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Vyzerá to tak, že crossoverov a SUV modelov v ponuke výrobcov nie je nikdy dosť! Do segmentu tých najmenších zavíta s novým modelom Yaris Cross aj japonská Toyota, ktorá má vo svojom rukáve hneď niekoľko tromfov. Tým menej prekvapujúcim je hybridná technika. Všetci vieme, že Japonci majú s elektrifikáciou svojich modelov už viac ako 20-ročné skúsenosti a jednotlivé modely dosahujú skutočné výnimočne nízku spotrebu paliva. **Pod kapotou pracuje 1,5-litrový trojvalcový atmosférický zážihový motor skombinovaný s elektromotorom a akumulátorom,** výsledkom je maximálny výkon 85 kW (115 k) a kombinovaná spotreba na úrovni piatich litrov. Skutočnosť, že sa hybridná sústava objaví aj v najmenšom SUV, poteší v budúcnosti aj mestských vodičov. Takto sa vyhnú poplatkom či obmedzeniam týkajúcich sa vjazdu do centier miest.
Druhým lákadlom bude v očiach slovenského zákazníka dostupnosť pohonu všetkých štyroch kolies. **V rámci kategórie B-SUV disponuje systémom 4×4 len veľmi málo konkurentov.** Systém pri rozjazde a zrýchlení smeruje krútiaci moment aj na zadnú nápravu. Inteligentný elektronicky pripájateľný systém pracuje primárne s pohonom predných kolies, no pri znížení trakcie sa automaticky aktivuje pohon všetkých kolies. Menej technicky založeným zákazníkom sa bude novinka páčiť aj pri pohľade na vzhľad exteriéru či interiéru. **V porovnaní s klasickým Yarisom disponuje karoséria verzie Cross o 240 mm viac na dĺžku (4180 mm), pribudlo tiež 90 mm na výšku a 20 mm na šírku.** Svetlá výška sa posunula o 30 mm smerom nahor. Základný objem batožinového priestoru je 390 dm3. Pre lepšiu variabilitu a využiteľnosť priestoru pri preprave väčších a dlhších predmetov sú operadlá zadnej lavice sklápateľné v pomere 40:20:40.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.